Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ljud i en ny Hilux 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ljud i en ny Hilux 2016

    Hej!

    Jag har precis fått hem ny Toyota Hilux, nya modellen. Nöjd med bilen såhär långt, men ljudet är uselt. Det är hyfsat klart på låg volym men klarar absolut inte högre volym.

    Jag är inte så hemma på bilstereo, så tänkte därför be er om råd. Jag är absolut inte ute efter att bygga någon ljudbil utan vill bara ha fylligare ljud i bilen samtliga mer tryck. I bilen sitter 6,5kit fram och 6,5bak i dörrarna. Sen
    Är är det kopplat till Hilux nya multimedia skärm.

    Kan jag få en märkbar skillnad enbart genom att byta högtalare? För det skulle jag absolut inte dra mig för att göra själv. Vad skulle ni i så fall rekommendera för högtalare? Hur stor skillnad gör ljudisolering av dörrarna och påverkar det nybilsgarantin?
    Eller är det så att man måste in med steg för att få vettigt vardagsljud? Det pallar jag inte koppla själv, så finns det i så fall tips om någon som gör ett bra prisvärt jobb i Skåne?

    Alla tips mottages tacksamt. Jag hoppas givetvis på att det räcker med nya högtalare eftersom budgeten inte är jättestor och eftersom frugans Avensis behöver genomgå samma förändring.

    Med vänlig hälsning, Per
Working...
X