Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dämpning dörrsidor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dämpning dörrsidor

    Sitter å grunnar på grepp på dämpningen av dörrarna. På förra bilen slet jag bort plasten på plåten och satte igen de största håligheterna med plåt å sen på med silent coat både på yttre å inre plåten. Var noga med att avvattningen hölls fri. Men var väldigt blött i dörrarna när jag demonterade dessa sen. Högtalarna hade vattendroppar på sig pga all kondens. Hur ska man tänka här?
    Min fundering är att behålla plasten och sätta såna här på hela innerdörr sidan. Som sen kläms mot plåt. Hur ska man göra för att behålla luftning osv som det är original?
    Vill inte ha en tickande bomb av fukt i dörrarna

  • #2
    Re: Dämpning dörrsidor

    Vad menar du med såna här?

    En sak jag kommit på som jag ska prova med dörrsidorna på bilen här i Thailand är att spraya med body och sedan tejpa hela ytan med aluminiumtejp. Återkommer med resultatet.
    Diq Khongwong, telefon: 070 327 24 08

    Audi coupe' quattro 1985 med Amega Genesis Alpine

    Tack till Pierre Sjöström , Micke Forssberg och Gravyrbutiken för all hjälp!

    Min projekttråd: DIQ´s AUDIo, nya bilder läggs alltid på de två första sidorna

    Comment


    • #3
      Re: Dämpning dörrsidor

      Originally posted by diq View Post
      Vad menar du med såna här?

      En sak jag kommit på som jag ska prova med dörrsidorna på bilen här i Thailand är att spraya med body och sedan tejpa hela ytan med aluminiumtejp. Återkommer med resultatet.
      Hahhah. Ja du, den här länken skulle in:
      http://www.brl.se/sv/artiklar/silent...-4-sheets.html

      Ja, återkom gärna med resultat!
      Sen har vi väl tyvärr inte riktigt samma klimat som hos dig

      Comment


      • #4
        Re: Dämpning dörrsidor

        Jo alltså de där suger ju fukt så in åt helvette.
        Hade några enstaka bitar på insidan fuktspärren mot bilen, och på vinterhalvåret var de hårda = frusna = blöta.

        Rekomenderas definitivt inte att ha på ytor där regnvatten kommer i närheten.

        Bygglogg: SQW: TransFårrden

        Comment


        • #5
          Re: Dämpning dörrsidor

          Originally posted by zrken View Post
          Jo alltså de där suger ju fukt så in åt helvette.
          Hade några enstaka bitar på insidan fuktspärren mot bilen, och på vinterhalvåret var de hårda = frusna = blöta.

          Rekomenderas definitivt inte att ha på ytor där regnvatten kommer i närheten.
          Aj då Luriga dom är när dom skriver vattentåliga och inget om att dem suger vatten.....
          Vad brukar man köra för taktik annars mellan innerdörr å plåt för att det inte ska skallra?
          Last edited by Peppe_e; February 19, 2014, 17:39.

          Comment

          Working...
          X