Announcement

Collapse
No announcement yet.

Någon som har en Alpine CDE-175R?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Någon som har en Alpine CDE-175R?

    Jag har beställt en Alpine CDE-175R. Kunde inte låta bli då den kostade 1395:- istället för 2295:- Köpte den mest för att få tidskomp igen.

    Verkar vara en reko spelare. Har tidskomp, 9 bands parametrisk eq, hög/lågpass-filter (delar dock dåligt) medmera.

    http://www.alpine-electronics.se/p/P...its19/cde-175r


    Är det någon här som har en? Som kan ge lite feedback om den?

  • #2
    Re: Någon som har en Alpine CDE-175R?

    Är den ny från butik för 1395:- så har säljaren slått huet!

    Var hittade du den?

    Jag vill göra ett inköp eftersom det är billigare än från leverantören!
    sigpic

    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

    Ljudbyggaren sedan 1998

    Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

    Comment


    • #3
      Re: Någon som har en Alpine CDE-175R?

      http://www.caraudiocenter.se/index.p...d=3283&Itemid=

      Comment


      • #4
        Re: Någon som har en Alpine CDE-175R?

        Originally posted by Nonne View Post
        Är den ny från butik för 1395:- så har säljaren slått huet!

        Var hittade du den?

        Jag vill göra ett inköp eftersom det är billigare än från leverantören!
        Hör av dig då, jag är i stan.

        Pierre
        SEASTREAMS GARAGE


        ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

        Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

        Comment


        • #5
          Re: Någon som har en Alpine CDE-175R?

          Monterade alpinen idag. En riktigt fin maskin med riktigt bra display. Lättare i menyer än tidigare Alpine tycker jag.

          Riktigt bra ljud och jag hade nästan glömt hur bra det blir med tidskomp :P Dock är väl inte tidskompenseringen klockren på denna ( steg om 3,4cm), men räcker gott och väl.

          Ska labba mera imorgon....


          Edit: Det som jag funderar över och som inte står i manualen är angående subbens tidskomp. Det finns SW left och SW right. Antar att det är vardera kanal, men antar då att båda ska stå på samma när man har en bas? Tyckte inte jag fick till tidskompet till basen, men ska pröva mer imorgon.
          Last edited by sweddan; January 18, 2014, 19:30.

          Comment


          • #6
            Re: Någon som har en Alpine CDE-175R?

            Originally posted by sweddan View Post
            Monterade alpinen idag. En riktigt fin maskin med riktigt bra display. Lättare i menyer än tidigare Alpine tycker jag.

            Riktigt bra ljud och jag hade nästan glömt hur bra det blir med tidskomp :P Dock är väl inte tidskompenseringen klockren på denna ( steg om 3,4cm), men räcker gott och väl.

            Ska labba mera imorgon....


            Edit: Det som jag funderar över och som inte står i manualen är angående subbens tidskomp. Det finns SW left och SW right. Antar att det är vardera kanal, men antar då att båda ska stå på samma när man har en bas? Tyckte inte jag fick till tidskompet till basen, men ska pröva mer imorgon.
            Använder du TuneIt appen?
            Skulle vara intressant att höra hur användare tycker den fungerar i skarpt läge.
            Roger Edvinsson
            Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
            helst på saker av kolfiber :-)

            Comment


            • #7
              Re: Någon som har en Alpine CDE-175R?

              Jag har laddat ner den till iphonen, men inte testat den än. Jag ska ge den ett försök imorgon.

              Comment


              • #8
                Re: Någon som har en Alpine CDE-175R?

                Jag har labbat lite idag (Dock inte med Tuneit) och har börjat få till tidskompet, dock inte basen riktigt. Verkar svårt med just den, men den kanske inte behöver någon kompensering?

                Mitt problem i den här bilen är att middarna och diskanterna sitter för långt isär. Runt 20 cm. Planen är att sätta dem nere vid middarna i dörrarna för att få till tidskompet bättre.

                Frågan är om ljudbilden blir så bra då? Vill helst ha ljudet högre upp. En sak jag har funderat på är ett två-vägs kit på 4tum uppe på brädan och strunta i middarna i dörrarna. Då kanske man dock inte får så mycket midbas i fram...

                Om det inte vore så djävulskt kallt så skulle det vara roligare att hålla på (Har inget garage).

                Om man vill få det optimalt så skulle man köra middarna i framdörrarna på bakkanalerna. Dela dem runt 65hz upp till 200-300hz och låta 4" kittet med diskanter på brädan ta över där. Då kan man tidskompa alla högtalare var för sig.

                Funkar det att köra tidskomp på både 4tummaren med diskant ihop, eller behöver dem varsin kompensering? Om diskanten sitter precis vid 4tummaren?

                Kan tillägga att jag har en barnstol i fram som ställer till det en del också

                Så mycket som snurrar i huvudet just nu :P
                Last edited by sweddan; January 19, 2014, 16:28.

                Comment


                • #9
                  Re: Någon som har en Alpine CDE-175R?

                  Jag har lekt mycket med TuneIt idag och det fungerar mycket bra. Smidigt, men kanske lite seg emellanåt. Kan bero på min gamla Iphone 4. Kanske är mindre segt på 4s eller 5an. Ställde in alla nivåer idag med hjälp av appen. Har en gammal IASCA-skiva ifrån -97 med bra spår. Blev en grym skillnad efter ca 45min lyssnande och ändrande. Blev förvånad över hur mycket man fick sänka nivåerna runt 2000-6000hz dock. Tror det beror på DLS högtalarna som jag tycker ofta har lite för mycket däromkring.

                  Hursomhelst så är jag väldigt nöjd med TuneIt.

                  Comment

                  Working...
                  X