Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kenwood KDC-BT8044U eller KDC-BT8044UY? Vad tycks...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kenwood KDC-BT8044U eller KDC-BT8044UY? Vad tycks...

    Vad är det för skillnad på dessa spelare: Kenwood KDC-BT8044U eller KDC-BT8044UY? Sista bokstaven i modell betäckningen skiljer... Har hört att det ska vara samma spelare..

    KDC-BT8044UY verkar hur som helst vara en mkt trevlig spelare, för en lagom summa pengar.
    Funderar starkt på att handla en.. Någon som anser att det finns något bättre alternativ om jag inte vill lägga upp mer än ca 3500kr?

    Klarar KDC-BT8044UY av att läsa MP3 filer med variabel bitrate?

  • #2
    Re: Kenwood KDC-BT8044U eller KDC-BT8044UY? Vad tycks...

    Originally posted by Pe_Er_79 View Post
    Vad är det för skillnad på dessa spelare: Kenwood KDC-BT8044U eller KDC-BT8044UY? Sista bokstaven i modell betäckningen skiljer... Har hört att det ska vara samma spelare..
    Ryska menyer

    Originally posted by Pe_Er_79 View Post
    KDC-BT8044UY verkar hur som helst vara en mkt trevlig spelare, för en lagom summa pengar.
    Funderar starkt på att handla en.. Någon som anser att det finns något bättre alternativ om jag inte vill lägga upp mer än ca 3500kr?

    Klarar KDC-BT8044UY av att läsa MP3 filer med variabel bitrate?
    Menar du att blanda låtar med olika Mp3 bitrates?
    Detta är inga som helst problem
    Om inte så hade jag inte en aning om att det formatet fanns.

    En sak som inte funkar är att blanda Mp3 och Wma.
    Det är även testat att lägga dessa i olika mappar på ett minne, funkar inte det heller!
    sigpic

    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

    Ljudbyggaren sedan 1998

    Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

    Comment


    • #3
      Re: Kenwood KDC-BT8044U eller KDC-BT8044UY? Vad tycks...

      Jag tror han menar såhär
      Det finns vissa låtar där bitrate'n varierar mellan tex 192-320, så han fråga var nog ifall spelaren klarar av det.

      Jag TROR att den gör det. Jag har då iaf inte märkt något =) Och jag har säkerligen någon/några sådana låtar utbrända

      Kan tillägga att det är en kanon spelare! Jag är jätte nöjd med min.

      Comment


      • #4
        Re: Kenwood KDC-BT8044U eller KDC-BT8044UY? Vad tycks...

        Originally posted by Nonne View Post
        Ryska menyer



        Menar du att blanda låtar med olika Mp3 bitrates?
        Detta är inga som helst problem
        Om inte så hade jag inte en aning om att det formatet fanns.

        En sak som inte funkar är att blanda Mp3 och Wma.
        Det är även testat att lägga dessa i olika mappar på ett minne, funkar inte det heller!
        Vad gäller mp3 så har du VBR och CBR.

        VBR = Variabel bitrate, den varierar komprimeringen av matrialet beroende på hur mkt information matrialet innehåller....detta för att spara plats.

        CBR = Konstant bitrate, är vad det låter som. Samma fasta komprimering oavsett informationen i matrialet som komprimeras. Tar upp mer plats men ger i gengälld bättre kvalitét *host harkel om man nu vill kalla MP3 för kvalitét...men det duger la för låg slölyssning )

        Ber om ursäkt för svengelskan och jag hoppas att det redde ut ngt iaf
        Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
        ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

        Comment


        • #5
          Re: Kenwood KDC-BT8044U eller KDC-BT8044UY? Vad tycks...

          Originally posted by Nonne View Post
          Ryska menyer

          Menar du att blanda låtar med olika Mp3 bitrates?
          Detta är inga som helst problem
          Om inte så hade jag inte en aning om att det formatet fanns.

          En sak som inte funkar är att blanda Mp3 och Wma.
          Det är även testat att lägga dessa i olika mappar på ett minne, funkar inte det heller!
          Aha, ja ryska menyer slipper man ju helst...

          Du har ju fått en del förklaringar om bitrates längre ner. Men jag vill tillägga att VBR = Variabel bitrate, inte bara handlar om att spara plats. Det handlar om att bitraten anpassar sig efter musiken, för bästa möjliga kvalitet, samtidigt som filen blir mindre än en CBR fil med hög bitrate. I vissa partier av musiken som innehåller mkt information så kan bitraten ligga på 320, nästa sekund så inehåller musiken mindre information och bitraten går då kanske ner till 128. Bitraten är alltså aldrig högre än vad musiken kräver och på så sätt så får man optimalt förhållande mellan ljudkvalitet och storlek på filen.
          En MP3 med variabel bitrate som är kodad i rätt program, det är det enda som gäller om man ska hålla på med MP3 (enligt mig). Och MP3 lär man väl hålla på med, eftersom alla tillverkare vägrar inse att det är stöd för FLAC formatet som vore det optimala!

          WMA är totalt ointressant för mig.. Ungefär som med den ryska texten..


          MEN jag skulle bli hemskt glad om någon vänlig själ, kunde testa så att KDC-BT8044U verkligen klarar av MP3 med variabel bitrate..?

          Comment


          • #6
            Re: Kenwood KDC-BT8044U eller KDC-BT8044UY? Vad tycks...

            Originally posted by Pe_Er_79 View Post
            Aha, ja ryska menyer slipper man ju helst...

            Du har ju fått en del förklaringar om bitrates längre ner. Men jag vill tillägga att VBR = Variabel bitrate, inte bara handlar om att spara plats. Det handlar om att bitraten anpassar sig efter musiken, för bästa möjliga kvalitet, samtidigt som filen blir mindre än en CBR fil med hög bitrate. I vissa partier av musiken som innehåller mkt information så kan bitraten ligga på 320, nästa sekund så inehåller musiken mindre information och bitraten går då kanske ner till 128. Bitraten är alltså aldrig högre än vad musiken kräver och på så sätt så får man optimalt förhållande mellan ljudkvalitet och storlek på filen.
            En MP3 med variabel bitrate som är kodad i rätt program, det är det enda som gäller om man ska hålla på med MP3 (enligt mig). Och MP3 lär man väl hålla på med, eftersom alla tillverkare vägrar inse att det är stöd för FLAC formatet som vore det optimala!

            WMA är totalt ointressant för mig.. Ungefär som med den ryska texten..


            MEN jag skulle bli hemskt glad om någon vänlig själ, kunde testa så att KDC-BT8044U verkligen klarar av MP3 med variabel bitrate..?
            Då blev man lite klokare med det tekniska i en musikfil......TACK!

            Detta ligger inte i mitt intresse, min spelare klarar inte av MP3

            Samtidigt borde 8044 klara av det, allt som inte funkar får man höra efter ca........3 sekunder

            Det med det ryska språket kan du stänga av i spelaren, vad jag fått för mig är att alla SVENSKA maskiner har ryskt språk!

            Har du sett spelaren i någon nätbutik som finns i Sverige så har nog ansvarig bara glömt Y:et, detta är förstås ett antagande!
            sigpic

            We know the Rolex feeling, only the best are copied.

            Ljudbyggaren sedan 1998

            Importör av Mosconi, Gladen
            Se oss på Facebook för nyheter.

            Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

            Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

            International Head Judge och numera även kallad besserwisser

            Comment


            • #7
              Re: Kenwood KDC-BT8044U eller KDC-BT8044UY? Vad tycks...

              MEN jag skulle bli hemskt glad om någon vänlig själ, kunde testa så att KDC-BT8044U verkligen klarar av MP3 med variabel bitrate..?[/QUOTE]

              Skicka en sådan fil till mig över msn el nåt så kan ja pröva till dig..
              Annars e även ja kanon nöjd me min 8044, även om ja tyckte i början menyerna å inställningarna va lite knepiga.." Tack till Nonne för hjälpen med detta"

              Mvh Magnus
              BronsMedlem

              Comment


              • #8
                Re: Kenwood KDC-BT8044U eller KDC-BT8044UY? Vad tycks...

                Skillnaden på Beteckningen U och UY är att "Y" varianterna från början endast har Engelska o Ryska i sin manual..."Y" modellen är i första hand avsedd för ryssland då de dragit in på manuler o vad vet mer?

                Så är det ryska menyer i apparaterna så är det i "Y" varianterna isåfall...
                // Tommy
                MTR electronics
                Generalagent för Mohawk

                Comment


                • #9
                  Re: Kenwood KDC-BT8044U eller KDC-BT8044UY? Vad tycks...

                  Originally posted by Tommy View Post
                  Skillnaden på Beteckningen U och UY är att "Y" varianterna från början endast har Engelska o Ryska i sin manual..."Y" modellen är i första hand avsedd för ryssland då de dragit in på manuler o vad vet mer?

                  Så är det ryska menyer i apparaterna så är det i "Y" varianterna isåfall...
                  // Tommy
                  Fast det är ju en inställnings sak också

                  Comment

                  Working...
                  X