Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dagens tipps

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Dagens tipps

    Originally posted by Lonefox View Post
    Man kan köpa limtätning separat med...
    Då kan du använda din rödare krympslang
    Kan bli lite knivigt att få tag i vissa dimensioner dock.....du får jaga runt.
    Själv tänkte jag jaga KACAB (krympslang.nu) då de finns på bra avstånd för min del.
    Tanken med limtätningen är från början att agera fuktspärr...
    Det argumentet är ju ganska borta för det vi skulle använda det just här...
    SM-guld 2007 och 2008.
    Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

    Comment


    • #47
      Re: Dagens tipps

      Originally posted by jonash View Post
      Det argumentet är ju ganska borta för det vi skulle använda det just här...
      På vad sätt då?
      En del levenratörer säljer det just under fukttätning....inte lim.
      Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
      ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

      Comment


      • #48
        Re: Dagens tipps

        Originally posted by Lonefox View Post
        På vad sätt då?
        En del levenratörer säljer det just under fukttätning....inte lim.
        Jag trodde det skulle användas som att lägga i änden på en kabel, över tex strumpa, mot en kontakt, säg en polsko (som ju då är exponerad)

        Hela idén med fukttätning kan man kasta då. Det viktiga är i det fallet att limmet fixerar själva krympslangsbiten så den inte far iväg.
        SM-guld 2007 och 2008.
        Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

        Comment


        • #49
          Re: Dagens tipps

          Originally posted by jonash View Post
          Jag trodde det skulle användas som att lägga i änden på en kabel, över tex strumpa, mot en kontakt, säg en polsko (som ju då är exponerad)

          Hela idén med fukttätning kan man kasta då. Det viktiga är i det fallet att limmet fixerar själva krympslangsbiten så den inte far iväg.
          Om den ligger under eller överlappar änden spelar mindre roll så sett.
          Saken är mer att jag påpekade att det just är en fukttätning då en del levenratörer säljer det just som det.
          Då kan det vara käckt för folk att veta det så kanske det blir lättare att få tag i det om de inte får tag i de färger av krympslang de vill ha med lim......eller?
          Alternativen ökar helt plötsligt....

          Den separata tätningen läggs förresten på kabeln/höljet/kabelskon (var man nu skall ha den) innan krympslangen, men man värmer den samtidigt med krympslangen.
          Det är iaf det sätt vi använt på jobbet och det har funkat ypperligt sedan jag såg det för första gången för 15-16 år sedan....

          Provade att värma dit tätningen först, men då greppade det inte tillräckligt bra i krympslangen då den blev återuppvärmd efter att den satt sig.
          Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
          ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

          Comment


          • #50
            Re: Dagens tipps

            Originally posted by Gandalf View Post
            Detta är mer årets tips:

            Bjud ut din respektive på en god middag, följ upp med bio kanske. Innan detta sker har du redan uthärdat fler timmar i butiker som säljer kläder.

            Nu kanske du undrar varför i hela världen svammlar den däringa Gandalf?? Men med min aktsamma ålder (endast slagen av Nonne) har jag erfarenhet av att bygga bilstereo.

            Oavsett vilka fantastiska nickamojänger ni har i verkstaden/garaget/bakgården så spelar det ingen roll om ni inte får arbetsro.

            Så se till att er partner är nöjd och lugn i tanken att du faktiskt skämmer bort henne/honom lite grann. Då slipper ni det evinerliga gnället

            Jag ÄR Gandalf.
            Gav frugan mitt kontokort, Såg inte röken av henne på en vecka
            sigpicMS-SOUND
            Micke7406

            Comment

            Working...
            X