Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hur ska vi göra för att få in fler på SQ spåret och förbättra oss i övrigt?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Hur ska vi göra för att få in fler på SQ spåret och förbättra oss i övrigt?

    Originally posted by Sibbe View Post
    Och vad, vart, vilka är organisationen butiken ska vända sig till om man vill ha en tävling nästa år?
    Jag tror det är svårt att locka in tävlande och butiker till en organisation som inte vill berätta vilka dom är, och man ska få veta allt "senare".
    Underbart! Detta spydde jag galla över på lazzat forumet, men det blev INTE fixat där heller! Inga namn/nummer eller liknande på dom som höll i olika områden!
    Importör / Distributör av: SP Audio, SPL Lab, Taramps
    www.BilstereoOnline.se - Webshop - SP Audio, SPL Lab, Taramps
    www.VinylStyling.se - Webshop - Kolfibervinyl, Toningsfilm, Solfilm på löpmeter och lite Stylingprodukter.

    Comment


    • #17
      Re: Hur ska vi göra för att få in fler på SQ spåret och förbättra oss i övrigt?

      Originally posted by AndrAAx View Post
      Underbart! Detta spydde jag galla över på lazzat forumet, men det blev INTE fixat där heller! Inga namn/nummer eller liknande på dom som höll i olika områden!
      Jag förutsätter att all info du/ni behöver finns på organisationens hemsida!
      www.emmanet.se är det som gäller idag & jag är övertygad om att vill ni annordna en tävling nästa år så vet dom nog ungefär hur det är tänkt.

      Varför skulle denna information finnas här?

      //
      __________________
      Mvh Jonas
      Ljudnörd, SAAB-frälst, motorcyklist och trafiklärare
      8ggr Svensk Mästare SQ & Multimedia
      Min byggen: Saab 9-5 Soundtjeck 130dB Polk/Momo M5 PV 444

      Comment


      • #18
        Re: Hur ska vi göra för att få in fler på SQ spåret och förbättra oss i övrigt?

        På lazzat fanns det specat vilka som höll i olika avdelningar och vilka man skulle kontakta! denna info finns inte på emmanet! Gäller inte den infon ska man inte gå ut med den, det skapar bara förvirring!
        Importör / Distributör av: SP Audio, SPL Lab, Taramps
        www.BilstereoOnline.se - Webshop - SP Audio, SPL Lab, Taramps
        www.VinylStyling.se - Webshop - Kolfibervinyl, Toningsfilm, Solfilm på löpmeter och lite Stylingprodukter.

        Comment


        • #19
          Re: Hur ska vi göra för att få in fler på SQ spåret och förbättra oss i övrigt?

          Sen är det inte bra att alla ska rodda i allt. En stark och konsekvent ledning sen får alla rätta sig efter det. Ska alla vara med och bestämma så kommer det bara fortsätta som nu. Vår strävan måste vara att höja nivån på allt. Mer focus på det man ska göra.
          Jepp Håller med Nonne vi bör ha en checklista på vad som ska vara ordnat innan tävlingen börjar. Jag hjälper gärna till i mån av tid.
          sigpic
          Ljudstudion i växjö
          Tel 0470 62120


          JL Audio. Focal. Amega. Audison. Alpine. Kenwood. Hertz. Sony. Kicker. Audioanalogue. PSB. Leadaudio. Nuvo. Canton. Integra. Marantz. Elac. Velodyne.

          Comment


          • #20
            Re: Hur ska vi göra för att få in fler på SQ spåret och förbättra oss i övrigt?

            Originally posted by Extra Kim
            Vilket innebär att det blir ÄNNU dyrare att bygga en tävlingsbil.



            Finns ett svar på det du skrev ovan: Brist på pengar.

            Tror nog att ni måste inse att er kundkrets till stor del är killar mellan 18-22år, när man är i den åldern så är pengar inte en självklarhet.

            Det finns tre orsaker till att min bil (en av de där rosthögarna ) ser ut som den gör:
            1. Jag är lat
            2. Jag har inte den ekonomiska möjligheten att bygga i t.ex en ny Caddy. Dessutom, vem vill spela sönder en ny bil? Efter en halv säsong så börjar min bil ge upp både här och där..
            3. Jag är snål, det finns saker som rätt lätt skulle fixa till utseendet på/i bilen men det är helt enkelt för sura pengar att lägga på något som inte hjälper mig att prestera bättre på tävlingarna. Punkt två hänger delvis ihop med punkt tre.
            Ja? Det behöver inte vara nya bilar. Men det är pinsamt när det kommer rosthögar, nånstans måste en gräns dras på vad som kan acepteras.

            Vilken butik vill synas med dekaler och hjälpa till och sen få reklam på detta vis? Är man lat ska man kanske spela tv spel istället. Vet att det låter obekvämt för vissa, men vi måste ta upp det tycker jag. Det är vi som är bilstereosverige.
            sigpic
            Ljudstudion i växjö
            Tel 0470 62120


            JL Audio. Focal. Amega. Audison. Alpine. Kenwood. Hertz. Sony. Kicker. Audioanalogue. PSB. Leadaudio. Nuvo. Canton. Integra. Marantz. Elac. Velodyne.

            Comment


            • #21
              Re: Hur ska vi göra för att få in fler på SQ spåret och förbättra oss i övrigt?

              Har inte koll på SQ klasserna så tänkte jag frågar här. Är lite sugen på att ställa upp i entry mer för att se vad domarna säger etc. Är det bedömning på installationen i entry på samma vis som i de andra klasserna? Då jag vet att min installation inte är så jätte snygg så tänkte jag så man inte åker dit helt på min halvdana installation. Är ju mest intresserad av vad domaren tycker om ljudet Sen vad sa ni nu det kostade att ställa upp i entry klasserna?

              Comment


              • #22
                Re: Hur ska vi göra för att få in fler på SQ spåret och förbättra oss i övrigt?

                Originally posted by Roger T View Post
                Ja? Det behöver inte vara nya bilar. Men det är pinsamt när det kommer rosthögar, nånstans måste en gräns dras på vad som kan acepteras.

                Vilken butik vill synas med dekaler och hjälpa till och sen få reklam på detta vis? Är man lat ska man kanske spela tv spel istället. Vet att det låter obekvämt för vissa, men vi måste ta upp det tycker jag. Det är vi som är bilstereosverige.

                Nej att sätta regler om skicket på bilarna kommer att skrämma bort nya tävlande än värre...

                Men de som har butik och ordnar tävlingar kan ju alltid annonsera inför tävling om att rosthögar undanbedes, för att rostiga bilar sänker statusen på deras butik.
                // Tommy
                MTR electronics
                Generalagent för Mohawk

                Comment


                • #23
                  Re: Hur ska vi göra för att få in fler på SQ spåret och förbättra oss i övrigt?

                  Originally posted by Svenn3SaataN View Post
                  Har inte koll på SQ klasserna så tänkte jag frågar här. Är lite sugen på att ställa upp i entry mer för att se vad domarna säger etc. Är det bedömning på installationen i entry på samma vis som i de andra klasserna? Då jag vet att min installation inte är så jätte snygg så tänkte jag så man inte åker dit helt på min halvdana installation. Är ju mest intresserad av vad domaren tycker om ljudet Sen vad sa ni nu det kostade att ställa upp i entry klasserna?
                  i första hand så kollas det så att bilen är säker, dvs:
                  är pluskablar avsäkrade?
                  är de avsäkrade så att kabeln verkligen är skyddad (läs, så det inte sitter en 300 amps säkring på en 8mm2 kabel)?
                  sitter sakerna fast? Vi vill inte ha en baslåda som lossnar ifa man skulle krocka osv..

                  I entry är det inte lika hårda krav på installationen som i övriga EMMA klasser.

                  Ljudet får en ganska enkel bedömning, vill man ha en mer utförlig så rekommenderar jag Experienced istället.

                  Entry är gratis.

                  Mvh
                  Rutger
                  Du lär så länge du lever, heter det.
                  Jag tror att motsatsen är lika sann.
                  Bengt Feldreich
                  _______________________________________
                  _______________________________________

                  Comment


                  • #24
                    Re: Hur ska vi göra för att få in fler på SQ spåret och förbättra oss i övrigt?

                    Roger, mycket bra inlägg. Håller med om det allra mesta.

                    Det jag tycker man ska börja med är att inte utgå från att en organisation ska rodda allt. Du liksom jag vet att på den tiden sasca fanns så var det mycket fler butiker ute detta avlånga land. Det fanns fler som ordnade tävlingar mm.

                    Det är i butikerna och dess Team som det allra viktigaste arbetet görs. Detta arbete måste understödjas uppifrån, inte styras uppifrån.

                    Utan "knattelag" blir det inget A-lag. Vilket gör att en Rookieklass skulle vara mycket önskvärt i framtiden, R20 kanske. en mall för hur det anordnas en tävling tog jag för givet redan fanns. Om inte så, då ska man börja där. Det bör finnas en kontinuitet på hur vissa saker görs.
                    Last edited by micke_nkpg; July 13, 2009, 21:00.
                    //Micke

                    Profile: http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=498

                    Comment


                    • #25
                      Re: Hur ska vi göra för att få in fler på SQ spåret och förbättra oss i övrigt?

                      Jag tror att alla skulle välja att bli representerad av en snygg bil framför en rosthög, tom du Tommy!

                      När det gäller finnish stödjer jag Roger till fullo!
                      Att visa sin skrothög kan inte ge någon tillfredsställelse, vill man inte vara stolt över sina saker man köpt för sina surt förvävade pengar!
                      Sen att man inte har råd att äga en fetdyr bil begär ingen.

                      Men som sagt, har jag inte kondis att springa en mara så springer jag inte heller!
                      sigpic

                      We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                      Ljudbyggaren sedan 1998

                      Importör av Mosconi, Gladen
                      Se oss på Facebook för nyheter.

                      Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                      Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                      International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                      Comment


                      • #26
                        Re: Hur ska vi göra för att få in fler på SQ spåret och förbättra oss i övrigt?

                        En vettig tråd detta..

                        Känns lite som om dB-bilarna får lite väl dåligt rykte här bara.. VISST, det finns en och annan "rosthög" (mindre fin).. men majoriteten av bilarna håller acceptabel nivå anser jag!..
                        Alla håller givetvis inte utställningsklass men det är ju ändå bruksbilar (vissa undantag) vi pratar om....


                        Sen det här med en lista på hur eventen skall skötas.. morgonrutiner/förarmöte etc.. är ju något som idag helt saknas..
                        Så här har är vi ju något som verlkligen behöver tas fram..
                        //Hallin
                        TEAM 1 member

                        Comment


                        • #27
                          Re: Hur ska vi göra för att få in fler på SQ spåret och förbättra oss i övrigt?

                          Originally posted by Roger T View Post
                          Ja? Det behöver inte vara nya bilar. Men det är pinsamt när det kommer rosthögar, nånstans måste en gräns dras på vad som kan acepteras.

                          Vilken butik vill synas med dekaler och hjälpa till och sen få reklam på detta vis? Är man lat ska man kanske spela tv spel istället. Vet att det låter obekvämt för vissa, men vi måste ta upp det tycker jag. Det är vi som är bilstereosverige.

                          Med den synen på det hela så kan ju du ta första steget och fråga dina kunder vad dom kör för bil. Sen säg att dom ex kör en bil som är äldre än årsmodell 2000 så är det ju bara att du nekar dom att handla hos dig.
                          Där har du ju en börjat till att sålla ut vilka som ska ha möjlighet att vara med och tävla....
                          Och det du säger om dekaler.... Det är väl inte så många butiker som har gamla rostiga högar till "demo"/tävlings bilar?
                          Men jag kom på en alldeles ypperlig idé nu... Du kan ju sponsra mig med en "ny" FIN bil samt ljud till den så kan jag vara med och tävla. Det tyckte jag lät ganska så ekonomiskt ut..... Iaf för mig!

                          Comment


                          • #28
                            Re: Hur ska vi göra för att få in fler på SQ spåret och förbättra oss i övrigt?

                            Originally posted by Nonne View Post
                            Jag tror att alla skulle välja att bli representerad av en snygg bil framför en rosthög, tom du Tommy!

                            När det gäller finnish stödjer jag Roger till fullo!
                            Att visa sin skrothög kan inte ge någon tillfredsställelse, vill man inte vara stolt över sina saker man köpt för sina surt förvävade pengar!
                            Sen att man inte har råd att äga en fetdyr bil begär ingen.

                            Men som sagt, har jag inte kondis att springa en mara så springer jag inte heller!

                            En sak som du missar är att alla har olika syner på saker o ting.
                            Exempelvis så kan en bil som i dina ögon ser ut som en skrothög och ett jävla vrak se helt okej ut i någon annans ögon.

                            "utseendet" ligger ju i betraktarens ögon....

                            Sen som Kim sa så har inte alla råd med finare bilar..

                            Comment


                            • #29
                              Re: Hur ska vi göra för att få in fler på SQ spåret och förbättra oss i övrigt?

                              Originally posted by Nonne View Post
                              Jag tror att alla skulle välja att bli representerad av en snygg bil framför en rosthög, tom du Tommy!

                              När det gäller finnish stödjer jag Roger till fullo!
                              Att visa sin skrothög kan inte ge någon tillfredsställelse, vill man inte vara stolt över sina saker man köpt för sina surt förvävade pengar!
                              Sen att man inte har råd att äga en fetdyr bil begär ingen.

                              Men som sagt, har jag inte kondis att springa en mara så springer jag inte heller!
                              Bli repressenterad av ja, men de privata personer som tävlar av eget intresse och inte har råd med en fin bil blir ju ratade här...de som lade sina surt förvärvade pengar på stereon o inte på bilen.

                              Vad blir nästa steg? kostym/slipstvång, inga synliga fula tatueringar m.m....

                              Att sätta "ribbor" för skicket på deltagarnas bilar är iallafall inte rätt sätt för att få in fler på SQ-spåret!


                              Men det är fritt för varje butik som arrangerar tävlingar att sätta "ribban" för hur deltagarekipagen får se ut...ni som tycker att detta är viktigt kan själva införa detta på era tävlingar så får ni se hur det funkar.
                              // Tommy
                              MTR electronics
                              Generalagent för Mohawk

                              Comment


                              • #30
                                Re: Hur ska vi göra för att få in fler på SQ spåret och förbättra oss i övrigt?

                                Originally posted by Hallin View Post
                                En vettig tråd detta..

                                Känns lite som om dB-bilarna får lite väl dåligt rykte här bara.. VISST, det finns en och annan "rosthög" (mindre fin).. men majoriteten av bilarna håller acceptabel nivå anser jag!..
                                Alla håller givetvis inte utställningsklass men det är ju ändå bruksbilar (vissa undantag) vi pratar om....




                                Sen det här med en lista på hur eventen skall skötas.. morgonrutiner/förarmöte etc.. är ju något som idag helt saknas..
                                Så här har är vi ju något som verlkligen behöver tas fram..
                                Alla bilar behövs, och ingen ska få dåligt ryckte här nu.
                                sigpic
                                Ljudstudion i växjö
                                Tel 0470 62120


                                JL Audio. Focal. Amega. Audison. Alpine. Kenwood. Hertz. Sony. Kicker. Audioanalogue. PSB. Leadaudio. Nuvo. Canton. Integra. Marantz. Elac. Velodyne.

                                Comment

                                Working...
                                X