Announcement

Collapse
No announcement yet.

Iphone iOS 4.0 och Kenwood 8044UY

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Iphone iOS 4.0 och Kenwood 8044UY

    Hejsan.

    Nu efter att Apple har släppt sitt iOS 4 till Iphone (3GS) så vill inte min stereo ansluta till telefon via kabel. Får "Ipod Error" i displayen på stereon.
    Detta funkade hur bra som helst innan uppgraderingen av OS i telefon.
    Använder orginalkabeln som följer med telefon för att ansluta via USB på stereon.

    Är det bara jag som har detta problem eller är det fler som uppmärksammat detta och kanske t.om har en lösning på problemet ?

    Mvh Mattias
    då tar jag mig en köpp, så kommer en på töpp!

  • #2
    Re: Iphone iOS 4.0 och Kenwood 8044UY

    Tur att jag hann läsa det här innan jag uppgraderade min 3G från 3.1.3. Hade blivit tråkigt och tyst i bilen annars. Jag har en 3GS med 4.0 i familjen som jag kan försöka låna och testa i min 8044 för att se om det är samma fel där eller om det bara är du, men risken verkar rätt stor att det är för iOS 4 i allmänhet.

    Såvitt jag kan se på kenwoods sida så verkar de arbeta på iOS 4-kompatibilitet (lilla röda texten) så man får väl hoppas på en FW-uppdatering snarast.
    http://www.kenwood.com/cs/ce/ipod/in...el=KDC-BT8044U

    Comment


    • #3
      Re: Iphone iOS 4.0 och Kenwood 8044UY

      Roger gnällde lite på annat håll över uppdateringen och att MKT krinutrustning slutade fungera.
      Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
      ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

      Comment


      • #4
        Re: Iphone iOS 4.0 och Kenwood 8044UY

        det blir ALLTID problem när apple uppdaterar. Har en iPhone 4 och den fungerar perfekt.
        //Micke

        Profile: http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=498

        Comment


        • #5
          Re: Iphone iOS 4.0 och Kenwood 8044UY

          Originally posted by micke_nkpg View Post
          det blir ALLTID problem när apple uppdaterar. Har en iPhone 4 och den fungerar perfekt.
          Ihop med nämnda apparat?
          sigpic

          We know the Rolex feeling, only the best are copied.

          Ljudbyggaren sedan 1998

          Importör av Mosconi, Gladen
          Se oss på Facebook för nyheter.

          Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

          Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

          International Head Judge och numera även kallad besserwisser

          Comment


          • #6
            Re: Iphone iOS 4.0 och Kenwood 8044UY

            Originally posted by Nonne View Post
            Ihop med nämnda apparat?
            Ihop med en KDC-BT6544UY, men när det gäller iphone/ipod så brukar det inte spela någon roll vad det är för maskin, bara det är samma fabrikat. Det har ju mer med mjukvaran i produkterna att göra... vilket brukar vara samma, men bara med mer eller mindre avstängda funktioner.
            //Micke

            Profile: http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=498

            Comment


            • #7
              Re: Iphone iOS 4.0 och Kenwood 8044UY

              Originally posted by micke_nkpg View Post
              Ihop med en KDC-BT6544UY, men när det gäller iphone/ipod så brukar det inte spela någon roll vad det är för maskin, bara det är samma fabrikat. Det har ju mer med mjukvaran i produkterna att göra... vilket brukar vara samma, men bara med mer eller mindre avstängda funktioner.
              Du behöver inte berätta om hur eller varför, det har jag nog koll på.
              Vad jag ville veta var om det var en Kenwood du spelade ignom....TACK!
              sigpic

              We know the Rolex feeling, only the best are copied.

              Ljudbyggaren sedan 1998

              Importör av Mosconi, Gladen
              Se oss på Facebook för nyheter.

              Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

              Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

              International Head Judge och numera även kallad besserwisser

              Comment


              • #8
                Re: Iphone iOS 4.0 och Kenwood 8044UY

                Originally posted by Nonne View Post
                Du behöver inte berätta om hur eller varför, det har jag nog koll på.
                Vad jag ville veta var om det var en Kenwood du spelade ignom....TACK!
                förövrigt är min iPhone 4 köpt via England. OT
                //Micke

                Profile: http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=498

                Comment


                • #9
                  Re: Iphone iOS 4.0 och Kenwood 8044UY

                  Jag har liknande problem efter uppdatering till iOS 4 ihop med en Zenec. Ska se om det inte finns nyare firmware till Zenec:en.
                  // Gurra
                  BMW 530 med Alpine F1, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX

                  Comment


                  • #10
                    Re: Iphone iOS 4.0 och Kenwood 8044UY

                    På allt jag provat funkar ljudet utan problem.
                    Någon produkt laddare ej men det är förmodligen kontakten som spökat på dessa.

                    Pioneer cd och DVD, Alpine dvd + ett 15 tal högtalare och dockningsstationer.

                    3GS & IOS4
                    Roger Edvinsson
                    Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                    helst på saker av kolfiber :-)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Iphone iOS 4.0 och Kenwood 8044UY

                      Originally posted by gurenius View Post
                      Jag har liknande problem efter uppdatering till iOS 4 ihop med en Zenec. Ska se om det inte finns nyare firmware till Zenec:en.
                      Zenec:en laddar iPhone och visar låtarna i displayen men man inte välja någon av dem, ej heller bläddra till Album eller Artister.

                      Uppenbarligen har Apple ändrat något i interfacet i iOS 4 för extern styrning av iPod.
                      // Gurra
                      BMW 530 med Alpine F1, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX

                      Comment


                      • #12
                        Re: Iphone iOS 4.0 och Kenwood 8044UY

                        Originally posted by gurenius View Post
                        Zenec:en laddar iPhone och visar låtarna i displayen men man inte välja någon av dem, ej heller bläddra till Album eller Artister.

                        Uppenbarligen har Apple ändrat något i interfacet i iOS 4 för extern styrning av iPod.
                        Se till att inte spotify ligger aktivt i aktivitetsfältet.
                        Det låser iPod funktionerna trotts att spelaren visar den datan på skärmen.

                        Det upptäcktes på min AVIC.
                        Roger Edvinsson
                        Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                        helst på saker av kolfiber :-)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Iphone iOS 4.0 och Kenwood 8044UY

                          Originally posted by JALLE View Post
                          Se till att inte spotify ligger aktivt i aktivitetsfältet.
                          Det låser iPod funktionerna trotts att spelaren visar den datan på skärmen.

                          Det upptäcktes på min AVIC.
                          Intressant. Dock kör jag inte Spotify utan endast iPod. Och samtidigt kan man ju glömma på en 3G...
                          // Gurra
                          BMW 530 med Alpine F1, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX

                          Comment


                          • #14
                            Re: Iphone iOS 4.0 och Kenwood 8044UY

                            Det är skillnad på 3G och 3GS, speciell kabel för att få laddning till den senare!
                            Det är något motstånd som ska till för att det ska fungera!
                            sigpic

                            We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                            Ljudbyggaren sedan 1998

                            Importör av Mosconi, Gladen
                            Se oss på Facebook för nyheter.

                            Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                            Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                            International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                            Comment


                            • #15
                              Re: Iphone iOS 4.0 och Kenwood 8044UY

                              Min Alpine IDA-305s vill inte heller funka med min Iphone nu sen jag uppdaterade sista nu herromdagen. Även mina usb minnen har den slutat oxå slutat att ta??? krävs nån uppdatering i maskinen eller har man köpt nåt som man får byta efter 1½ månad igen?

                              Comment

                              Working...
                              X