Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nytt officiellt EMMA forum?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nytt officiellt EMMA forum?

    Jag var väl inte direkt så där över mig aktiv på lazzat/emmaforumet heller men nog har det väl varit gnäll och gnöl ganska frekvent. Så fort det ska tävlas i nått har det en tendens att focuseras på upplevda orättvisor än på att utveckla tävlingsformen på ett bra sätt. Avundsjuka och massa andra parametrar ställer nog till det överlag. Jag kan inte konkretisera men det har väl i princip "bubblat" under ytan till och från i princip från Alpineeventen i starten, Sasca och nu Emma. Många har sina egna åsikter som de driver på gott och ont. Jag tycker det är bra med ett forum som detta. Ett EGET för oss billjudsgalningar. Det var faktiskt en liten överraskning för mig att många på Lazzats övriga forum faktiskt saknar många av oss som skrivit mest på bilstereoforumet, det är ju ett gott betyg. Här kan vi kanske renodla och nischa oss till en egen "identitet" med tiden, inte leva på lånta vingar utan köra ett eget race. Jag tror det kan bli hur bra som helst.

    För att kommentera Jalles inlägg så har jag full förståelse för att man lätt blir blir trött på att kritiseras, oftast kanske inte i det öppna, utan mer ett underliggande missnöje som inte syns men känns. Vad som än görs med den bästa intention så upplevs ansträngningarna ändå inte som tillräckliga. Då får man fundera, ta sin kompassriktning och sätta ner foten.

    Bakåt kan man alltid se men det är svårt att ha kristallkula och se framtiden. Ett tag trodde jag nästan allt bilstereointresse skulle dö. Kina tillverkade produkter med urkass kvalitet, originalbilstereo som blev bättre och bättre, att ungdom blev "I-pod" generationen före "poppa på stan" generationen osv, osv. I bjärt kontrast mot jag själv trott så kommer det nya, rätt skojjiga märken på vår relativt lilla marknad som sverige är, människor inser att fabriksstereo bara är bra till en viss gräns, det finns bilstereoleverantörer som lever och frodas, det är ju tecken på att bilstereointresset inte dör utan lever i allskönsvälmåga om än i en tappning vi inte väntat oss.

    mvh
    /mt4base

    Comment


    • #17
      Re: Nytt officiellt EMMA forum?

      Har varit i detta så pass många år nu och det har alltid gnällts på det ena och det andra, alltid i vågor! Tycker inte detta var mer än vad det har varit! Tänker bara på när Rickard och Åke var som mest aktiva! Då var det rolig läsning!
      Importör / Distributör av: SP Audio, SPL Lab, Taramps
      www.BilstereoOnline.se - Webshop - SP Audio, SPL Lab, Taramps
      www.VinylStyling.se - Webshop - Kolfibervinyl, Toningsfilm, Solfilm på löpmeter och lite Stylingprodukter.

      Comment


      • #18
        Re: Nytt officiellt EMMA forum?

        kul att börja skriva lite,det var ju ettag sedan! hoppas språket nu blir vårdat här!!
        Team dB Akuten

        2010 Europa 3a ESPL 2009 Europa 2a ESPL och RACING 2008 Europa 3a ESPL och RACING

        Comment


        • #19
          Re: Nytt officiellt EMMA forum?

          Originally posted by Antonio Gotti View Post
          kul att börja skriva lite,det var ju ettag sedan! hoppas språket nu blir vårdat här!!
          Det får vi verkligen hoppas på.
          sigpic

          A guilty conscious needs no accuser
          Gladenaudio-Mosconi
          Supported with mutual interest


          Prejudice is an outlet for your own failures and disappointments
          It is above all an expression of ignorance and fear.

          Comment

          Working...
          X