Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw original slutsteg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bmw original slutsteg

    Har dragit på mig en -00 e38 med mk2 navigatorn, om jag fattat de rätt.
    De är den lilla 4:3 skärmen och den vill ja behålla. sitter även 3 ''klumpar'' i vänster bakskärm, en är väl nån typ av modul, en är väl slutsteg och högst upp sitter de något som saknar sin front. ingen cd växlare finns kvar heller, men ett hängande kontakt stycke finns...


    problemet är att ljudet försvinner ibland och de beror väl ofta på att steget är kaputt då de är lödnignar i de som släpper?
    går de koppla bort originalslutsteget och montera ett annat till framsystemet eller blir de problem med delning osv då?

    vars kan man få aux ifrån?

    känner mig verkligen inte hemma på bmw:s ljudsystem... tacksam för hjälp!

  • #2
    Re: bmw original slutsteg

    Har du DSP? Om du inte vet så skicka de sju sista siffrorna i ditt chassinummer så kollar jag det.

    AUX kan du få via en sådan här adapter: http://www.bilradiohuset.se/product....ategory_id=546
    BMW E38 740
    BMW M5 -01
    bilradiohuset.se
    SM-guld 2012

    Comment


    • #3
      Re: bmw original slutsteg

      har ingen aning! DN16191 är dom 7 sista!

      kanon!

      Comment


      • #4
        Re: bmw original slutsteg

        verkar inte ha någon dsp om ja förstått de hela rätt. Steget eller radiomodulen tjuvar ström, har inte mätat upp vilken av de än. den som styr displayen har lagt av mer eller mindre helt... då skärmen mestadels är svart eller vit, å kopplar ja ur den klumpen blir skärmen helt svart men radion funkar ju ändå. däremot klipper ljudet än alltså måste ju hela anläggningen vara skrot....

        frågan är då, vad är bästa lösningen på de hela? var inte så sugen på å lägga ner en förmögenhet på ljudet men kan tänka mig att montera steg till framsystem, andra högtalare och en annan stereo osv.

        är de någon här som vet om de går att sätta i en ram från en e39 å få in en eftermarknads stereo? har läst att de är dåligt om utrymme bakom men de kanske går om man hittar en stereo med mindre monteringsdjup? annars finns de ju fasen inga eftermarknadsgrejer till e38 som verkar passa...

        känns dumt å lägga pengar på nå begagnade moduler som kan lägga av igen om en månad, de verkar ju vara ett rätt vanligt problem.

        tips å förslag mottages gärna!

        Comment

        Working...
        X