Announcement

Collapse
No announcement yet.

Förslag till Förbundet! Tävlingsdagen!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • EMMA Förslag till Förbundet! Tävlingsdagen!

    Här kommer ännu ett förslag till förbundet.

    Efter att ha samspråkat med en enligt mig mycket sund person så kom vi fram till att tävlingsdagen borde fungera bättre.

    Frågeställning:
    Hur får vi en tävlingsdag att flyta på bättre?

    Förslag:
    Varje tävling skall ha en chef eller event-director som det så fint heter på utrikiska. Denne person har som uppgift att guida dommare och tävlande samt även hålla ett vakande öga över hela tillställningen i stort. Denne skall inte vara varken tävlande eller dommare utan stå över för att där inte skall kunna bli några missförstånd. Ett förslag är att någon medåkare till en dommare eller tävlande mycket väl kan vara tävlings-chef eftersom hen inte har beslutsrätt i bedömningen på något sätt. Det har huvuddomaren.

    Att ha en tävlings-chef skulle underlätta mycket mellan kontakterna dommare-tävlande-publik. Man har en person man kan ta kontakt med och framföra sina åsikter utan att störa ex dommare som ändå har fullt upp under dagen.
    Jag ÄR Gandalf!!!

  • #2
    Re: Förslag till Förbundet! Tävlingsdagen!

    Originally posted by Gandalf
    Här kommer ännu ett förslag till förbundet.

    Efter att ha samspråkat med en enligt mig mycket sund person så kom vi fram till att tävlingsdagen borde fungera bättre.

    Frågeställning:
    Hur får vi en tävlingsdag att flyta på bättre?

    Förslag:
    Varje tävling skall ha en chef eller event-director som det så fint heter på utrikiska. Denne person har som uppgift att guida dommare och tävlande samt även hålla ett vakande öga över hela tillställningen i stort. Denne skall inte vara varken tävlande eller dommare utan stå över för att där inte skall kunna bli några missförstånd. Ett förslag är att någon medåkare till en dommare eller tävlande mycket väl kan vara tävlings-chef eftersom hen inte har beslutsrätt i bedömningen på något sätt. Det har huvuddomaren.

    Att ha en tävlings-chef skulle underlätta mycket mellan kontakterna dommare-tävlande-publik. Man har en person man kan ta kontakt med och framföra sina åsikter utan att störa ex dommare som ändå har fullt upp under dagen.
    Finns inte denna person redan på tävlingarna
    sigpic

    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

    Ljudbyggaren sedan 1998

    Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

    Comment


    • #3
      Re: Förslag till Förbundet! Tävlingsdagen!

      Originally posted by Nonne View Post
      Finns inte denna person redan på tävlingarna
      Absolut inte i den utsträckningen som det skulle kunna vara. Denna person skall inte förväxlas med huvuddomaren.
      Jag ÄR Gandalf!!!

      Comment

      Working...
      X