Announcement

Collapse
No announcement yet.

1988 Caddy Pickup DeVille Shop truck

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: 1988 Caddy Pickup DeVille Shop truck

    Originally posted by zrken View Post
    Låter som en standarddag med stereobygg... stora planer, ambitioner och tankar på att få bygget att ta skutt frammåt. Sen står man där med skiftnyckel i ena näven (som man inte ens vet vad man skulle ha till), CRC56 i näsan (högst oklart hur) och undrar vart fan kaffet tog vägen.

    Standard.
    Typ så, antingen det eller så har man kapat av ett ben med lödkolv, när man är på toaletten,
    och råkat svälja mobiltelefonen så det är bara köra själv in till sjukhuset.

    Krympslang inhandlat, imorgon blir det väl eventuellt ett pass i tortyrkammaren och ett försök att få framsystemet färdigt kanske.
    Framsystemet som är ungefär mitt mellan torpeden och bakre hyttväggen,
    dörrsidor inkluderat alltså.

    Comment


    • #17
      Re: 1988 Caddy Pickup DeVille Shop truck

      Originally posted by Emilius View Post
      Krympslang inhandlat, imorgon blir det väl eventuellt ett pass i tortyrkammaren och ett försök att få framsystemet färdigt kanske.
      Framsystemet som är ungefär mitt mellan torpeden och bakre hyttväggen,
      dörrsidor inkluderat alltså.
      Glöm inte det är roligt att bygga stereo

      Bygglogg: SQW: TransFårrden

      Comment


      • #18
        Re: 1988 Caddy Pickup DeVille Shop truck

        Originally posted by zrken View Post
        Glöm inte det är roligt att bygga stereo
        Okej, det är faktiskt roligare än till exempel axelflipp och dylika mekaniska äventyr.

        Det tog mig två dagars svärande, svetsande och borrande för att få ut 7 av 12 skruvar som gick av i bakaxeln.
        Enbart för att den ska gå att installera tillbaka sen.

        Och efter det så tappade jag borrmaskinen med grovrengörare på när jag skulle snygga till bakaxeln,
        vilken var på automatik så den vandrade upp längs ena armen, över halsen och ner längs andra armen..

        Ah, det är så skönt att leva stillsamt liv där man går och påtar i garaget med egna projekt när lusten faller på

        Comment


        • #19
          Re: 1988 Caddy Pickup DeVille Shop truck

          vet hur kul det är att ta en dans med vinkel harry och som du sa med grovrengörare på putsas det ju rejält på kroppen utana tt man bad om det hihihi men gillar ditt sett att tänka i bygget billigt och en dos skoj men då ska det ju finnas en del tur och ork att få fram alla dessa skojiga tankar man vill få till i bygget men dina ord om kaffe oooh jösses vad det hjälper en att tänka klart i ljudbygget frågar är ju då hur mkt kaffe och effekt ska man satsa på för att få som man tänkt hmm ja du e ngt på spåret mitt tips till dej kör så det ryker då blir det bäst stort lycka till med ditt bygge detta gillas och följes

          Comment


          • #20
            Re: 1988 Caddy Pickup DeVille Shop truck

            Plasting plasting.

            Tanken är att det ska spela i helgen,
            så det kanske inte blir mycket till uppdateringar innan dess,
            har en del att göra.

            Slutsteget jag bytte till mig såldes, och ett annat införskaffades.
            Det gamla var ett Sinus live, då jag inte behöver 750 rms och definitivt inte vill mata med fyrkantsvåg så vart det ett Massive B2 istället.
            Billigare, troligtvis renare effekt och 400 watt räcker nog gott och väl.

            Comment

            Working...
            X