Announcement

Collapse
No announcement yet.

245 Supar lite seriösare

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • SPL: 245 Supar lite seriösare

    Tjenare. Ja hade en tråd på lazzat så nu lägger ja in en här

    Det här har ja nu:

    Huvudenhet: Pioneer DEH-P88RS II Reference

    Framsystem: 2st par MB Quart 6,5 Jag har inte satt in diskanterna än och dom ska in i dörrarna.

    Baksystem: Ett par RE Audio XXX 6

    Bas: 2st Orion Hcca 15.4. Ska nog sälja dom.

    Diskant Slutsteg: Phase Evuliton 4-kanals

    Bas Slutsteg: 2st Stetsom 7kd2. Ett på lagning.

    Batteri: 6st Stinger spv 70

    Generator: 1st 73-143A. Ska sätta dit en 220A också




    Det har bleve lite seriösare dämpning:

    Vänsterbak dörr





    färdig dämpad dörr och så ser alla dörrar ut. Det är 12mm mdf som jag har skruvat fast i dörrarna.




    Jag har plastat sidorutorna bak




    Jag har dämpat taket också. svetsat fast 6st fyrkants profiler 2cmx4cm, skruvat upp 16mm mdf och silikon runt varje skiva.

    Taket bak.


    taket fram


    Jag har också dämpat bagageluckan.

    Gjutit vid fönstret. Det blev ungefär 3cm tjock



    Och så har jag gjort samma sak som på dörrarna på bagageluckan ner till. och där har jag 16mm mdf



    Jag har bultat fast bagageluckan med m16 bult genomgående
    Jag ska ta bort låset och bulta där nere också.





    Jag har satt på husvagns fjädrar bak så han ska orka med vikten.

    Men jag spelar inte högre än sist så när jag får lön nästa månad ska jag köpa term lab och labba lite.

    Och bilen kanske blir en ren ljud bil för spelar det inte så högt ja vill blir de vägg.

    Mvh Marcus
    Last edited by Sound_lover; August 28, 2009, 15:30.

  • #2
    Re: 245 Supar lite seriösare

    Du är ju totalt respektlös emot bilen , skönt!
    "Sound by Hewi"

    Blue eMotion by heWi

    Comment


    • #3
      Re: 245 Supar lite seriösare

      Originally posted by Hewi View Post
      Du är ju totalt respektlös emot bilen , skönt!
      Det är så de ska va ge järnet

      Comment


      • #4
        Re: 245 Supar lite seriösare

        feta grejor. Vad har händt med ditt Stetsom steg? Tycker att det har varit några stycken som har varit inne för lite uppgraderingar o det har väl inte såld flera ti-tals utav dom?

        Comment


        • #5
          Re: 245 Supar lite seriösare

          Originally posted by Extra Kim
          Din framruta ser ut att tycka om dig
          Genomgående bult tycker vi om, välkommen i klubben
          Tackar tackar. Ja den rutan har gjort sitt



          Originally posted by Tobbe View Post
          feta grejor. Vad har händt med ditt Stetsom steg? Tycker att det har varit några stycken som har varit inne för lite uppgraderingar o det har väl inte såld flera ti-tals utav dom?
          Jag hade steget i kopplat och när skulle jag koppla in basarna så hade batteri klämma basat av pol så den låg precis under högtalar anslutningarna och då när jag kopplar in minus så tappar jag plusen rätt på batteri klämma.
          Så jag skicka 12v in i högtalar utgången på steget så de va ju mitt eget fel.
          Annars har det inte varit något problem med Stetsom stegen

          Comment


          • #6
            Re: 245 Supar lite seriösare

            Tjenare.

            Jag behöver lite hjälp med att få fram bilens peak.

            Läste i en annan tråd så skulle man ta en sluten låda men hur stor ska den va eller spelar det ingen roll?

            Ska man ha den lådan exakt som den riktiga lådan?

            Ja förklara gärna hur ni gör

            Comment


            • #7
              Re: 245 Supar lite seriösare

              ´har du fått spelat med bassarna i 245
              Ljudbyggaren Bilstereobutik i Helsingborg. www.ljudbyggaren.se

              Comment


              • #8
                Re: 245 Supar lite seriösare

                Originally posted by holmis View Post
                ´har du fått spelat med bassarna i 245
                Jag spelar 149.5db med stängda dörrar och 150,4db med en öppen framdörr. Jag tror att jag har höjt bilens peak i och med att jag har dämpat så mycket, och det gillar ju inte dom här basarna. Det är därför jag sugen på att testa några andra basar.

                Comment


                • #9
                  Re: 245 Supar lite seriösare

                  Originally posted by Tobbe View Post
                  feta grejor. Vad har händt med ditt Stetsom steg? Tycker att det har varit några stycken som har varit inne för lite uppgraderingar o det har väl inte såld flera ti-tals utav dom?
                  52 st för att va noga.

                  MVH Frode
                  www.ljudgaragen.se
                  www.stetsom.se
                  Bilstereo,HiFi & Hemmabio sedan -92

                  Comment


                  • #10
                    Re: 245 Supar lite seriösare

                    hörde någon viska att du har lite nya leksaker på väg in hehehe. lär ju spela en del. FY på dig. hahahaha
                    Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

                    Comment


                    • #11
                      Re: 245 Supar lite seriösare

                      Originally posted by perkan View Post
                      hörde någon viska att du har lite nya leksaker på väg in hehehe. lär ju spela en del. FY på dig. hahahaha
                      Ja de ska bli roligt när jag får det paketet

                      Så beställde jag Termlab också så har jag tur så får jag det nästa helg och då blir det till att labba fram bilens peak

                      Comment


                      • #12
                        Re: 245 Supar lite seriösare

                        Originally posted by Sound_lover View Post
                        Ja de ska bli roligt när jag får det paketet

                        Så beställde jag Termlab också så har jag tur så får jag det nästa helg och då blir det till att labba fram bilens peak
                        inte så jobbigt med ett termlab. hehe. underlättar en hel del de. men de svider o betala så jävla mycke bara annars skulle ja också köpa ett. ja de ska bli kul o se va du spelar med dom nya grejerna högt lär de ju bli i alla fall.
                        Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

                        Comment


                        • #13
                          Re: 245 Supar lite seriösare

                          Originally posted by perkan View Post
                          inte så jobbigt med ett termlab. hehe. underlättar en hel del de. men de svider o betala så jävla mycke bara annars skulle ja också köpa ett. ja de ska bli kul o se va du spelar med dom nya grejerna högt lär de ju bli i alla fall.
                          Ja det är ju ganska mycket pengar för kablar och en mick typ men det är det värt

                          Jag hoppas ju på att jag kan spela 150+ med stängda dörrar iaf

                          Jag ska bygga om 245:an också så jag hamnar i super street 1+ istället för extreme

                          Comment


                          • #14
                            Re: 245 Supar lite seriösare

                            Originally posted by Sound_lover View Post
                            Ja det är ju ganska mycket pengar för kablar och en mick typ men det är det värt

                            Jag hoppas ju på att jag kan spela 150+ med stängda dörrar iaf

                            Jag ska bygga om 245:an också så jag hamnar i super street 1+ istället för extreme
                            ja de är ju en del pengar för en mick o ett program men som sagt de är ju helt klart värt pengarna egentligen då man får ett sånt jävla försprång om man har ett eget termlab så man kan se hur man ligger till o framför allt att man kan labba så mycke mer exakt med de.


                            ja 150+ är ju ett måste hehehe annars kan man snart lägga ner.

                            har skit dålig koll på reglerna så ja vete fan vilken klass ja hamnar i med 245an men ja hoppas inte att de blir extrem för då är de rätt kört. hahahaha
                            Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

                            Comment


                            • #15
                              Re: 245 Supar lite seriösare

                              Originally posted by perkan View Post
                              har skit dålig koll på reglerna så ja vete fan vilken klass ja hamnar i med 245an men ja hoppas inte att de blir extrem för då är de rätt kört. hahahaha
                              Du hamnar i samma klass som mig om du bara har dämpat 4mm framför b-stolpen bakom b-stolpen får du göra hur du vill.

                              Comment

                              Working...
                              X