Announcement

Collapse
No announcement yet.

TURBOSOUND!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TURBOSOUND!

    Tjenare, jag har möjlighet att köpa 2st Turbosound Tcs-118 basar och 2st Turbosound TCS-59 toppar till ett pris av 15 000kr. Någon som lyssnat på dom? Någon som har ett mer prisvärt altrnativ? Vad jag vet ska turbosound vara ett riktigt jävla bra märke som spelar högt.

    Det jag strävar efter är att dom ska kunna spela sjukt högt och snygg på bakgården till sommaren drivna av 1st C-Audio Pulse 2x1100w rms till basarna samt ett likadant fast 2x625w rms till topparna.

    tacksam för svar!

    Mvh Erik

  • #2
    Re: TURBOSOUND!

    jo turbosound är riktigt trevliga grejor, i regel väldigt dyrt så de låter som ett vettigt pris du fått, förutsatt att grejorna är i vettigt skick. De använder sig oftast *eller gjorde iaf* av Precision device element, och de är inte gratis.

    Va med och roddade åt mrmix för massa år sedan, och under en tid körde han med turbo grejor och man spelade arslet av MYCKE större anläggningar med dom grejorna, så du får nog en mycket trevlig partyanläggning *kan dock inte va kul å ha dig som granne

    Comment


    • #3
      Re: TURBOSOUND!

      Okej det låter ju positivt då! Slår nog till då jag fått ett så bra pris, tack för hjälpen iallafall! grannarna får stå ut ibland

      Comment


      • #4
        Re: TURBOSOUND!

        Turbo Sound var väl stora inan linearray tog över helt.
        Volvo V70 2010 (Volvo orginal HP)
        Ctr-05 Alpine/Hertz (Mysljud) SÅLD

        Comment


        • #5
          Re: TURBOSOUND!

          Turbosound är mycket trevliga högtalare!! Jag har jobbat mycket med olika Turbosound riggar , som : Tms4, floodlight, highlight ,live series, tq-259 mm.mm, de är lättjobbade och svarar otroligt fint! det jag skulle kunna säga att de inte har är den här konstlade basen många flickor och pojkar i 15 års åldern vill ha dvs lågbas i överflöd , men riggarna låter helt klart underbart =) och jag det går att spela apstarkt med dem !!, ha det =)

          Comment

          Working...
          X