Announcement

Collapse
No announcement yet.

Strul med bilstereo i Saab 9000 A50

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Strul med bilstereo i Saab 9000 A50

    Hej, är ny på forumet och detta är min första fråga.

    Har i dagarna installerat en "ny" beggad stereo i min bil, .. en Pioneer DEH-3200UB. Detta gick juh väldigt smidigt med ISO kablaget som medföljde. Dock så har jag ett drygt problem som uppenbarar sig enbart när bilen är igång, detta är att det brusar / sprakar frenetiskt om radion.

    Detta har inte upplevts på någon annan stereo i denna omfattning iaf, utan det går knappt o lyssna på radion överhuvudtaget när motorn är igång.

    Avstängd så låter den kalas om alla kanaler som jag sparat, men så fort jag skall köra så är det lönlöst att ha den igång o bara att lyssna på CD eller nått sådant.

    Läste mig till i manualen att det skulle finnas någon jordsladd som skulle anslutas till bilens chassie, men har inte funnit denna på kabelhärvan te stereon.

    Det enda jag vet att jag gjort är att jag vid tillfälle fimpade antennkabeln, men denna är ihopskarvad. Har trott att detta kanske är en bra väg för störsignaler att vandra in i stereon, men varför funkar då andra bättre än denna ??.

    Jag är lite slut på ideer, .. vore juh synd att slänga radion i sopen bara för detta, . alla andra funktioner o det faktum att den är ganska snygg gör juh att man vill ha den kvar.

    Någon som har nån ide vad man kan hitta på..?

    /M
Working...
X