Announcement

Collapse
No announcement yet.

Batteripolsko

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Batteripolsko

    Har en VW Golf mk6 och vill ha en snygg lösning på strömkopplingen. Vill ogärna modifiera originalkopplingen och den skruv som finns på pluspolen är sned och 20 mm2 strömkabeln blir inte snyggt dragen då.

    Har sett att en del har dragit strömmen från säkringsboxen, det finns lediga platser utanpå den. Frågan är om originalkabeln från batteriet till säkringsboxen också kan hantera strömmen för nya förstärkaren (1150 W RMS) och subwoofern (140 W RMS).


  • #2
    Re: Batteripolsko

    Den typen av effekter tycker jag definitivt tarvar ordentligare kabellösning än säkringsboxslangande.

    Bygglogg: SQW: TransFårrden

    Comment


    • #3
      Re: Batteripolsko

      Blev lite fel på effekten där. 340 watt rms ska det vara. 1150 var max. Har läst om flera som kopplat in sig till den stora kopplingsplint som finns vid säkringsboxen i motorutrymmet. Så det är egentligen ingen fulinkoppling i säkringsboxen. Här är ett exempel på hur det kan se ut:

      http://www.golfmk6.com/forums/showth...849#post607849

      Det finns en rad platser lediga i min kopplingsplint och de är märkta med fler ampere än den säkring på 100 A jag har som går till slutsteg och aktiva subwoofern. Tycker det borde vara ok att koppla in sig där.
      Last edited by viktjons; August 8, 2016, 23:31.

      Comment


      • #4
        Re: Batteripolsko

        Originally posted by viktjons View Post
        Blev lite fel på effekten där. 340 watt rms ska det vara.
        Tycker det borde vara ok att koppla in sig där.
        Låter rimligt!

        Bygglogg: SQW: TransFårrden

        Comment

        Working...
        X