Announcement

Collapse
No announcement yet.

undersätesbas.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • undersätesbas.

    Nu har jag bestämt mig det blir en platt aktiv bas.
    Vilken rekomenderas? Dessa har jag tittat på:
    GAS SUB800 http://www.brl.se/sv/artiklar/gas-sub800.html#

    Kenwood ksc-sw11 http://www.docent-decibel.se/store/b.../prod_905.html

    Båda för ca 1500:- (kenwood från ca 1300:-)
    Eller biltemas platta sub för ca 1100:- http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bi...-8-2000023892/
    Jag förstår att biltema är big nono...... Men dessa subbar är kanske likvärdiga så då spelar det ingen roll.

    Av olika själ så är det bara platt som gäller och max ca 1500:-

  • #2
    Re: undersätesbas.

    Uppdatering:
    Verkar svårt att få några besked om platta basar. Hittade lite på youtube om Kenwood KSC-SW11 bla ljudtest, även om det är svårt att få ett rättvist ljud.
    Inte världens bästa bas men som utfyllnad verkar den räcka.

    Jag har idag beställt Kenwood KSC-SW11 och när den är monterad kommer jag att ge en personlig recension. Det verkar finna många intresserade av undersätesbasar men få recensioner.

    Comment


    • #3
      Re: undersätesbas.

      Nu har jag äntligen monterat ihop allting efter en del strul hoppas jag att det fungerar.
      Kenwood KSC-SW11 Undersätessubwoofer (långt ord) Låter ok. Ingen basexplosion och basen slår igenom ibland, förmodligen ett inställningsproblem.
      Basen är klart bättre, dock inte i närheten av mina små sonabhögtalare som jag kopplat till datorn.
      Kan vara så att basen ska spelas in? Mina Gashögtalare fram var jag väldigt besviken på från början, men nu efter inspelning är de riktigt hyfsade förutom basen.
      Som det är nu så ger jag basen av 4 av 10 ok men inte mer.
      återkommer efter en tid då jag spelat in den och justerat inställningarna.

      Comment


      • #4
        Re: undersätesbas.

        Liten låda och litet element ska man inte förvänta sig så mycket av när det gäller tryck.
        Däremot så kan de låta trevligt.
        Octan
        Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
        Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

        OctanAudio
        Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
        Fegens Vandrarhem

        Bilstereoblog
        Team Ljudbyggaren

        Comment


        • #5
          Re: undersätesbas.

          Jag var bara ute efter ett fylligare och renare ljud.
          Får mixtra med lite inställningar så får vi se.

          Comment


          • #6
            Re: undersätesbas.

            Nu jäklar verkar det som om jag börjar få ordning på inställningarna.
            Klart hyfsad bas. Nu är det roligt att köra bil igen. Det riktiga dunket som man bara får av rejäla lådor är det av naturliga själ dåligt av, men klart bättre bas än vad jag trodde. Betydligt fylligare och mer komplett ljud än tidigare.
            Höjer mitt betyg till nästan 8 av 10. Klart godkänt.

            Comment


            • #7
              Re: undersätesbas.

              Var det bara inspelning som behövdes eller gjorde du något mer? Inställningar?

              Comment


              • #8
                Re: undersätesbas.

                På fjärrkontrollen finns det två rattar (volym och hz) som man får pröva sig fram med + en knapp med phase 0 & 180 grader.
                För mig låter det bäst med 0 grader och ungefär på mitten på rattarna.
                Inspelningen av 6,5" gas högtalarna bidrog också lite grann men det viktigaste var att få ordning på inställningarna.
                Spelar jag högre får jag dra ner på volymratten annars slår det igenom.

                Comment

                Working...
                X