Announcement

Collapse
No announcement yet.

8 , 10 eller 12 bas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 8 , 10 eller 12 bas

    Jag har hört förut att om man lyssnar på lite hårdare musik vilket jag gör så ska man hellre ha 10" istället för 12".

    Då är frågan om man ska satsa på 8" basar istället för 10" ???

    Målet är att känna trummorna dunka i bröstet..

  • #2
    Re: 8 , 10 eller 12 bas

    Idag finns det så olika basar, både tunga och slöa 8" men rappa och pigga 12" så tyvärr kan man inte direkt välja element endast utav storleken

    Nu kanske ja lägger till lite extra men för att det ska vara lättare att förstå för oss så får du gärna fylla på lite mer med vad du har tänkt uppnå Vad för bil och vad är övriga ljudsystemet. Vad för musik lyssnar du på samt vad har du tänkt använda bilen till? Ska det bli någon som ska rocka på med öppna dörrar eller vill du helt enkelt ha lite mer tryck i pendlarbilen. Att ange en budget kan även vara lämpligt.

    Rent allmänt kan man dock säga att en sluten låda har renare/piggare bas än en portad låda så stampet i trummorna framhävs bättre
    1. Murphy's Law
    If something can go wrong, it will.
    2. Murphy's Law
    If anything simply cannot go wrong, it will anyway.

    Garaget: http://www.garaget.org/Snowgubben

    Comment


    • #3
      Re: 8 , 10 eller 12 bas

      Det låter som att det kanske rent av är midbas som du saknar mer än Sub....
      "Sound by Hewi"

      Blue eMotion by heWi

      Comment


      • #4
        Re: 8 , 10 eller 12 bas

        Har en Volvo 142 och har inget som helst ljud i bilen som det är nu.

        Lyssnar en hel del på hårdrock och dödsmetal typ Dark Tranquillity.

        Vill ha mycket mer tryck helt klart. lyssnar på musik varje dag och vill ha ett cleant och bra ljud i bilen.

        Skulle kunna tänka mig att lägga ut runt 10 000 på ljudet.

        Comment


        • #5
          Re: 8 , 10 eller 12 bas

          E det 4" i dörrarna? Isf skulle ja åka till bra ljud i bil o se om de har ngra 4" kitt o en 6, 5" rörbaslåda sen kan du komplettera med bas

          Comment


          • #6
            Re: 8 , 10 eller 12 bas

            Originally posted by likethepain View Post
            Har en Volvo 142 och har inget som helst ljud i bilen som det är nu.

            Lyssnar en hel del på hårdrock och dödsmetal typ Dark Tranquillity.

            Vill ha mycket mer tryck helt klart. lyssnar på musik varje dag och vill ha ett cleant och bra ljud i bilen.

            Skulle kunna tänka mig att lägga ut runt 10 000 på ljudet.
            har du tänkt att lägga en slant på ljudet så är mitt tis att du vänder dig till någon butik i din närhet och rådfrågar dom alt ringer runt. Flera butiker har satt ihop olika systemförslag på sina hemsidor och då de installerar mycket olika system i div. olika bilar så brukar de ha god kunskap om vad som funkar i de olika bilarna.
            Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

            Comment

            Working...
            X