Announcement

Collapse
No announcement yet.

För "trångt" i distansen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • För "trångt" i distansen?

    Försöker komma in i lite sug på att börja bygga billjud igen,var över 4 år sedan,men det är tungt...
    Har insett vad två barn/ungdomar med diagnoser(ADD resp. ADHD)gör med en rent orkesmässigt och vad min tid får läggas utanför jobbet,inte på billjud iallafall.
    Har nästan alla grejer i källaren så jag gick ner och klämde lite på dem för att locka fram suget igen och ta mig tusan, jag vill komma igång så snart så...
    Har varit orolig för att mina högtalare skulle ha för djupt inbyggnadsdjup så jag kollade distanserna(volvo v70 -06) och högtalaren satt som en smäck i distansen och djupet ska nog inte vara något problem med men när jag kollade baksidan på distansen så var det nog minst sagt som en smäck där också.
    Distansen ser tyvärr till att det bara blir ca 1 cm "ring" runt högtalaren som den kan "andas" på baksidan.
    Kommer det att bli problem?
    Känns inte som man kan göra så mycket åverkan på distansen för att det ska bli bättre.
    Attached Files

  • #2
    Re: För "trångt" i distansen?

    Oj,glömde en bild!
    Attached Files

    Comment


    • #3
      Re: För "trångt" i distansen?

      Det finns dem som menar detta skulle strypa potentialen av elementen.
      Det finns dem som menar att det är idealt med en smula mer luft.
      Det finns dem som snarare hävdar att det är rimligt sak samma före absurdt många tweaktimmar är nerlagda.

      Det är viktigt att komma ihåg helheten av anläggningen, vad för annat arbete som är nerlagt och när anläggningen lyssnas på.

      Mina potatis är satta på att inte en käft i SQ sverige kan blindtesta skillnaden på montage på vanlig lyssningsnivå när bilen körs.

      Bygglogg: SQW: TransFårrden

      Comment


      • #4
        Re: För "trångt" i distansen?

        Originally posted by zrken View Post
        Det finns dem som menar detta skulle strypa potentialen av elementen.
        Det finns dem som menar att det är idealt med en smula mer luft.
        Det finns dem som snarare hävdar att det är rimligt sak samma före absurdt många tweaktimmar är nerlagda.

        Det är viktigt att komma ihåg helheten av anläggningen, vad för annat arbete som är nerlagt och när anläggningen lyssnas på.

        Mina potatis är satta på att inte en käft i SQ sverige kan blindtesta skillnaden på montage på vanlig lyssningsnivå när bilen körs.
        Det var ord å inga visor
        Men jag förstår dig precis,det är bara att man är nojjig och och både dubbel o trippelkollar saker.
        Inser själv också att det kommer fungera,visst mer "luft" runtomkring är ju aldrig fel men vad gör man i detta läget?
        Min "helhet" av dörren är givetvis att den ska dämpas upp helt,sen känner jag inte att man kan göra mer med den,mid o diskant blir i a-stolpen,där krävs det nog lite mer arbete

        Comment


        • #5
          Re: För "trångt" i distansen?

          Kan fundera på att gå lös med en dremel eller liknande och kapa väck en godtycklig mängd överblivet material.

          Varje genväg tar bort en uns, varje extra hopp över ån efter vatten lägger till ett par uns. Om inte annat för känslan i bygget. Att man <vet det inte är genvägat> i vissa avseenden.
          Exempelvis njuter jag just nu kopiöst av att veta hur stabilt strömkablaget är fast-buntbandat i golvet, under mattan.

          Man får välja sina strider. Vissa är för <känslan>, andra är nödvändiga för att få ut värde av produkter.
          Tydligt är att många bäckar små gör en bil riktigt trevlig att lyssna på.

          Bygglogg: SQW: TransFårrden

          Comment

          Working...
          X