Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kenwood KDC-BT92SD, byta låt bluetooth?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kenwood KDC-BT92SD, byta låt bluetooth?

    Hej.
    Har precis inhandlat en Kenwood KDC-BT92SD, men lyckas inte med låtbyte när jag streamar spotify eller från musikspelaren i min Iphone 6 plus. Alltså låtbyte med knapparna på själva huvudenheten.
    Får heller inte upp någon information om artist, låtnamn etc på skärmen, utan det står bara nåt i stil med "audio connect".
    Har kört med den billigaste kenwoodspelaren som fanns i butik innan bara för att ha något att spela med, och där funkade allt precis som det skulle, men nu ska det kopplas slutsteg och därför köptes den här nya.
    För visst borde väl den maskinen kunna hantera fjärrstyrning över bluetooth?
    Tips och ideer mottages tacksamt.
    Mvh/Stoffe

  • #2
    Re: Kenwood KDC-BT92SD, byta låt bluetooth?

    Var ute och kollade firmware på stereon, och det är den nyaste enligt Kenwoods hemsida.
    När jag parkopplat min telefon så har jag bara gått in i inställningarna på telefonen och markerat stereon, sedan står det att den är parkopplad som den ska. Inga konstigheter där så vitt jag vet.
    Kenwoodspelaren spelar upp allt jag streamar till den, oavsett om det är från spotify eller telefonens musikspelare, men displayen visare bara texten "BT audio" samt klockslag.
    Samt att det inte går att styra låtval eller nåt på spelarens knappar. Volymen funkar dock.

    Har även problem att den tappar minnet efter att bilen varit avstängd en stund. Tex när man varit i affären, eller efter en natt.
    Antar att jag behöver dra en separat strömkabel direkt från batteriet, för att få konstant 12v till maskinen?

    Mvh/Stoffe

    Comment


    • #3
      Re: Kenwood KDC-BT92SD, byta låt bluetooth?

      Gul kabel i kablaget skall ha konstantström.


      Du kan prova att rensa enhetens minne från sparade enheter och para in dne igen.
      Nu körde jag med Android och det funkade klockrent med låtbyte från enheten.

      Fick du upp en pinkod på telefonen när du parade den med enheten?
      Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
      ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

      Comment


      • #4
        Re: Kenwood KDC-BT92SD, byta låt bluetooth?

        Får prova dra en separat strömkabel från säkring eller batteri. Borde lösa det problemet.

        Har provat rensa enheter som är parkopplade i telefonen. Har aldrig behövs göra så med andra spelare. Det jag tycker är konstigt är att jag kan streama musik, men inte ändra låt eller se info på spelaren. Ja jag fick upp en pinkod på telefonen, men den sparade jag inte. Behöver man göra något med den?

        Comment


        • #5
          Re: Kenwood KDC-BT92SD, byta låt bluetooth?

          Inte vad jag vet.

          Vänta nu....läs manualen en gång till.
          Jag hade Android till min och valde BT Audio men du har ju en egen knapp på enheten för iPhone......kanske är ngt där?

          Har ej kvar min längre så jag kan inet testa med en iPhone o se...
          Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
          ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

          Comment


          • #6
            Re: Kenwood KDC-BT92SD, byta låt bluetooth?

            Vet att spotify har jäklats med den enheten för mig..
            Ibland så funkar det att visa vad som spelas och ibland så uppdaterar de spotify så funkar det inte.

            Vad gäller minnet så kanske du har VAG bil?
            De kastar om konstant och tändningsström till sina iso kontakter. (varför man använder iso-standard på kontakterna men sen inte använder rätt ordning på kablarna övergår mitt förstånd???)
            Brukar finnas så man kan kasta om kablarna i kablaget till stereon.

            Comment


            • #7
              Re: Kenwood KDC-BT92SD, byta låt bluetooth?

              Hej!

              Jag har en BT-53 och jag kan byta låtar från stereon. Däremot får jag ingen information om låt via Blåtand men däremot om jag kör usb (eller är det tvärtom nu blev jag osäker..)
              Kör nästan uteslutande spotify.
              __________________
              Mvh Jonas
              Ljudnörd, SAAB-frälst, motorcyklist och trafiklärare
              8ggr Svensk Mästare SQ & Multimedia
              Min byggen: Saab 9-5 Soundtjeck 130dB Polk/Momo M5 PV 444

              Comment


              • #8
                Re: Kenwood KDC-BT92SD, byta låt bluetooth?

                Uppdatera bluetoothen bara.
                Finns på kenwoods hemsida funkade för mig
                till version 1.42.02
                http://www.kenwood.eu/up_2_date/car/...eivers/bt92sd/
                gör bara som det står så funkar det

                Comment

                Working...
                X