Announcement

Collapse
No announcement yet.

Drar kondingarna tjuvström?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Drar kondingarna tjuvström?

    Originally posted by Ljudbyggaren AB View Post
    Vad handlar denna tråd om ?
    Underhållning Nonne
    SM-guld 2007 och 2008.
    Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

    Comment


    • #17
      Re: Drar kondingarna tjuvström?

      Originally posted by Hewi View Post
      Jag tror du har fel där , iallefall gäller detta inte alla kondingar med display.
      Mina dls-kondingar med display drar igång först då stereon startar då dem är styrda med remote på samma sätt som t.ex stegen.
      Jag har ju faktiskt inte provat alla.Men min Ground zero,samt min Audison konding med display, drar båda ur batteriet.

      Audison med remote tillslag,och Ground zero utan remote.

      Däremot mina gamla Phoenix Gold kondingar utan display,fungerar utan att dra ur batteriet.

      Comment


      • #18
        Re: Drar kondingarna tjuvström?

        Originally posted by Ljudbyggaren AB View Post
        Vad handlar denna tråd om ?
        Jag menar, hade du tänkt dig extra paragrafer i Brottsbalken eller Ellagen, eller mer branchinriktade självpåförda förbud mot att sälja dem? Eller tänkte du dig ett förbud mot användande av dem inom bilstereotävlandet?
        Valet av lagstiftning/förbud påverkar ju vilka motiveringar som ska användas för ett förbud mot kondensatorer som är eletroniskt styrda.

        Att de drar några milliampere tjuvström från batteriet i bilstereosammanhang tycker jag är en dålig motivering oavsett vilket instans som ska införa förbudet.
        "When the going gets tough, the Tough get duct-tape" - Dr. Mabuse

        "När de rika börjar kalla sig för arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka

        Bil: BMW 328, F30. HU: BMW original snik-verion. Slutsteg: Mosconi PICO 8/12 & Mosconi PICO 1, Högtalare: Gladen BMW kit Sub: Gladen RS-X 10

        Comment


        • #19
          Re: Drar kondingarna tjuvström?

          Originally posted by Dr. Mabuse View Post
          Jag menar, hade du tänkt dig extra paragrafer i Brottsbalken eller Ellagen, eller mer branchinriktade självpåförda förbud mot att sälja dem? Eller tänkte du dig ett förbud mot användande av dem inom bilstereotävlandet?
          Valet av lagstiftning/förbud påverkar ju vilka motiveringar som ska användas för ett förbud mot kondensatorer som är eletroniskt styrda.

          Att de drar några milliampere tjuvström från batteriet i bilstereosammanhang tycker jag är en dålig motivering oavsett vilket instans som ska införa förbudet.
          Du nämnde "tjuvström", så du har nog en poäng i det där med brottsbalken
          sigpic

          Webshop

          Besöksadress butik

          Örtgatan 22 26574 Hyllinge Tel: 042-164750 (14:00-18:00)

          Importör av Gladen Audio, Mosconi, Rebec


          Vi lagerför även ett stort sortiment fyrverkerier med helårsförsäljning. Vi utför arrangemangs fyrverkeri för alla tillställningar.

          Comment

          Working...
          X