Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nytt Bygge i Golfen (Med Groundzero)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Nytt Bygge i Golfen (Med Groundzero)

    Originally posted by Hewi View Post
    För en som är novis på db:
    Det ser ut som att du haft på silicon el likn punktvis på framsidan av basarnas konor , varför det

    Btw: Hoppas den även med nya baffeln kan spela lika skönt o djupt som förut då det var en av grejorna jag gillade av din bil!
    Det kan jag svara på.
    Basarna slår ca 8cm totalt och 4cm under konen så sitter det skruv som håller dit spider när man kör med Max slaglängd så slår skruven i konen och då måste man limma ihop det

    Med vänlig hälsning, Björn

    Comment


    • Re: Nytt Bygge i Golfen (Med Groundzero)

      Originally posted by dBAkuten View Post
      Det kan jag svara på.
      Basarna slår ca 8cm totalt och 4cm under konen så sitter det skruv som håller dit spider när man kör med Max slaglängd så slår skruven i konen och då måste man limma ihop det

      Med vänlig hälsning, Björn
      Ok , går det inte att byta dessa mot försänkta skruv eller skruv med lägre och större platt skalle för att minska påverkan mot konen?

      Snacka om att utnyttja slaglängden till max(eller egentligen lite mer än max eftersom konen tar stryk)!
      "Sound by Hewi"

      Blue eMotion by heWi

      Comment


      • Re: Nytt Bygge i Golfen (Med Groundzero)

        Originally posted by Hewi View Post
        Ok , går det inte att byta dessa mot försänkta skruv eller skruv med lägre och större platt skalle för att minska påverkan mot konen?

        Snacka om att utnyttja slaglängden till max(eller egentligen lite mer än max eftersom konen tar stryk)!
        Att konstruera en bas är inte lätt att få till på alla punkter. SPL dynamics har en lite speciell teknik när de bygger basar med väldigt tjock topp platta så basarna har lite x-Max men väldigt lång slaglängd.

        Vi har testat att ta bort skruvarna och limma men då får det andra problem. Tanken med skruvarna är att vem som ska kunna kona om basarna. Ta man bort skruvarna så vinner man bara ca 2-3mm för konvinklen på konen är som den är.

        Med vänlig hälsning, Björn
        www.dbakuten.se

        Comment

        Working...
        X