Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kvalificering till SM final

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Kvalificering till SM final

    Originally posted by Bilstereoförbundet View Post
    Beslut gällande Power Wheels / MiniSPL:

    Klassen kommer köras på SM finalen. För att kvalificera sig till SM final krävs att man deltagit på minst ett event Förbundsevent med den bil som skall tävla på SM.

    Förbundet kommer köra Power Wheels / Mini SPL på alla Förbundsevent, dvs Elmia + EDPS eventen.
    Oj oj så kul beslut . Då hoppas vi på att många fler bygger klart sina bilar och tävlar så det blir många till SM

    Mvh Jimmy
    155++db@25hz
    http://www.bilstereoforum.se/showthr...t=6241&page=15

    sigpic

    Ljudbyggaren.se

    Comment


    • #17
      Re: Kvalificering till SM final

      Ang:
      På ev. butiksevent där klassen man vill tävla i ej finns, får man tillgodoräkna sig tävlingen ändå, om man startar i annan klass (tex sammanslagen klass, även "lägre" klass)

      Betyder det att man kan köra en dB-klass och räkna det som 1 tävling för kval till SQ?
      Är inte säkert att jag hinner varken till Mantorp eller Trollhättan, men kanske hinner till Mariestad.
      Octan
      Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
      Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

      OctanAudio
      Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
      Fegens Vandrarhem

      Bilstereoblog
      Team Ljudbyggaren

      Comment


      • #18
        Re: Kvalificering till SM final

        Originally posted by octan View Post
        Ang:
        På ev. butiksevent där klassen man vill tävla i ej finns, får man tillgodoräkna sig tävlingen ändå, om man startar i annan klass (tex sammanslagen klass, även "lägre" klass)

        Betyder det att man kan köra en dB-klass och räkna det som 1 tävling för kval till SQ?
        Är inte säkert att jag hinner varken till Mantorp eller Trollhättan, men kanske hinner till Mariestad.
        Det vore mycket konstigt om man kunde kvala i dB och tävla i SQ på finalen.
        Givetvis säger logiken att man måste kvalificera sig i samtliga klasser man skall tävla på under SM finalen.

        Så tävlar man tre ggr i bassrace och en gång i SQ borde man inte vara inkvalad till SM ALLS!!!
        Roger Edvinsson
        Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
        helst på saker av kolfiber :-)

        Comment


        • #19
          Re: Kvalificering till SM final

          Originally posted by JALLE View Post
          Det vore mycket konstigt om man kunde kvala i dB och tävla i SQ på finalen.
          Givetvis säger logiken att man måste kvalificera sig i samtliga klasser man skall tävla på under SM finalen.

          Så tävlar man tre ggr i bassrace och en gång i SQ borde man inte vara inkvalad till SM ALLS!!!
          Vem har pratat om 3 ggr bassrace? Varit med på Elmia och Emmaboda. Tänker vara med på Nonnes tävling. Men behöver 1 till för att få vara med på SM, men finns inte så många sq-tävlingar att välja på. Men desto mer dB-event.Givetvis inser jag logiken, men frågan är fri. Och man kan välja hur man vill svara. Och du valde på ditt sätt.
          Octan
          Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
          Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

          OctanAudio
          Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
          Fegens Vandrarhem

          Bilstereoblog
          Team Ljudbyggaren

          Comment


          • #20
            Re: Kvalificering till SM final

            Det här får förbundet svara på men även jag tolkar kraven som att det är okey om man på ett butiksevent som inte kör SQ kör i en annan klass(db) och ändå tillgodoräkna sig eventet och kvala in till sm i SQ-klass.
            Last edited by Hewi; May 22, 2011, 18:43.
            "Sound by Hewi"

            Blue eMotion by heWi

            Comment


            • #21
              Re: Kvalificering till SM final

              Originally posted by octan View Post
              Vem har pratat om 3 ggr bassrace? Varit med på Elmia och Emmaboda. Tänker vara med på Nonnes tävling. Men behöver 1 till för att få vara med på SM, men finns inte så många sq-tävlingar att välja på. Men desto mer dB-event.Givetvis inser jag logiken, men frågan är fri. Och man kan välja hur man vill svara. Och du valde på ditt sätt.
              Klämm Trollhättan och NO BULLSHIT så är du i hamn.
              Jag ÄR Gandalf!!!

              Comment


              • #22
                Re: Kvalificering till SM final

                Originally posted by octan View Post
                Är inte säkert att jag hinner varken till Mantorp eller Trollhättan, men kanske hinner till Mariestad.
                Skitsamma om bilen är klar eller ej.......dyk upp.
                Du skall veta hur många bilar som har gått ut i säsongens början knappt påbörjade
                Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                Comment


                • #23
                  Re: Kvalificering till SM final

                  Det har ställts frågor till Styrelsen om kriterierna för att kvalificera sig till SM final gäller eller ej.

                  Härmed slår vi fast att JA, reglerna gäller som står på hemsidan. Dvs, det krävs minimum 4st event, varav minimum 2st event med "SBF status".

                  Det kanske behövs klargöras att för EMMA och dess format så gäller även alla internationella event som "SBF event", dvs hittar man ett internationelt event, listat i den internationella kalender på emmanet.com, och deltager där räknas detta som ett kvalevent till att kunna få åka på SM.

                  Detta är i enlighet med EMMA regelverket som gäller.

                  Frågor skickas till info (a) bilstereoforbundet.se
                  Svenska Bilstereoförbundet
                  EMMA SQ | EMMA ESPL | EMMA MM | dbDrag | Bassrace

                  Comment


                  • #24
                    Re: Kvalificering till SM final

                    3x på SM eller? Känns som dom där 100 pinnarna blir svårt att komma upp i annars....

                    Numera 2x Domare i dB Drag/Bassrace/Psychlone

                    VEM FAAAN VAR WIECHERT?

                    Comment


                    • #25
                      Re: Kvalificering till SM final

                      Originally posted by Stickan View Post
                      3x på SM eller? Känns som dom där 100 pinnarna blir svårt att komma upp i annars....
                      Är det 100poäng på Termpro som krävs av Wayne iår för att få inbjudan till WF?
                      SM-guld 2007 och 2008.
                      Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                      Comment


                      • #26
                        Re: Kvalificering till SM final

                        Originally posted by jonash View Post
                        Är det 100poäng på Termpro som krävs av Wayne iår för att få inbjudan till WF?
                        som de är sagt ja sen vet man aldrig
                        Huvuddomare för db Dragracing/bassrace/Psychlone
                        sigpic
                        Tack till Ljudia AB

                        Comment


                        • #27
                          Re: Kvalificering till SM final

                          Originally posted by klåp View Post
                          som de är sagt ja sen vet man aldrig
                          Förbundets ställning är självklart att vi vill ha folk till WF och EM, så många som vi kan skicka, men lika självklart så måste vi följa de regler som Wayne sätter upp.

                          Ändrar sig reglerna från Wayne, så följer vi givetvis dem.
                          Svenska Bilstereoförbundet
                          EMMA SQ | EMMA ESPL | EMMA MM | dbDrag | Bassrace

                          Comment


                          • #28
                            Re: Kvalificering till SM final

                            Hejsan på er!
                            En liten fråga.

                            Har tävlat i Superstreet på 2 tävlingar nu (Emmaboda och i Mariestad), men eftersom denna klass ej tillåter man bygger om framdörrar(och jag är vääldigt sugen på detta).

                            Så undrar om mina poäng jag samlat i superstreet kan flyttas till EX OS3+(menar bara här i sverige) där det är tillåtet med egna dörrar?

                            Vet att vi här i sverige inte är stenhårda i Superstreet klassen sålänge man inte bygger för mkt framsystem, men nu då man är sugen på 6st element i varje dörr antar jag det är för mkt för att kunna tävla i den klassen.

                            Mvh Jimmy
                            155++db@25hz
                            http://www.bilstereoforum.se/showthr...t=6241&page=15

                            sigpic

                            Ljudbyggaren.se

                            Comment


                            • #29
                              Re: Kvalificering till SM final

                              Originally posted by Techno_Bass View Post
                              Hejsan på er!
                              En liten fråga.

                              Har tävlat i Superstreet på 2 tävlingar nu (Emmaboda och i Mariestad), men eftersom denna klass ej tillåter man bygger om framdörrar(och jag är vääldigt sugen på detta).

                              Så undrar om mina poäng jag samlat i superstreet kan flyttas till EX OS3+(menar bara här i sverige) där det är tillåtet med egna dörrar?

                              Vet att vi här i sverige inte är stenhårda i Superstreet klassen sålänge man inte bygger för mkt framsystem, men nu då man är sugen på 6st element i varje dörr antar jag det är för mkt för att kunna tävla i den klassen.

                              Mvh Jimmy
                              Varför inte bara göra det glasklart (installationsmässigt) att elementen i dörrarna ej spelar då du tävlar? Det borde vara okej för SS. Men det kan vara värt att kolla upp detta med våra dB experter, Rikard och Dennis. Gör du eller skall vi?
                              Svenska Bilstereoförbundet
                              EMMA SQ | EMMA ESPL | EMMA MM | dbDrag | Bassrace

                              Comment


                              • #30
                                Re: Kvalificering till SM final

                                Vi kikar på de hela så fort bygget är klart sen så tar vi diskussion därefter.
                                men allt är lösbart
                                Huvuddomare för db Dragracing/bassrace/Psychlone
                                sigpic
                                Tack till Ljudia AB

                                Comment

                                Working...
                                X