Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tävlingar 2011 - priser

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Tävlingar 2011 - priser

    Riktigt dåligt med ett dimplom
    BUCKLA är ett måste, nu när de flesta vill det.
    sigpic

    A guilty conscious needs no accuser
    Gladenaudio-Mosconi
    Supported with mutual interest


    Prejudice is an outlet for your own failures and disappointments
    It is above all an expression of ignorance and fear.

    Comment


    • #32
      Re: Tävlingar 2011 - priser

      Perfekt med diplom, satsa pengarna på fler tävlingar.

      Comment


      • #33
        Re: Tävlingar 2011 - priser

        Originally posted by JALLE View Post
        För folk som inte förstår sporten borde det vara bättre att visa upp bilen istället för en plastpokal.

        När det gäller pokalerna till ELMIA så har mässan stått för dessa de senaste åren. Tyvärr försvann den förmånen pga flera orsaker 2011. (usel respekt från deltagare tidigare år samt ännu sämre förhandling från de initialt ansvariga)

        Men tack vare er utmärkta uppvisning iår vet jag att förbundet åter ligger på + hos mässgeneral Lasse T, så kanske att det feta pris ordet kan återvända till ELMIA 2012.
        Det lockar fler att börja om de känner att dom kan vinna något, om de provar att tävla.
        Ja men det är därför dom flesta röstat för att hellre höja avgiften, så det finns pengar att köpa pokaler, och gärna märka dom med klass, dag osv...

        Mvh Micke
        TEAM STALLBASVERKSTAN
        Tack till min sponsor:
        AI-GROUP.se
        Samt stort tack till:
        Elektronikservice i hemse
        Seastreamsgarage.se

        Comment


        • #34
          Re: Tävlingar 2011 - priser

          Originally posted by JALLE View Post
          För folk som inte förstår sporten borde det vara bättre att visa upp bilen istället för en plastpokal.

          När det gäller pokalerna till ELMIA så har mässan stått för dessa de senaste åren. Tyvärr försvann den förmånen pga flera orsaker 2011. (usel respekt från deltagare tidigare år samt ännu sämre förhandling från de initialt ansvariga)

          Men tack vare er utmärkta uppvisning iår vet jag att förbundet åter ligger på + hos mässgeneral Lasse T, så kanske att det feta pris ordet kan återvända till ELMIA 2012.
          Okej det var mer än va jag visste, ja klart man ska visa upp bilen/bilarna men ändå roligt med en buckla trodde förbundet stod för bucklorna men då kanske det blir mer nästa år om det vill sig väl! men hur blir det med övriga tävlingar i år? står förbundet för bucklorna till dessa? och isf går det att få till så 1a,2a och 3e plats får nått lite mer mat nyttigt?
          ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

          SHUT UP AND ENJOY THE MUSIC

          ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

          Comment


          • #35
            Re: Tävlingar 2011 - priser

            Alltid detta jävla tjat om bucklor.Tycker diplomen är perfekta men hur man än gör är de bara gnäll.
            Är de inte bättre o lägga krutet på bucklor till sm o köra diplom resten av året
            Huvuddomare för db Dragracing/bassrace/Psychlone
            sigpic
            Tack till Ljudia AB

            Comment


            • #36
              Re: Tävlingar 2011 - priser

              Originally posted by klåp View Post
              Alltid detta jävla tjat om bucklor.Tycker diplomen är perfekta men hur man än gör är de bara gnäll.
              Är de inte bättre o lägga krutet på bucklor till sm o köra diplom resten av året
              PRECIS vad jag tycker.
              Lägg därtill att det blir svårare att locka nya om man höjer priserna pertävling för att kunna ha bucklor på varje tävling, då kommer gnället om att det är för dyrt att tävla som ett brev på posten.
              Men (utan att anklaga NÅGON) så tänker folk vanligtvis inte så mkt längre än näsan räcker (JA även jag i en hel del fall )
              Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
              ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

              Comment


              • #37
                Re: Tävlingar 2011 - priser

                Originally posted by klåp View Post
                Alltid detta jävla tjat om bucklor.Tycker diplomen är perfekta men hur man än gör är de bara gnäll.
                Är de inte bättre o lägga krutet på bucklor till sm o köra diplom resten av året
                Det var förmodligen detta styrelsen hade i åtanke när de valde diplom till kvaltävlingarna.

                Jag har ganska bra koll på vilken budget pokaler kräver för de event förbundet ansvarar för och runda slängar 60000:- inräknat gravyr är ganska mycket pengar.

                Kan dessa pengar läggas på SM finalens pokaler och dessutom hålla nere avgifterna måste det ju ses som klokt.

                Jämför tex med hästsport, friidrott mm mm
                Vad delar de ut på sina tävlingar??
                En 20:- medalj eller en papprosett.

                Och jag tyckte nog att diplomen ändå var ursnygga
                Roger Edvinsson
                Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                helst på saker av kolfiber :-)

                Comment


                • #38
                  Re: Tävlingar 2011 - priser

                  Jag tycker papprosetter vore något att satsa
                  sigpic

                  Ägare av DekorTeknik
                  Gå in och gilla!

                  Comment


                  • #39
                    Re: Tävlingar 2011 - priser

                    För den som är intresserad av att veta "hur mycket mer" startavgiften behöver höjas för att man skall kunna köra stora pokaler till 1,2,3an, så sök på google efter dem som säljer så kan ni se själva vad det kostar.

                    Man skulle behöva höja startavgiften ganska rejält (inte 50 spänn, snarare 250) för att det skulle bli nåt. Och då menar jag per tävlingsdag. För Elmia skulle startavgiften bli typ 1000kr om vi skulle ha mer pokaler.

                    Det är nog ganska få som kommer då?

                    Min högst personliga åsikt är att de där pokalerna mest står och dammar i garaget...
                    SM-guld 2007 och 2008.
                    Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                    Comment


                    • #40
                      Re: Tävlingar 2011 - priser

                      Originally posted by jonash View Post
                      För den som är intresserad av att veta "hur mycket mer" startavgiften behöver höjas för att man skall kunna köra stora pokaler till 1,2,3an, så sök på google efter dem som säljer så kan ni se själva vad det kostar.

                      Man skulle behöva höja startavgiften ganska rejält (inte 50 spänn, snarare 250) för att det skulle bli nåt. Och då menar jag per tävlingsdag. För Elmia skulle startavgiften bli typ 1000kr om vi skulle ha mer pokaler.

                      Det är nog ganska få som kommer då?

                      Min högst personliga åsikt är att de där pokalerna mest står och dammar i garaget...
                      ja hade pröjsat det iaf sen hade det inte beövt vara stora bucklor dom som var på elmia va ju rätt check storlek på. och dom borde väl inte bli så mycket dyrare!?
                      ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

                      SHUT UP AND ENJOY THE MUSIC

                      ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

                      Comment


                      • #41
                        Re: Tävlingar 2011 - priser

                        Originally posted by bonnenalex View Post
                        ja hade pröjsat det iaf sen hade det inte beövt vara stora bucklor dom som var på elmia va ju rätt check storlek på. och dom borde väl inte bli så mycket dyrare!?
                        Du kan kika själv!

                        Här, till exempel.

                        http://www.idrottspriser.com/Product...&SearchString=
                        SM-guld 2007 och 2008.
                        Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                        Comment


                        • #42
                          Re: Tävlingar 2011 - priser

                          Originally posted by klåp View Post
                          Alltid detta jävla tjat om bucklor.Tycker diplomen är perfekta men hur man än gör är de bara gnäll.
                          Är de inte bättre o lägga krutet på bucklor till sm o köra diplom resten av året
                          hei.jag tycker også diplomen var snygga.

                          det enda jag saknar på diplomet er at det borde stå hur högt man spelade.


                          hilsen dag gunnar borg.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Tävlingar 2011 - priser

                            Originally posted by dag borg View Post
                            hei.jag tycker også diplomen var snygga.

                            det enda jag saknar på diplomet er at det borde stå hur högt man spelade.


                            hilsen dag gunnar borg.
                            Näe skit i det, bättre med VAR och NÄR!

                            Det är det enda jag saknade på diplomen.... För nu känns d bara som...ehmm...jag tror jag fick dom....eller.... näe....joo....

                            Numera 2x Domare i dB Drag/Bassrace/Psychlone

                            VEM FAAAN VAR WIECHERT?

                            Comment


                            • #44
                              Re: Tävlingar 2011 - priser

                              Originally posted by Stickan View Post
                              Näe skit i det, bättre med VAR och NÄR!

                              Det är det enda jag saknade på diplomen.... För nu känns d bara som...ehmm...jag tror jag fick dom....eller.... näe....joo....
                              Det stog ju Custom Motor Show 2011 på dem.

                              Och tyvärr är det omöjligt att printa direkt från Termlab med resultat om man vill ha kvalitet och tjockare papper då detta kräver en monsterskrivare på plats och ca 30minuters väntetid innan prisutdelningen.
                              Roger Edvinsson
                              Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                              helst på saker av kolfiber :-)

                              Comment


                              • #45
                                Re: Tävlingar 2011 - priser

                                Originally posted by jonash View Post
                                Du kan kika själv!

                                Här, till exempel.

                                http://www.idrottspriser.com/Product...&SearchString=
                                Va inte de ett bra pris? ex som i sqn på elmia va vi ju 6 eller 7 st som betala 500:- och det är ju 3000-3500 och 3 bucklor kostar 79x3= 237:- plus gravering 3x90= 270:- summerat 507:- ink moms för 3 bucklor.

                                sorry glömde att det inte var förbundet som stod för bucklorna på elmia! men kanske kan va nått inför tävlingar då förbundet står för bucklorna.
                                Last edited by bonnenalex; May 1, 2011, 19:59.
                                ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

                                SHUT UP AND ENJOY THE MUSIC

                                ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

                                Comment

                                Working...
                                X