Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kvalificering till SM final

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Kvalificering till SM final

    Originally posted by klåp View Post
    Vi kikar på de hela så fort bygget är klart sen så tar vi diskussion därefter.
    men allt är lösbart
    Läser man vad förbundet presenteras så gäller följande:

    Den tävlingsklass och det fordon deltagaren tävlar med på den sista tävlingen innan SM SKALL användas på SM finalen.

    Vad gäller WF så kan man byta bil hur många ggr man vill ( gäller ej extream).

    Men den bil och klass som man tävlar i på den regionala finalen ( SM i Sverige) är grundläggande för vilken klass man kvalar in till på WF i mars.
    Roger Edvinsson
    Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
    helst på saker av kolfiber :-)

    Comment


    • #32
      Re: Kvalificering till SM final

      Originally posted by JALLE View Post
      Läser man vad förbundet presenteras så gäller följande:

      Den tävlingsklass och det fordon deltagaren tävlar med på den sista tävlingen innan SM SKALL användas på SM finalen.

      Vad gäller WF så kan man byta bil hur många ggr man vill ( gäller ej extream).

      Men den bil och klass som man tävlar i på den regionala finalen ( SM i Sverige) är grundläggande för vilken klass man kvalar in till på WF i mars.
      jag menar att vi kikar på hur dörrsidorna komkmer se ut men ja tycker de är absurt att man ska bli uppklassad bara för att man sätter in högtalare i dörren
      Huvuddomare för db Dragracing/bassrace/Psychlone
      sigpic
      Tack till Ljudia AB

      Comment


      • #33
        Re: Kvalificering till SM final

        Originally posted by klåp View Post
        jag menar att vi kikar på hur dörrsidorna komkmer se ut men ja tycker de är absurt att man ska bli uppklassad bara för att man sätter in högtalare i dörren
        Håller med.
        Men alla gör inte det.
        Roger Edvinsson
        Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
        helst på saker av kolfiber :-)

        Comment


        • #34
          Re: Kvalificering till SM final

          Handlar det inte i första hand om hur dörrsidorna är uppbyggda. Menar om man betong gjuter ett par dörrar och sätter dit en diskant så kan man ju inte påstå att man har gjort det för framsystemets skull, däremot om man har ett framsystem som ska väga upp 150dB+ ja då är det väl rätt självklart att det behövs en del modifiering av dörrsidan för att lyckas med det.

          4st 6.5" eller fler som flyttar sig p.g.a trycket från basarna kommer knappast hjälpa till att öka på ljudtrycket.

          Comment


          • #35
            Re: Kvalificering till SM final

            Originally posted by Extra Kim View Post
            Handlar det inte i första hand om hur dörrsidorna är uppbyggda. Menar om man betong gjuter ett par dörrar och sätter dit en diskant så kan man ju inte påstå att man har gjort det för framsystemets skull, däremot om man har ett framsystem som ska väga upp 150dB+ ja då är det väl rätt självklart att det behövs en del modifiering av dörrsidan för att lyckas med det.

            4st 6.5" eller fler som flyttar sig p.g.a trycket från basarna kommer knappast hjälpa till att öka på ljudtrycket.
            Håller med.
            Men alla gör inte det.
            Roger Edvinsson
            Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
            helst på saker av kolfiber :-)

            Comment


            • #36
              Re: Kvalificering till SM final

              Originally posted by Techno_Bass View Post
              Hejsan på er!
              En liten fråga.

              Har tävlat i Superstreet på 2 tävlingar nu (Emmaboda och i Mariestad), men eftersom denna klass ej tillåter man bygger om framdörrar(och jag är vääldigt sugen på detta).

              Så undrar om mina poäng jag samlat i superstreet kan flyttas till EX OS3+(menar bara här i sverige) där det är tillåtet med egna dörrar?

              Vet att vi här i sverige inte är stenhårda i Superstreet klassen sålänge man inte bygger för mkt framsystem, men nu då man är sugen på 6st element i varje dörr antar jag det är för mkt för att kunna tävla i den klassen.

              Mvh Jimmy
              DU kan bygge om dørene i SS men du får kun forsterke dørsiden rundt der høytaleren er montert og IKKE hele dørsiden
              sigpic


              SUPER STREET NW

              Comment


              • #37
                Re: Kvalificering till SM final

                Oj tack för alla svar =). Men då bygger jag dörrsidorna å hoppas det kan godkännas i SS, skall hålla mig ifrån betong

                Mvh Jimmy
                155++db@25hz
                http://www.bilstereoforum.se/showthr...t=6241&page=15

                sigpic

                Ljudbyggaren.se

                Comment

                Working...
                X