Announcement

Collapse
No announcement yet.

Volvo V70

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • SQ: Volvo V70

    Hej.
    Får starta en ny tråd då jag skaffat mig en V70 istället för S60:in, den senare bilen råkade jag tyvärr ut med en trafikolycka av det allvarligare slaget så den blev tyvärr skrotad. Blev påkörd på E4:an och rullade 3 1/2 varv med den och det ända som hände mig var 10 stygn i huvudet så var väl någon däruppe som tyckte att mitt liv inte var över än vilket jag tackar så mycket för.

    Till billjudet då, än sålänge har jag 3st Gladen steg som jag köpte för över ett år sedan men aldrig använde, även en Helix Dsp som är oanvänd finns. Framsystem pendlar mellan GZ eller Gladen likaså basar funderar jag på GZ, Gladen eller CDT alla dessa val kan göra en galen men antar att det bara är att bestämma mig. Mina ambitioner för 2017 är att vara ute och tävla, något annat än att vinna SM finns inte. Har massor av ideer men problemet är att omvandla dom till det man vill. Kommer använda mig av en surfplatta som Hu och köra blåtand till Helixen tror det kan fungera bra, skönt och slippa dra massa kablar och så slipper man att mista alla funktioner som försvinner om man tar bort orginalstereon. Problemet är att få tag i en bt mottagare som lämnar ut en digitalsignal då det inte blir någe vidare att köra in en analog signal som ska göras om flera gånger i Dsp:n med slutresultatet att den slutgiltiga signalen inte blir någe bra rätta mig gärna om jag har fel. Har som sagt massvis med ideer och bilder kommer läggas upp efterhand///Daniel

    Ps finns Emmaskivan tillgänglig för oss som inte tänker använda oss av en vanlig Hu eller om någon vet var man kan ladda ner den för det är väl inte så populärt att rippa den skivan kanske//

  • #2
    Re: Volvo V70

    Det är ok att köpa skivan och rippa den för telefonen/surfplattan
    Octan
    Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
    Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

    OctanAudio
    Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
    Fegens Vandrarhem

    Bilstereoblog
    Team Ljudbyggaren

    Comment


    • #3
      Re: Volvo V70

      Vi är riktigt glada att du klarade dig och näst intill oskadd.
      Sist jag krockade med en lastbil sydde dom mig också i skallen, det är manligt med lite skavanker här och där

      När det gäller BT så är mitt tips AMAS II från Mosconi.
      Den låter förbaskat bra och har optisk överföring till din Helix DSP.

      BT mottagaren har även använts till vanliga hemmaförstärkare med optisk ingång.
      Bara och koppla på en 12v omvandlare så kan man streama APTX om man även har det protokollet.

      Ska du inte använda original CDn?
      För det är ju bara och dra 1 RCA kabel så kan du lyssna på både CD och RADIO.

      Jag kör helst radio via platta eller telefon, ljudet är bra mycket bättre det hållet.
      Den stora fördelen är att man har mindre störningar samt tappar sällan signal i kortare tunnlar.
      sigpic

      We know the Rolex feeling, only the best are copied.

      Ljudbyggaren sedan 1998

      Importör av Mosconi, Gladen
      Se oss på Facebook för nyheter.

      Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

      Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

      International Head Judge och numera även kallad besserwisser

      Comment

      Working...
      X