Announcement

Collapse
No announcement yet.

högtalarval (ambivalent) + montera högtalare i instrumentpanel Saab 900

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • högtalarval (ambivalent) + montera högtalare i instrumentpanel Saab 900

    Hej!

    SAAB 9000 gäller detta, inte 900 som i rubriken!

    Jag skrev en tråd för bra länge sedan nu med lite frågor om mitt 9000-bygge, och nu har jag äntligen fått tummen ur och ska köra igång tänkte jag.

    Dock så har jag lite frågor som jag gärna vill få synpunkter på.

    Den första frågan är vilken setup jag ska köra med..jag har lite olika alternativ, och har tänkt både hit och dit sedan jag började forma min byggplan i huvudet.

    Grejerna jag har hemma "på hyllan"

    Front: 1 st DLS UR-5S 5,25 tvåvägs kit.

    alternativ: DLS iridium 8.3 , trevägs kit.

    Ska drivas med: 1st Genesis four channel

    Headunit: Pioneer DEH700-BT

    Bas: 1 st bas i formgjuten låda MTX 10" T7510-44

    ska drivas med 1 st Genesis DA-100

    Har även ett par JBL GTO6508C 6-5 tummare (endast midbasarna)

    Då är frågan, kan man sätta 8.3 kittet i instrumentbrädan och få det att låta bra, eller bör man satsa på 5.25 kittet och komplettera med midbas någonstans?

    Det enklaste vore ju för min del om det fungerade med 8.3 kittet . Jag har köpt bafflar i rätt storlek som jag ska plasta dit på instrumentbrädan osv.

    Räcker mitt four channel steg till att driva både frontsystem + basen, eller ska jag köra med bägge stegen?

    Nästa fråga: hur gör jag bäst med locket till instrumentpanelen, tätning etc för att få så bra tryck i de högtalarna som möjligt. Hur tätar jag bäst (om jag nu måste det), jag bör väl använda mig av dämpull men är det något mer som kan göras?

    vore superbra med lite input framför allt från er som har byggt 9000 förut (jag vet att ni finns här )

    Tusen tack på förhand! Det kliar i fingrarna att sätta igång.

    mvh
    Jesper
    Last edited by Jesper.westman; September 3, 2010, 12:51. Reason: fel bil, ska vara 9000 i rubriken
Working...
X