Announcement

Collapse
No announcement yet.

7" eller 8.5" nackstödsskärm vilka är bra?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 7" eller 8.5" nackstödsskärm vilka är bra?

    Min äldsta har fyllt fyra nu och det börjar bli läge att fixa till så att hon kan se film i bilen. Har funderat på lite olika alternativ. Det enklaste skulle vara att köpa ett nackstöd med inbyggd skärm och eventuellt en inbyggd DVD till att börja med.
    Det jag är lite orolig är hur bra/dåliga dessa skärmar är. Finns det något ställe i stockholms området som man kan kolla hur bra de är och hur de ser ut. Det ska vara ett beige nackstöd så att det matchar resten av bilen.

    Vet att billigare import saker brukar ha lite halvdan kvalite, därav frågan.

  • #2
    Re: 7" eller 8.5" nackstödsskärm vilka är bra?

    Har importerat en massa sånt tidigare och har bara ett råd! Köp inget från kina med rörliga delar!

    Skärmarna är helt ok! Vissa är tom bra! Tål att jämföras med betydligt dyrare.

    Skulle du köpa en sådan så köp en som kan spela från USB direkt! Så slipper du troligtvis mycket av problemen! Bara en skärm som är inbyggd i nackstödet är det en del installationsjobb med ändå, då kabeln för att ansluta den kommer ner igenom pinnen som går ner i stolen, så enklast är att plocka ut stolen ur bilen och sedan vända den upp och ner, ta lös en del av klädseln för att sedan trycka ner armen för att få tag i kabeln!

    Färgen är det nog inga problem att få tag i!
    7" skärmar brukar vara 16:9 medans större brukar det tyvärr vara 4:3 på! Men kanske har blivit bättre idag!
    Importör / Distributör av: SP Audio, SPL Lab, Taramps
    www.BilstereoOnline.se - Webshop - SP Audio, SPL Lab, Taramps
    www.VinylStyling.se - Webshop - Kolfibervinyl, Toningsfilm, Solfilm på löpmeter och lite Stylingprodukter.

    Comment


    • #3
      Re: 7" eller 8.5" nackstödsskärm vilka är bra?

      Ingen som det finns någonstans i stockholms området man skulle kunna titta på några nackstöd med skärm integrerat i med beige färg så att man kan se hur de passar i bilen.

      Tanken var att köra med en med inbyggd DVD i sommar. Sedan är tanken att byta ut bägge skärmarna i nackstöden till 7" USB skärmar istället med touchscreen som jag kopplar till USB hubben. Sedan kan barnen få varsin RideRunner session så att de kan titta på film och lyssna på musik.

      Comment


      • #4
        Re: 7" eller 8.5" nackstödsskärm vilka är bra?

        Jag hade en kund som frågade om detsamma, färdiga nackskydd+skärm.
        Men så fort jag hörde runt så kom mekanikstrul ganska snabbt på tal och då
        inte bara på noname. Sånt vill då inte JAG sälja.
        Så mitt råd e att hålla i degen och köpa touchen istället.

        Pierre
        SEASTREAMS GARAGE


        ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

        Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

        Comment


        • #5
          Re: 7" eller 8.5" nackstödsskärm vilka är bra?

          Alla har helt rätt!
          De där alltiett lösningarna kommer att orsaka problem, sen om du kör pekskärmar så BEHÖVER du inte fälla in dom.
          Det finns fäste som man klämmer fast på nackstöden, kabeln är bara att dra inne i stolen ändå!
          sigpic

          We know the Rolex feeling, only the best are copied.

          Ljudbyggaren sedan 1998

          Importör av Mosconi, Gladen
          Se oss på Facebook för nyheter.

          Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

          Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

          International Head Judge och numera även kallad besserwisser

          Comment

          Working...
          X