Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med sub & ljud i Golf 4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjälp med sub & ljud i Golf 4

    Tjena!

    Skulle gärna vilja ha lite hjälp från folk som kan detta med billjud, jag får inte till ljudet i min Golf 4 som jag vill ha det.

    Stereon jag har är en JVC.
    Subwoofern är en DLS som sedan har McClain 2 X 300 w slutsteg (?) till ovanpå.
    På den står det fr. v t. h : Low-Pass, Crossover, Hi-Pass och Gain.
    Tror det är 6,5 högtalare övrigt i bilen, två bak och två fram samt diskanter på var sida fram å bak.

    Vad problemet är, är att jag får ett dånande ljud vid högre volymer, "missbas" i princip hur jag ställer in dessa rattar tycker jag. Det spelar på bra och man hör att det är tillräcklig "punch" i övriga grejer, men just detta lite dånande basljud stör ju hela lyssnandet.

    Sedan är det ju även Bass, Middle, Treble mm att ställa in på stereon vilket ställer till det extra för min hjärna.

    Kan någon vara schyst att försöka leda mig till hur jag ska ställa in allt så är jag tacksam!

  • #2
    Re: Hjälp med sub & ljud i Golf 4

    Kanske ska tillägga att det är en 10:as bas och att det främst är hårdrock/metal som lyssnas på.

    Comment


    • #3
      Re: Hjälp med sub & ljud i Golf 4

      Det kan bero på massor av olika saker....

      Utan att veta mer exakt vad som sitter i bilen och hur det är kopplat
      så blir det svårt att hjälpa via ett forum, du måste nästa få ngn som
      kan kolla på grejorna på plats.
      "Sound by Hewi"

      Blue eMotion by heWi

      Comment


      • #4
        Re: Hjälp med sub & ljud i Golf 4

        Det jag märkt med just hårdrock är att midbasen är viktig för att allt ska låta bra. Och då är installationen av frontarna a och o. Dämpa dörrar och se till att midbasarna sitter som berget. Gärna ett steg till frontarna och låt basen spela upp till 90-100hz... är iaf några tips om du inte tänker lämna bilen till nån kunnig

        Comment

        Working...
        X