Announcement

Collapse
No announcement yet.

Köpa framsystem från ebay?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Köpa framsystem från ebay?

    Tjena

    Kollade lite på ebay och såg att det finns jävla fina klipp där.
    Frågan är hur det är med frakt och ev tull?

    Hittade tex dls gothia 6.3 för drygt 4tusen och 62dollar frakt till swe.
    Sen är ju frågan vad det kan bli i tullavgifter osv?

    Ett framsystem är ju inga tunga större grejor så borde ju gå rätt smidigt?
    Någon som köpt framsystem/högtalare från ebay?

  • #2
    Re: Köpa framsystem från ebay?

    Jag har handlat mycket på ebay, 100 tals med grejer, bara fått betala tull 1 gång, köpte ett sportavgas system + bränslebox till min can am renegade, tror det kostade 4700:- fick betala 302:- i tull avgift.

    Comment


    • #3
      Re: Köpa framsystem från ebay?

      Focal och vissa Hertz finns det piratkopior på iaf, som saluförs som äkta - så var försiktig.

      Comment


      • #4
        Re: Köpa framsystem från ebay?

        Jag hade börjat med att ta reda på var 'butiken' ligger. Från Tyskland skall det inte bli ytterligare moms/tull.
        Från USA, skall det bli. googla på ngt i stil med "importera från usa" så droppar det upp riktlinjer med tariffer för olika sorters varor. man får räkna i storleksordningen:
        vara+frakt*1.045*1.25 och ev någon slags 100 till som adminkostnad.

        Men - ju fler du frågar, ju fler ställen du läser, får du snabbt ihop en att det finns en uppsjö av upplevelser och svar på hur det går till i praktiken.
        Läs på tullverketshemsida, det är tydligt och bra. Det är det som BÖR gälla. Att sedan tullen är konsekvent... får man drömma om

        Bygglogg: SQW: TransFårrden

        Comment


        • #5
          Re: Köpa framsystem från ebay?

          Jo det ör sant, är fortfarande skeptisk men när man ser priserna så kliar det i fingrarna.

          Comment


          • #6
            Re: Köpa framsystem från ebay?

            Ta ex http://www.ebay.com/itm/DLS-Gothia-6...item23369f3fa4

            4.4k+0.4k i frakt: 4800kr.
            -> 4.5% tull för 'generell elektronik från USA' om jag inte minns fel, ger detta 6270kr.

            Bygglogg: SQW: TransFårrden

            Comment


            • #7
              Re: Köpa framsystem från ebay?

              Originally posted by zrken View Post
              Ta ex http://www.ebay.com/itm/DLS-Gothia-6...item23369f3fa4

              4.4k+0.4k i frakt: 4800kr.
              -> 4.5% tull för 'generell elektronik från USA' om jag inte minns fel, ger detta 6270kr.
              Haha tur någon är bra på att räkna;-) där sluta det va lönt

              Comment


              • #8
                Re: Köpa framsystem från ebay?

                Inom EU behöver du ej lägga på moms och tull så då är det fritt fram.

                Utanför EU blir det lite annorlunda
                BMW E38 740
                BMW M5 -01
                bilradiohuset.se
                SM-guld 2012

                Comment


                • #9
                  Re: Köpa framsystem från ebay?

                  Jag har några bekanta som skulle vara med i att göra årets klipp.
                  Dom skulle importera från Kina.
                  Produkterna skulle ligga på 50 000:- när dom var hemma i Sverige.

                  Med facit i hand så slutade kalaset på 75 000:-

                  Visst gjorde dom en hacka, men det där riktiga klippet ska dom göra nästa gång dom går till frisören


                  Jag höll själv på att trampa i samma klaver.
                  Jag skulle köpa en produkt från Kina som kostade typ ören mot svenska importörens kronor.
                  När jag då berättade att jag ville ha 1500 st så sjönk priset till att bli 8 öre dyrare från svensk importör, vart tror ni jag beställde?
                  sigpic

                  We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                  Ljudbyggaren sedan 1998

                  Importör av Mosconi, Gladen
                  Se oss på Facebook för nyheter.

                  Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                  Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                  International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                  Comment


                  • #10
                    Re: Köpa framsystem från ebay?

                    Ja det är mycket som man får fundera på innan man köper. Vad händer om ens 5k kronors kit pajjar. Då får man skicka dem över atlanten med allt vad det innebär osv. Jag köper bara små skit och sånt som jag kan leva med att det pajjar utan att behöva byta....

                    Comment


                    • #11
                      Re: Köpa framsystem från ebay?

                      Ptja, det är väl glasklart man har möjligheter att göra goda köp över ebay, kina som usa som eu.
                      Men man får vara medveten om vad man väljer bort, och definitivt välja sina strider noga.
                      Utbudet ökar så fort man kan tänka sig hämta ngnannanstansifrån.
                      Men att spara ngra hundringar på en produkt som finns hos svensk återförsäljare... neh, där går en gräns.

                      Bygglogg: SQW: TransFårrden

                      Comment


                      • #12
                        Re: Köpa framsystem från ebay?

                        Originally posted by zrken View Post
                        Utbudet ökar så fort man kan tänka sig hämta ngnannanstansifrån.
                        Så du tycker inte vi har tillräckligt stort och bra sortiment i sverige?
                        sigpic

                        We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                        Ljudbyggaren sedan 1998

                        Importör av Mosconi, Gladen
                        Se oss på Facebook för nyheter.

                        Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                        Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                        International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                        Comment

                        Working...
                        X