Announcement

Collapse
No announcement yet.

Taramps

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Taramps

    Om det inte distar, varför köper man då SPL dynamics värre steg?

    Går inte att komma in på Bilstereoonline om man har AVG då den varnar för blackhat exploit så ni vet, utöver alla felskrivningar och dylikt då

    Comment


    • #17
      Re: Taramps

      Det säger en del om stegen, det säger oxå att tillverkaren ger bort massa steg för att de ska synas... :-)
      Svensk Mästare 5 gånger...

      Comment


      • #18
        Re: Taramps

        Ja men då tycker jag någon kan ge bort ett steg till mig,
        det kommer isåfall märkas av skulle jag tro, alla andra spelar ju midbas ungefär.

        Behöver ordentligt med effekt och skiter fullständigt i hur det låter,
        då jag ändå inte kommer kunna lyssna på det längre perioder.

        Frågan är bara om ett Taramps klår två SPL ice 3500,
        men det finns ju betydligt fler SPL ice i rullning i landet så.
        Vet inte, men samtidigt som finne så känner jag mig mer säker på att jag får nånting av det jag betalar för med ett (två) finskt steg

        Comment


        • #19
          Re: Taramps

          Originally posted by Emilius View Post
          Ja men då tycker jag någon kan ge bort ett steg till mig,
          det kommer isåfall märkas av skulle jag tro, alla andra spelar ju midbas ungefär.

          Behöver ordentligt med effekt och skiter fullständigt i hur det låter,
          då jag ändå inte kommer kunna lyssna på det längre perioder.

          Frågan är bara om ett Taramps klår två SPL ice 3500,
          men det finns ju betydligt fler SPL ice i rullning i landet så.
          Vet inte, men samtidigt som finne så känner jag mig mer säker på att jag får nånting av det jag betalar för med ett (två) finskt steg
          Om du får ut mer effekt ur ett taramps än 2x3000w ur två Ice 3500. mig veterligen har taramps ett 12v steg som lämnar 30kw i 1ohm. Men jag vet inte vad du ska med ett svetssteg till om du inte ska ha det till mer än att burpa.
          Passat 3B: 151.9dB @42hz
          Golf Mk4 Variant:151.7dB @47hz
          Golf Mk2: 154.9dB @49hz
          SM 3'a Bassrace 39.9 2013
          SM 3'a Superstreet NW 2013
          Stoffe levererar baby

          Comment


          • #20
            Re: Taramps

            ja köpte ett taramps hd 3000 för 3 månader sen och kör 4st re sr 10" på de. och ja kan säga att de spelar förbannat gött med de lilla steget utan krångel eller några brända basar. så lägg ner de där med att de är en massa skit effekt som bara passar till burp osv. visst som många har påpekat både här och i stetsom tråden något sq steg är de inte. men man får mycke effekt för pengarna som duger gått och väl om man bara vill ha en bil som spelar högt och ett steg som levererar massor med effekt till betydligt mindre pengar än många konkurrenter.
            Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

            Comment


            • #21
              Re: Taramps

              Originally posted by Wiechert View Post
              Om du får ut mer effekt ur ett taramps än 2x3000w ur två Ice 3500. mig veterligen har taramps ett 12v steg som lämnar 30kw i 1ohm. Men jag vet inte vad du ska med ett svetssteg till om du inte ska ha det till mer än att burpa.
              Jo det vet jag, tittar på HD8000 eller vad det nu heter, effekten ser ju trevlig ut.

              Vad jag ska med det till? Tja, ljudkvalitet har ungefär prio noll i min bil
              Jag vill bara flåsa högt som bara den.

              Samtidigt så är väl inte SPL ice några välljudssteg direkt heller,
              så det känns som det spelar mindre roll vad man väljer, har jag fel?

              Comment


              • #22
                Re: Taramps

                nej du har inte fel. ska du inte sitta och lyssna på panflöjter och en massa jååål utan spela högt som satan och få luften i bilen att föra ett mindre krig så skulle ja nog inte tveka en sekund på att slå till på hd8000 de kommer garanterat inte att göra dig besviken. ha bara bra med ström ordentliga kablar och lite koll på volymratten så ska de nog flåsa på duktigt.
                Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

                Comment


                • #23
                  Re: Taramps

                  Ganska exakt beskrivning.

                  Jag ska driva två GZ nuclear 15" SPL.

                  Ju mer jag söker lösning på att få i 200 liter låda i bilen desto mer lutar det åt vägg bakom baksätet.

                  Vill ju gärna göra ett hairtrick men det återstår ju att se.
                  Känns som jag behöver lite effekt iallafall, ström ska väl finnas,
                  kommer nog inte spela med bilen avstängd heller.

                  Får väl kika om jag ser något HD8000 till salu beggat..
                  Bygger på budget!

                  Comment


                  • #24
                    Re: Taramps

                    Glöm inte att ha flera bra batterier och rejäla kablar, annars kommer antingen basarna eller steget brinna förr eller senare.
                    Taramps ger gott om effekt, att det inte är nåt sq steg är nog alla överens om.
                    Med när det gäller antalet watt per krona när man vill spela högt är det nog svårslaget.



                    Originally posted by Emilius View Post
                    Ganska exakt beskrivning.

                    Jag ska driva två GZ nuclear 15" SPL.

                    Ju mer jag söker lösning på att få i 200 liter låda i bilen desto mer lutar det åt vägg bakom baksätet.

                    Vill ju gärna göra ett hairtrick men det återstår ju att se.
                    Känns som jag behöver lite effekt iallafall, ström ska väl finnas,
                    kommer nog inte spela med bilen avstängd heller.

                    Får väl kika om jag ser något HD8000 till salu beggat..
                    Bygger på budget!
                    Street stock 2K 2014...

                    sigpic

                    Comment


                    • #25
                      Re: Taramps

                      Tre stycken gelebatterier och en 150A generator räcker väl till att spela med bilen igång iallafall. Det märks, håller ju koll på strömmen naturligtvis.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Taramps

                        ja har du bara koll på strömmen så ska de inte va några problem. ja har 3st 100ah tudor batterier på de hd3000 och de är absolut inga problem. spelar som satan och inga problem med att de klipper eller bryter. så kör så de ryker. blir nog inte helt enkelt att hitta ett beggat hd 8000 då de inte dräller av dom. hehe. ja kolla på e-bay men de löna sig inte ett skit att köpa där i från tyvärr.
                        Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

                        Comment

                        Working...
                        X