Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo  

Go Back   Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo > Övrigt > HiFi, PA, hemmabio/bild

HiFi, PA, hemmabio/bild Diskussion om hem-HiFi, PA-system och hemmabio.

Reply

Thread Tools
Old November 6th, 2012, 13:58   #31
fredrikc5
Senior Member

Default Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

Quote:
Originally Posted by Antonic View Post
Konstigt att dom inte spelar djupt ändå.
Finns många som kör infra med PA steg.
Nu när ja bytt ut mina DD basar så märker ja ju att Kove går galet mycket djupare och tyvärr har ja ju brunnit många år för dd men så här i efter hand inser ja att dd basarna är värdelösa om man inte matar dom med 30000watt
Så ja kanske ska prova ett pa steg till kovebasarna med
fredrikc5 is offline   Reply With Quote
Old November 6th, 2012, 17:12   #32
Kimwicktorsson
Member

Quote:
Originally Posted by fredrikc5 View Post
Nu när ja bytt ut mina DD basar så märker ja ju att Kove går galet mycket djupare och tyvärr har ja ju brunnit många år för dd men så här i efter hand inser ja att dd basarna är värdelösa om man inte matar dom med 30000watt
Så ja kanske ska prova ett pa steg till kovebasarna med
Det måste du testa
Kimwicktorsson is offline   Reply With Quote
Old November 6th, 2012, 20:09   #33
fredrikc5
Senior Member

Ja idag var ingenjör trenneborn och lyssna på lådan och elementen han byggt
först så tyckte vi basen tog över helt och spela hårt som ja haft under den tid ja haft dom sedan gaina vi ner bas steget 4/5 db då vart det bra
sedan fråga ja om vi skulle prova att fasvända basarna och det tyckte peter vi skulle göra och då jäklar fick man gåshud basen är så sjukt tight att små frontarnas 5 tummare lät slappa shit har aldrig upplevft en så sinnes sjuk bas
subb känslan totalt försvan vi lyssna på massa musik och det låter så sjukt bra
Tror ni jag är nöjd med mina nya element
hur ballt var det att kunna höra när en artist flåsar i micken från subben
det har ja aldrig hört från en så pass stor bas
Old November 6th, 2012, 20:13   #34
Kimwicktorsson
Member

Quote:
Ja idag var ingenjör trenneborn och lyssna på lådan och elementen han byggt
först så tyckte vi basen tog över helt och spela hårt som ja haft under den tid ja haft dom sedan gaina vi ner bas steget 4/5 db då vart det bra
sedan fråga ja om vi skulle prova att fasvända basarna och det tyckte peter vi skulle göra och då jäklar fick man gåshud basen är så sjukt tight att små frontarnas 5 tummare lät slappa shit har aldrig upplevft en så sinnes sjuk bas
subb känslan totalt försvan vi lyssna på massa musik och det låter så sjukt bra
Tror ni jag är nöjd med mina nya element
hur ballt var det att kunna höra när en artist flåsar i micken från subben
det har ja aldrig hört från en så pass stor bas
Det måste vara en upplevelse att lyssna på den anläggningen ! vilket slutsteg använde du till basen ? (rotel) ?
Old November 6th, 2012, 21:05   #35
fredrikc5
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Kimwicktorsson View Post
Det måste vara en upplevelse att lyssna på den anläggningen ! vilket slutsteg använde du till basen ? (rotel) ?
ja rotel 1090 körde ja synd att frontarna inte är klara så man kan mejsla på lite mer
Old November 11th, 2012, 10:04   #36
cerwinsky
Senior Member

Kan vi inte få bilder på ditt system?? Ett sådant system du har är defenitivt intressant för ljudfantaster... . Sj håller ja på o bygga om mina hornlådor till mina Cerwin Vega 18" sedan ska dem säljas+mina CW AT100 för o köpa antingen ett par CW DC1215MK"SE eller ett par DC1515. ev så bygger jag mig en "subba" till kanske man ska köra med Kove basar då(hur tror du deras billigaste serie skulle funkat ex en 15" med ett Hypex substeg till, vill helst ha ett par TC-SOUNDS LMS ULTRA 5400 men de kostar ju därefter... .
cerwinsky is offline   Reply With Quote
Old November 11th, 2012, 15:25   #37
fredrikc5
Senior Member

Quote:
Originally Posted by cerwinsky View Post
Kan vi inte få bilder på ditt system?? Ett sådant system du har är defenitivt intressant för ljudfantaster... . Sj håller ja på o bygga om mina hornlådor till mina Cerwin Vega 18" sedan ska dem säljas+mina CW AT100 för o köpa antingen ett par CW DC1215MK"SE eller ett par DC1515. ev så bygger jag mig en "subba" till kanske man ska köra med Kove basar då(hur tror du deras billigaste serie skulle funkat ex en 15" med ett Hypex substeg till, vill helst ha ett par TC-SOUNDS LMS ULTRA 5400 men de kostar ju därefter... .
Det ligger bilder på subben på sida två frontarna ska slipas och spacklas lite problemet är att tokken inte brinner för att bygga centern nu vi tänkte göra frontar och center klar sedan köra alla tre på lack
Vad har tc sound som inte Kove har Kove basen är grymt tight och tål bra med mos samt att den är musikalisk och pris värd
Kove basen ja kör kostar 5000kr st det är billigt med tanke på hur bra den presterar
Personligen har ja inga bra erfarenheter av pa prylar det ja provat har ja inte gillar så där kan ja inte rekommendera något efter som ja inte gillat det ja lyssnat på
Old November 11th, 2012, 15:34   #38
fredrikc5
Senior Member

Quote:
Det ligger bilder på subben på sida två frontarna ska slipas och spacklas lite problemet är att tokken inte brinner för att bygga centern nu vi tänkte göra frontar och center klar sedan köra alla tre på lack
Vad har tc sound som inte Kove har Kove basen är grymt tight och tål bra med mos samt att den är musikalisk och pris värd
Kove basen ja kör kostar 5000kr st det är billigt med tanke på hur bra den presterar
Personligen har ja inga bra erfarenheter av pa prylar det ja provat har ja inte gillar så där kan ja inte rekommendera något efter som ja inte gillat det ja lyssnat på
Måste berätta att ja var in på hifiklubben och lyssna på någon 18" subb dom hade samt någon annan högtalare med dubbla 15" i varje front som dom körde
Samtidigt och när man kör 4st 15" och en 18" väntar man ju På att stolen man sitter i ska fara runt på golvet men det lät rent ut sagt fördärvligt det prestera mer eller mindre endast midbas noll djupbas det var en jätte besvikelse så cw är något ja aldrig skulle köpa. Har för mig stryker basarna prestera bra men det var så länge sedan ja lyssna på dom så ja kan va ute och cykla med att dom lät bra
Old December 9th, 2012, 16:04   #39
Kimwicktorsson
Member

Quote:
Måste berätta att ja var in på hifiklubben och lyssna på någon 18" subb dom hade samt någon annan högtalare med dubbla 15" i varje front som dom körde
Samtidigt och när man kör 4st 15" och en 18" väntar man ju På att stolen man sitter i ska fara runt på golvet men det lät rent ut sagt fördärvligt det prestera mer eller mindre endast midbas noll djupbas det var en jätte besvikelse så cw är något ja aldrig skulle köpa. Har för mig stryker basarna prestera bra men det var så länge sedan ja lyssna på dom så ja kan va ute och cykla med att dom lät bra
När kommer det mera bilder ?
Old December 24th, 2012, 18:02   #40
fredrikc5
Senior Member

och nu är centern ihop snickrad

så nu är det bara lite slipa och spackla lite sedan dags för lack

Reply

Thread Tools

Posting Rules