Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kicker eller DD subbar? :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kicker eller DD subbar? :)

    Goddagens.

    Jag har nu kommit fram till att jag vill skaffa nya basar! Har varit på detta spår länge dock :P steg som kommer att användas är i detta nu ett DD m2 steg. kommer köra de 1 ohm för mest effekt... 1700w angivet.

    Är då i valet och kvalet om vilka basar man ska välja...

    Står mellan Kicker L7 och DD 2500 båda 15". Kommer att köra dubbel 15. Basarna är såvitt jag kan se ganska likvärdiga och båda verkar prisvärda, om man nu kan säga det Priset är detsamma och angivna effekten tar kicker priset med 250w extra, inte för att DD inte skulle klara det förmodar jag.

    Det som begränsar mitt val då är min nuvarande låda som ligger på 160l. (portad) Så sett från de så borde väl L7 gilla de mindre utrymmet bättre?

    Tar gärna emot andra förslag också! Diskutera för och nackdelar hos respektive val!

    Olle.
    http://bilstereoforum.se/member.php?u=285

  • #2
    Re: Kicker eller DD subbar?

    Då får jag skriva som jag gjorde i en annan tråd. Re Audio sr 15D4.
    Spelar både högt och djupt. Och två stycken skulle passa bra i den volymen (160L)

    Blir även några kronor billigare
    sigpicMS-SOUND
    Micke7406

    Comment


    • #3
      Re: Kicker eller DD subbar?

      Du är inne på rätt spår ang DD , DD spelar tight , hårt , rappt samtidigt som de gräver på tillräckligt nere i djupet.

      Jag har prövat ganska mycket nu från djupbas monster som gräver äckligt långt nere och med såna basar blir risken att dem övre registrena saknas , den rätta punchen är inte där.

      Och dem är oftast tunga i konen , då blir dem också ineffektiva (kräver mer mos).

      Djupbas är skönt men som någon sa till en annan , tro mig en dag vill du kunna spela allt inte bara hip hop och det stämmer jävligt bra överlag skulle jag tro.

      Kör på DD det är riktigt bra grejer särskilt i jmf med Kicker L7

      Mvh Niklas

      Comment


      • #4
        Re: Kicker eller DD subbar?

        L7 serien går djupt, flyttar en del luft men känns "tunga". Inte världens mest dynamiska karaktär precis. Tung kon vs motor.

        DD spelar i rätt låda djupt, snabbt och dynamiskt precis som sig bör på typiskt DD manér. Förklaringen är rätt enkel: Man har mycket motor vs konvikt samt den unika fjädringen ingen annan bas jag själv testat haft.

        Mest lågbas: L7

        Lågbas med finess: DD

        Mvh Mattias Hedin
        DJ sedan 1990. Jobbat med billjud sedan 1999.

        Comment


        • #5
          Re: Kicker eller DD subbar?

          kanske dags att testa lite fler basar

          Comment


          • #6
            Re: Kicker eller DD subbar?

            Varför inte prova HS15" ?

            Comment


            • #7
              Re: Kicker eller DD subbar?

              Som några nämner är jag inte främmande för andra märken heller använder inget dera nu heller... Men skulle gärna vilja höra dessa i jämförelse till de andra alternativen också. T. ex. hur de låter etc.

              !Men har fårr känslan av att de som förespråkar DD är många fler eller så är det så att de är mer nöjda med sina basar? :P inte vet jag!

              HS15 är B2 eller hur? Har inte hört något ifrån märket? Bra/Dåligt.


              Kanske ska tillägga även att:
              -Ja jag kommer garanterat spela mer än hiphop! Vill ha allsidigt och smidigt!
              -Kommer vara på någon slags tävling nästa säsong. Men vill ju framförallt spela musik högt!

              tack för alla svar än så länge!
              Last edited by Maximilian; September 24, 2009, 16:32.
              http://bilstereoforum.se/member.php?u=285

              Comment


              • #8
                Re: Kicker eller DD subbar?

                Japp HS15 är B2 =) Basar som Extra_Kim använder i sin blåa sardinburk och Elvis i sin extremebil!

                Comment


                • #9
                  Re: Kicker eller DD subbar?

                  Finns även några killar som tävlar med dom i Emma i extremt små slutna lådor typ 35 liter pr. element

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kicker eller DD subbar?

                    RE sr15 d4

                    billigt och mums

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kicker eller DD subbar?

                      Är det någon som har lite facit på vad EN B2 HS15 kan åstadkomma? Kan ge den ca 2000watt.

                      Å andra sidan vad EN L7 resp.2515 kan göra?
                      http://bilstereoforum.se/member.php?u=285

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kicker eller DD subbar?

                        helt omöjligt att svara på den frågan

                        men vet ju att 2st SR 15 presterade 149.x dB i morres civic med ett sinus 3000 steg.. och detta var med musik

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kicker eller DD subbar?

                          Originally posted by k1mm0 View Post
                          helt omöjligt att svara på den frågan

                          men vet ju att 2st SR 15 presterade 149.x dB i morres civic med ett sinus 3000 steg.. och detta var med musik
                          Ja, och jag vet att Kim klarar att spela musik och göra hairtricks med öppen dörr samt att mätare slutade på 151.? dB WHO GIVES a F...

                          Frågan gick ju inte på dina SR basar och vad HS15 kan åstadkomma år ju svårt att veta, men 2 kw borde inte vara ett problem alls.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kicker eller DD subbar?

                            Det tycker jag låter som ett riktigt bra resultat! Om man kollar priset samt att det "bara" är en 350 watt bas :P

                            Sen gillar jag även 149dB på musik! Ruggigt härligt asså!

                            Men jag kan ju då anta att Kim är en riktigt duktig byggare om man kan säga så men nu har det ju klart väckts intresse för dessa subbar!

                            Tack för alla svar! Ni får gärna sticka in fler alternativ!
                            http://bilstereoforum.se/member.php?u=285

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kicker eller DD subbar?

                              I vad för bil ska du ha grejerna ?

                              Comment

                              Working...
                              X