Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tidningar i Sverige

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tidningar i Sverige

    Hej.

    Eftersom jag inte är speciellt insatt i svenska marknaden för tillfället, så tänkte jag fråga lite här.

    Vilka tidningar brukar svenska billjudsentusiaster läsa, alltså Svenska tidningar?

    De senaste gångerna jag varit i Sverige har jag inte haft behov av att titta på urval av tidningar, men nu kommer det förmodligen att bli relevant...

  • #2
    Re: Tidningar i Sverige

    Bilsport brukar väl ha något temanummer tex det senaste nummret :-) , så det brukar jag läsa.
    http://www.bilsport.se/aktuelltnummer.php

    http://www.hifi-musik.se hade lite förut, vet inte hur det är nu.
    Last edited by ConnyK; April 16, 2011, 22:38.
    /Conny
    Aktuellt SQ bygge - KIA CEED SW 2020 (Långtidsprojekt)
    SQ bygge - (Skoda Fabia 2016)

    Comment


    • #3
      Re: Tidningar i Sverige

      Det är synd att det inte i Sverige finns en enda renodlad billjuds tidning.

      I lilla Finland finns det en tidning som är till ~99% endast billjud. Därtill finns det 2 tidningar vars huvudområde är tuning, men bådadera har också billjud i varje nummer och också no och då till och med produkttester.

      Man skulle ju tycka att den svenska markaden borde räcka till för mera billjud....?

      Hur är läget med carsnaudio.com?

      Comment


      • #4
        Re: Tidningar i Sverige

        Originally posted by TomOlander View Post
        Det är synd att det inte i Sverige finns en enda renodlad billjuds tidning.
        Det tycker vi med, ett bevis på att marknaden väldigt begränsad i Sverige!
        sigpic

        We know the Rolex feeling, only the best are copied.

        Ljudbyggaren sedan 1998

        Importör av Mosconi, Gladen
        Se oss på Facebook för nyheter.

        Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

        Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

        International Head Judge och numera även kallad besserwisser

        Comment


        • #5
          Re: Tidningar i Sverige

          För många år sedan fanns 2 st renodlade svenska Bilstereotidningar men båda är nerlagda, sen gjorde HIFI Musik en bilaga i varje nummer och den minskade och till slut försvann den.

          Själv tycker jag om papperstidningar och saknar en renodlad sådan, men jag är väl gammalmodig
          /Conny
          Aktuellt SQ bygge - KIA CEED SW 2020 (Långtidsprojekt)
          SQ bygge - (Skoda Fabia 2016)

          Comment


          • #6
            Re: Tidningar i Sverige

            Originally posted by TomOlander View Post
            Hur är läget med carsnaudio.com?

            Cars'n Audio gjorde en satsning i början av 2010 som omfattade partners i dussinet länder.
            Av dessa skrev 7 sammarbetsavtal men enbart ETT levererade. ;( och det var mina finska vänner.

            jag la därför detta tillfälligt på is och omvandlade hemsidan till en form av nyhetsblogg som uppdateras i mån av tid.

            Just nu håller vi på med de nya iPad formaten och sonderar vad marknaden har att erbjuda, och det är inte lite.

            Så om branschen är intresserad kommer vi åter att börja publicera artiklar efter sommaren och då i nya trevliga format.
            Även vissa produkttester är inplanerade, och detta ser vi verkligen fram emot.

            Hör av dig till mig om du har några funderingar.
            Roger Edvinsson
            Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
            helst på saker av kolfiber :-)

            Comment

            Working...
            X