Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny HU och backkamera

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny HU och backkamera

    Hej!
    Köpte en Sony XAV-602bt men känner mig inte riktigt nöjd med ljudet. Så jag funderar på att byta till en Alpine IVE-W585BT Tror ni jag skulle få bättre ljud med denna än med Sony-spelaren?

    Jag har JL AUDIO TR650-CSI som framsystem, och har tänkt att köpa nått liknande kit bak till hatthyllan. Detta drivs av ett Mosconi steg 4x100. Har även en sub i hatthyllan i sluten låda.

    Jag hade även tänkt att köpa en backkamera men vill inte lägga ner så mycket pengar på den, men vill samtidigt inte ha nån dålig.Undrar även om backkamera är universella så de funkar på alla HU's som har en ingång för backkameran.

    Många frågor på en gång, men jag skulle bli tacksam för svar.

  • #2
    Re: Ny HU och backkamera

    Får prata för mig själv i brist på svar :P

    Har kollat lite på Alpines site. Det jag kan läsa mig till så verkar det som att spelaren jag länkade till inte skiljer sig något nämnvärt vad gäller "ljud-features" mot de mer kostsamma. Jag är inte intresserad av navigering och skärmstorleken har inte så stor betydelse.

    När jag köpte min Sony-spelare fanns det inte någon Alpine-spelare med EQ i det prisläget jag hade pengar till. Därav valet av Sony-spelaren. Har även en joystick till Sony-spelaren som jag antar att jag får säga adjö till om jag väljer att köpa Alpine-spelaren.

    Comment


    • #3
      Re: Ny HU och backkamera

      Jag har ingen erfarenhet av någon av spelarna, men har fått uppfattningen att generellt så tycker folk att det är "luftigare" och behagligare ljud i Alpine apparater än Sony som folk verkar tycka låter lite "instängt".
      Luddig beskrivning, men som sagt har ingen egen erfarenhet att luta mig tillbaka på

      Med vänlig hälsning Micke

      Comment


      • #4
        Re: Ny HU och backkamera

        "instängt" är en bra beskrivning. Lite så jag upplever det också. Skulle vara bra om man fick pilla lite på spelaren innan man köper. Min lokala bilradiohandlare säljer bara Kenwood :/ Undrar varför man begränsar sig så?

        Comment

        Working...
        X