Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flytta upp diskanten från dörr till a-stolpen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Flytta upp diskanten från dörr till a-stolpen?

    I min Ford Fiesta mk7,5 2015 sitter diskanten i framdörrarna precis bakom dörrhandtaget.
    Finns det några generella rekommendationer att flytta upp diskanten till a-stolpen för att få en trevligare ljudbild?
    Jag själv tycker att ljudet från vänster dämpas av armen när jag kör, samt så spelar högtalarna rakt in i sidan på förare och passagerare. Diskanten sitter i höjd nånstans mellan bröstkorgen och magen/naveln...
    Hittade en bild, iofs på en högerstyrd bil, där man ser placeringen precis bakom innerhandtaget. Tanken är alltså om det gör gott att flytta upp den till den lilla trekantiga gluggen vid a-stolpen istället, med antingen en pod eller att plasta in den. Den skulle då hamna i höjd med axeln ungefär, och säkert kunna riktas mer mot centrum i kupén.
    Jag är även snubblande nära att beställa ett Match-slutsteg till bilen, och funderar även på att byta ut högtalarna i samma veva. Beroende på placering av högtalarna kanske det finns något att tänka på som kan vara värt att nämna?
    Tacksam för alla förslag!


Working...
X