Announcement

Collapse
No announcement yet.

Frågor om Zachry r3500d

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Frågor om Zachry r3500d

    Har lite frågor om dessa Zachry r3500d steg

    Har läst att många tycker det är skit andra tycker att dom är bra ... det som inte folk skriver är vad det är med stegen som är dåligt.

    Jag antar att dom inte håller sin spec. Men bör ändå lämna bra med effekt för pengarna?

    Är det någon kört dessa Dockade ? Någon som har mätt dessa i dockat läge samt var för sig ?

    /Christoffer

  • #2
    Re: Frågor om Zachry r3500d

    Maila gärna till Ljudia och fråga varför de har slutat att sälja just detta steg. Med tanke på att Zachry är "deras grej" så bör de rimligtvis dels ha fått reklamationer/synpunkter och dels provat själva.

    Comment


    • #3
      Re: Frågor om Zachry r3500d

      Jag kör dessa stegen i min bil använt dom nu i tre år o är supernöjd.
      har kopplat dom teoretiskt i 0.5 ohm o lirat musik med dom o aldrig haft nåra problem.
      då har jag ju haft en stabil batteribank vill säga.
      Har mätt upp dom i bil o då fått ut 2680 rms vid 0,9 ohm.
      aldrig provat o docka dom
      Att ljudia slutat sälja dom beror på att folk har lastat ner dom för för hårt o inte haft ordentligt med ström så de blivit för mycket reklamationer så då är de inte lönsamt o ha dom kvar (med andra ord handhavande fel)

      men i min mening är de ett kanonsteg för den pengen
      Huvuddomare för db Dragracing/bassrace/Psychlone
      sigpic
      Tack till Ljudia AB

      Comment


      • #4
        Re: Frågor om Zachry r3500d

        Klåp Tackar för ditt svar.

        Tror jag har Batteribank så jag klarar det iaf 3st optima Gul 4,2 liter + 2st Tudor 95ah 800A .

        Hur låter dessa musikaliskt då? Vad driver du med ditt steg ?

        /Coffa

        Comment


        • #5
          Re: Frågor om Zachry r3500d

          för två år sen drev jag Zachry bxp-12
          förra året var de zelenium extreem
          o iår kör ja zachry BX-P12R

          hur dom låter musikaliskt ja hyffsat men som sagt de är ett billigt steg
          Huvuddomare för db Dragracing/bassrace/Psychlone
          sigpic
          Tack till Ljudia AB

          Comment


          • #6
            Re: Frågor om Zachry r3500d

            Originally posted by klåp View Post
            o aldrig haft nåra problem.
            Aldrig? Jag vill minnas att även du har haft strul med de stegen, eller var det någon annan Zachry modell?

            Comment


            • #7
              Re: Frågor om Zachry r3500d

              Enda problem jag haft med mina zachry 3500 steg är att de blev stulna...
              Svensk Mästare 5 gånger...

              Comment


              • #8
                Re: Frågor om Zachry r3500d

                Originally posted by Extra Kim View Post
                Aldrig? Jag vill minnas att även du har haft strul med de stegen, eller var det någon annan Zachry modell?
                Om jag minns rätt så var det en lågnivåsplitt eller liknande som ställde till det för Rikard någon gång.
                BMW E38 740
                BMW M5 -01
                bilradiohuset.se
                SM-guld 2012

                Comment


                • #9
                  Re: Frågor om Zachry r3500d

                  Ja på Emmaboda 2010 så hade han problem med lågnivån. Men hade ändå för mig att han haft nått strul med stegen, men jag kan ha blandat ihop det med någon annan.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Frågor om Zachry r3500d

                    Hade 2 st sådana steg som jag drev 2 MT 10" med och hade inga problem alls med dem. Dock var mina steg bara lastade till 1 ohm. Men de funkade klockrent och jag körde 99% musik med dem och till det funkade de kanon om man jämför med vad man betalar för steget. Hade bara 2 95ah banner batterier till dem och de räkte

                    Comment


                    • #11
                      Re: Frågor om Zachry r3500d

                      Originally posted by Extra Kim View Post
                      Ja på Emmaboda 2010 så hade han problem med lågnivån. Men hade ändå för mig att han haft nått strul med stegen, men jag kan ha blandat ihop det med någon annan.
                      ok då kim jo har haft problem med lågnivån o bränt två steg men de första som brann vet ja vad jag gjorde för fel inte stegets fel.
                      de andra som har gott är pga av att basarna stack först så steget gav med sig.

                      men som sagt hade 10.9 volt till stegen när ja körde death match på valläkra 2011 när stegen var kopplade i 0.5 ohm så gör man rätt så håller dom kanon
                      Huvuddomare för db Dragracing/bassrace/Psychlone
                      sigpic
                      Tack till Ljudia AB

                      Comment


                      • #12
                        Re: Frågor om Zachry r3500d

                        Om någon vet eller har ett steg tillsalu så hör av er!

                        Comment

                        Working...
                        X