Announcement

Collapse
No announcement yet.

Saab 9-5 2011 hur hade ni gjort?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Saab 9-5 2011 hur hade ni gjort?

    Hej!! Jag postade denna i projekttråden men inser att det inte är ett projekt (ännu) så postar det här istället. Hoppas på lite hjälp!!!

    Blev med bil igår. Vad ska man göra i den tro? Jag tar tacksamt emot alla råd och erfarenheter från er som kan. Jag hade en 9-3 2010 som jag byggde lite efter chriztoffers tråd. Haft bmw ett tag och nu tillbaka till saab. Blir lite konfunderad av denna saab då allt verkar vara integrerat i mittkonsolen med cd inmatning, och separat HID, kanskevoptisk signalhantering? Så om det är möjligt att smälla in lite roligt i bilen tar jag tacksamt alla råd.

    Mvh Lasse

  • #2
    Re: Saab 9-5 2011 hur hade ni gjort?

    Vad heter systemet?
    sigpic

    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

    Ljudbyggaren sedan 1998

    Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

    Comment


    • #3
      Re: Saab 9-5 2011 hur hade ni gjort?

      SAAB efter 2005/2006 har nytt elsystem så det bör inte vara optik i bilen.

      Det du mister är nog bara det syntetiska blinkersljudet, för vad jag vet så är det det enda som kommer från stereon.

      Vet att det fanns lite fallgropar iom facelift 2007, men det var nog bara då man skulle installera Hands Free på den tiden.
      Var någon kontakt som ändrades i bilar som var förberedda för telefoni.
      sigpic

      We know the Rolex feeling, only the best are copied.

      Ljudbyggaren sedan 1998

      Importör av Mosconi, Gladen
      Se oss på Facebook för nyheter.

      Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

      Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

      International Head Judge och numera även kallad besserwisser

      Comment


      • #4
        Re: Saab 9-5 2011 hur hade ni gjort?

        9-5orna hade aldrig optik för ljudsystemet, bara 9-3orna fram till faceliften runt 07/08.

        Vad vill du göra med bilen?
        Vis vobiscum sit!

        Comment


        • #5
          Re: Saab 9-5 2011 hur hade ni gjort?

          Kanske lite hjälp på vägen: http://www.bilstereoforum.se/album.php?albumid=21
          Vis vobiscum sit!

          Comment


          • #6
            Re: Saab 9-5 2011 hur hade ni gjort?

            Ja just det, det är en 2011, alltså 9-5ng. Den har jag ingen erfarenhet av tyvärr.
            Vis vobiscum sit!

            Comment


            • #7
              Re: Saab 9-5 2011 hur hade ni gjort?

              Tack för svaren. Det är nog den enklaste av radiomodellerna, ingen nav, ingen telefon. Saab 9-5 II. Tror jag. Jag vill ha massiv bas, ett jävla tryck från pukorna och virveltrumman. Lyssnar mest på rockabilly, rock roll. Jag har 2 digitala alpine steg 4x150W och ett mono 1200W. En subwoofer RE12 från Real Audio. Behöver HU och ett bra kit till framsystemet. Där är det element lågt i dörrarna samt diskanter vid backspeglar.

              Comment

              Working...
              X