Announcement

Collapse
No announcement yet.

Klamrar till installation av diskantelement

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Klamrar till installation av diskantelement

    Hejsan gott folk. Jag ska byta ut OEM elementen i min Honda Civic Tourer 2015 och jag funderar på att använda mig av klamrar för att fixera de nya Gladen diskanterna.

    När jag säger klamrar, är folk med på vad jag menar? Jag vet liksom inte riktigt vad det kallas. Men jag skickar med en bild för säkerhets skull



    Frågan gäller om det finns någon hyffsad färdig lösning att köpa, eller om man måste tillverka dem själv.

    Tack på förhand.

  • #2
    Re: Klamrar till installation av diskantelement

    Har du en gänga i botten på diskanten?
    sigpic

    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

    Ljudbyggaren sedan 1998

    Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

    Comment


    • #3
      Re: Klamrar till installation av diskantelement

      Hej Tonny.
      Absolut har den gänga i botten, det är ju Pro 25 diskanterna som jag köpt av dig

      Ursäkta att jag ställer frågan här och inte mailar dig direkt, tänkte se vad detta forumet "går för"

      Säljer du kanske dessa "klamrar" som antingen passar eller går att anpassa?

      Jag känner att detta är den absolut bästa lösningen för bilen, såvida inte metoden har klara nackdelar som är okända för mig?

      Comment


      • #4
        Re: Klamrar till installation av diskantelement

        Jag var helt med på noterna, tyckte bara din fråga var bra och ville vidareutveckla denna, många missar nämligen att man måste kunna skruva i botten för att kunna spänna/låsa diskanten i position.

        Blecken som du efterfrågar finns inte till försäljning, nu kan det vara så att jag har något liggandes som blivit över från något annat kit där det ingår (kan kolla).

        Men som du vet, det är byggkaos i butiken .... och nu på riktigt när vi lägger golv i nya monteringshallen
        sigpic

        We know the Rolex feeling, only the best are copied.

        Ljudbyggaren sedan 1998

        Importör av Mosconi, Gladen
        Se oss på Facebook för nyheter.

        Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

        Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

        International Head Judge och numera även kallad besserwisser

        Comment

        Working...
        X