Announcement

Collapse
No announcement yet.

Byta ut org. stereo mot eftermarknads Audi a6-2004

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Byta ut org. stereo mot eftermarknads Audi a6-2004

    Tjena! Ny bil och nytt ljudbygge givetvis!

    Som rubriken lyder så undrar jag vad som krävs för att kunna byta ut min org. stereo mot en eftermarknads.

    Det sitter någon modell av Audi Concert enkel-din enhet i bilen med 2st högtalare i varje dörr samt en org. sub bak, och det är en Kenwood KDC BT60U som jag tänkte montera dit istället

    Jag har haft ut org. stereon och provat plugga in kenwooden i dom 2st kontakterna som passade i isokablaget, men då lämnades en stor kontakt och stereon gick inte att starta, så någon form av adapter mellan org. kablage samt isokablaget krävs för att det ska funka, men hur vet jag vilka adapterkablar jag behöver och vart kan jag köpa dom?
    Sedan behövs det ju någon ny monteringsram också eftersom org. stereon är längre, vilken ram behöver jag och vart kan jag hitta en sådan?

    Kommer sedan alla 9st org. högtalare att spela med eftermarknadsstereon? tänkte bara tillsvidare köra med org. tills jag köpt dom kablar osv. som fattas. Har tänkt byta ut högtalarna fram och bara köra med framsystem och sub som småning om. Framsystemet kommer vara ett Hertz Hsk 165 drivet av ett Focal Solid 4 i bryggat läge som det ser ut i dagsläget och subben kommer bli en Hertz Hx250D drivet av ett Audison LRX 1.1k



    Tacksam för svar!
    MVH. Henrik

  • #2
    Re: Byta ut org. stereo mot eftermarknads Audi a6-2004

    det finns ram att köpa så att hu passar och sen dra nya kablar jord ,batt ,samt styr kabel vilket som inte går att koppla till tändningen jag kopplade in den på vredet till hel o halv ljus (jag tyckte det var enklast så) det finns en kabel där som ger 12v när man startar bilen och varför jag inte satte styr o batt kabeln ihop berodde på att hu drog ström hela tiden så när bilen stod still i 4-5 dar så batteriet slut

    Comment


    • #3
      Re: Byta ut org. stereo mot eftermarknads Audi a6-2004

      ram har de hos audi

      Comment


      • #4
        Re: Byta ut org. stereo mot eftermarknads Audi a6-2004

        Originally posted by fcmg View Post
        det finns ram att köpa så att hu passar och sen dra nya kablar jord ,batt ,samt styr kabel vilket som inte går att koppla till tändningen jag kopplade in den på vredet till hel o halv ljus (jag tyckte det var enklast så) det finns en kabel där som ger 12v när man startar bilen och varför jag inte satte styr o batt kabeln ihop berodde på att hu drog ström hela tiden så när bilen stod still i 4-5 dar så batteriet slut
        Men om jag köper en adapterkabel som ska sitta mellan org. kontakterna och stereons iso-kontakter så borde det ju funka att starta stereon på tändningen och att den slocknar när man drar ut nyckeln? för att koppla så den får strömmen via vredet tyckte jag lät struligt, varför ska man behöva göra det? :P
        Last edited by Benz_89; June 4, 2013, 21:51.

        Comment


        • #5
          Re: Byta ut org. stereo mot eftermarknads Audi a6-2004

          inte för att vara otrevlig men om du sitter med svaret varför fråga det är bara att testa går det så går det lycka till

          Comment


          • #6
            Re: Byta ut org. stereo mot eftermarknads Audi a6-2004

            Du behöver tre produkter för att få en korrekt funktion i din Audi.

            Ett kablage för delvis aktivt system iom du har en aktiv orginalbas.
            En antennadapter så du får radiokanaler, denna är aktiv och startar din antenn vid påslag av stereon.
            Sen behöver du 2 st passbitar för att fylla ut radiohålet.

            Monteringsdetaljerna hamnar på 600:- med frakt

            Tyvärr kan jag inte länka då vi valt att stänga vår webbutik tillfälligt!


            Här är ett par bilder så du ser vad som krävs.
            Attached Files
            Last edited by Nonne; June 8, 2013, 13:48.
            sigpic

            We know the Rolex feeling, only the best are copied.

            Ljudbyggaren sedan 1998

            Importör av Mosconi, Gladen
            Se oss på Facebook för nyheter.

            Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

            Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

            International Head Judge och numera även kallad besserwisser

            Comment


            • #7
              Re: Byta ut org. stereo mot eftermarknads Audi a6-2004

              När får ni igång webshopen så man kan beställa grejjerna då?

              Comment


              • #8
                Re: Byta ut org. stereo mot eftermarknads Audi a6-2004

                Det tar tid skulle jag tro, stängde ner shopen i fredags så allt ska byggas upp på nytt!
                Men att fixa en beställning är inte så svårt, jag behöver namn adress och ett mobilnummer så fixar det sig.

                Antingen på pm eller så mejl till ...
                Order@ljudbyggaren.se

                Går också att smsa dina uppgifter om du föredrar det till 0707778558
                sigpic

                We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                Ljudbyggaren sedan 1998

                Importör av Mosconi, Gladen
                Se oss på Facebook för nyheter.

                Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                Comment

                Working...
                X