Announcement

Collapse
No announcement yet.

high-end mässan, Stockholm 11-12 Feb 2012

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • high-end mässan, Stockholm 11-12 Feb 2012

    Bäst att inte missa!

    http://highendmassan.se/
    /tycker Erik.

  • #2
    Re: high-end mässan, Stockholm 11-12 Feb 2012

    Tänk att tiden aldrig räcker till!
    Suck...
    __________________
    Mvh Jonas
    Ljudnörd, SAAB-frälst, motorcyklist och trafiklärare
    8ggr Svensk Mästare SQ & Multimedia
    Min byggen: Saab 9-5 Soundtjeck 130dB Polk/Momo M5 PV 444

    Comment


    • #3
      Re: high-end mässan, Stockholm 11-12 Feb 2012

      Hur dags ska vi ses, och vart? Och, vilka ska med?!?

      Givetvis ett par öl efteråt på Bishops för att smälta intrycken och summera dagen? (mycket för att de har alla Wisby Pils på fat )
      SM-guld 2007 och 2008.
      Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

      Comment


      • #4
        Re: high-end mässan, Stockholm 11-12 Feb 2012

        Ca 11 på lördagen kan ju vara en ide
        /tycker Erik.

        Comment


        • #5
          Re: high-end mässan, Stockholm 11-12 Feb 2012

          Tyvärr blev jag idag påminnd om att jag redan har lovat bort mig på en annan grej på lördag så det blir ingen mässa för mig i år heller
          "Sound by Hewi"

          Blue eMotion by heWi

          Comment


          • #6
            Re: high-end mässan, Stockholm 11-12 Feb 2012

            Synd att det är så långt och att det eventuellt ska göras en resa dit igen den 8'e

            För de som inte har en välljudande hemmarigg som referens, är detta ett utmärkt tillfälle att "kalibrera" öronen.
            sigpic

            -C5 2008 -SQuse-
            -Citroen -making mechanics out of men since 1919-

            Comment


            • #7
              Re: high-end mässan, Stockholm 11-12 Feb 2012

              Blir troligen ett besök på söndagen för mig!

              Comment


              • #8
                Re: high-end mässan, Stockholm 11-12 Feb 2012

                Själv så ska jag inte upp men XTZ kommer ha ett lite större rum i år.
                Kommer att gå att lyssna både på Divine och MH800 DSP
                Så hoppas att grabbarna hinner kalibrera allt.
                Octan
                Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
                Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

                OctanAudio
                Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
                Fegens Vandrarhem

                Bilstereoblog
                Team Ljudbyggaren

                Comment


                • #9
                  Re: high-end mässan, Stockholm 11-12 Feb 2012

                  Jag & Per skall till mässan på söndag!
                  Peter J

                  Projekt Saab 95 Aggressor
                  https://www.facebook.com/saabaudio/
                  Instagram saabaudio

                  Ancient history....
                  http://www.garaget.org/?car=106118

                  Comment


                  • #10
                    Re: high-end mässan, Stockholm 11-12 Feb 2012

                    Nyligen hemkommen från mässan, fö min första någonsin

                    Jag hade i min fantasi föreställt mig att det mesta bör låta likadant / likabra efter så många års utväckling men ack vad fel jag hade. Jag fick känslan av att de flesta tillverkare medvetet ändrar ljudet så att det ska verka låta bättre än bra /extrabra (lite svårt att förklara).

                    Jag besökte de flesta rum och i vissa var jag upp till fyra gånger, i många gick jag ut direkt då min hörsel rentav for illa av ljudet, bla Audio consept MBL högtalare (prislapp ca 5milj) där det i mitt huvud lät resonanslåda modell kyrka.

                    Fastnade för Amphion (vet ej modell) som hade en sjuk instinkt ljudbild (när man satt i mitten längst fram) och mycket trevligt ljud.

                    Lovade att ge mitt intryck av wilson till bla JonasH och när jag efter mycket letande hittade dem så var min första tanke att det var som fan, dessa är verkligen något extra. De hade inte de jobbiga ljud jag stör mig på hos de flesta högtalare (resonanser i mellanrigister, ringningar i diskant, ploplåtande bas mm). Endast en resonans vid ljupare bas som går att leva med och säkert få bort.

                    Jag satt där länge innan jag upptäckte att något lät VÄLDIGT fel, vid vissa mansröster / frekvenser uppstog ett konstgjort surroundljud i hela rummet (samma röst sjöng på 50 olika platser).

                    Men jag tycker ändå de lät sjukt bra men lite "extra" här och där som jag själv inte har något imot på dessa. Priset och utseendet får därimot underkänt.

                    Comment


                    • #11
                      Re: high-end mässan, Stockholm 11-12 Feb 2012

                      Originally posted by Jimma72 View Post
                      Nyligen hemkommen från mässan, fö min första någonsin

                      Jag hade i min fantasi föreställt mig att det mesta bör låta likadant / likabra efter så många års utväckling men ack vad fel jag hade. Jag fick känslan av att de flesta tillverkare medvetet ändrar ljudet så att det ska verka låta bättre än bra /extrabra (lite svårt att förklara).

                      Jag besökte de flesta rum och i vissa var jag upp till fyra gånger, i många gick jag ut direkt då min hörsel rentav for illa av ljudet, bla Audio consept MBL högtalare (prislapp ca 5milj) där det i mitt huvud lät resonanslåda modell kyrka.

                      Fastnade för Amphion (vet ej modell) som hade en sjuk instinkt ljudbild (när man satt i mitten längst fram) och mycket trevligt ljud.

                      Lovade att ge mitt intryck av wilson till bla JonasH och när jag efter mycket letande hittade dem så var min första tanke att det var som fan, dessa är verkligen något extra. De hade inte de jobbiga ljud jag stör mig på hos de flesta högtalare (resonanser i mellanrigister, ringningar i diskant, ploplåtande bas mm). Endast en resonans vid ljupare bas som går att leva med och säkert få bort.

                      Jag satt där länge innan jag upptäckte att något lät VÄLDIGT fel, vid vissa mansröster / frekvenser uppstog ett konstgjort surroundljud i hela rummet (samma röst sjöng på 50 olika platser).

                      Men jag tycker ändå de lät sjukt bra men lite "extra" här och där som jag själv inte har något imot på dessa. Priset och utseendet får därimot underkänt.
                      Jag tror det du upplevde var ett fenomen utav det rum som användes, samt att de hade ställt upp saker/produkter kring väggarna som nog gjorde sitt till för reflektioner...

                      Håller med i övrigt!
                      SM-guld 2007 och 2008.
                      Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                      Comment


                      • #12
                        Re: high-end mässan, Stockholm 11-12 Feb 2012

                        Wilson var dom som jag tyckte lät bäst (närmast det ljudet man har hemma)trots dålig rums-akustik.

                        Även något rum med elektrostat (tror jag det är),iallafall stora platta (grått tyg) högtalare,som stod på övervåningen i ett hörnrum.Dock lite för mycket brus.Dom lät ganska lugnt och tillbakalutat.

                        Comment


                        • #13
                          Re: high-end mässan, Stockholm 11-12 Feb 2012

                          Magneplanar. Och ja, det var sjukt brusigt.

                          Min favorit var som vanligt TAD.
                          /tycker Erik.

                          Comment


                          • #14
                            Re: high-end mässan, Stockholm 11-12 Feb 2012

                            Originally posted by Robsarve View Post
                            Magneplanar. Och ja, det var sjukt brusigt.

                            Min favorit var som vanligt TAD.
                            Hmm..var kö dit,samt man visste inte om det fanns någon plats ändå,så jag stod över det,samt att någon sa att dom spela så högt,så hörselskydd var att rekomendera.

                            Comment


                            • #15
                              Re: high-end mässan, Stockholm 11-12 Feb 2012

                              Tad brukar dela ut tidsbiljetter till de olika visningarna. Rätt smidigt när man vet om det.

                              Och de spelar på friskt. Men inte ens JonasH brukar gnälla på det. Jag upplevde dock deras något mindre snordyra som lite påträngande.
                              /tycker Erik.

                              Comment

                              Working...
                              X