Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nissan micra! En grön denna gången :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nissan micra! En grön denna gången

    Hur är dina erfarenheter av Morel fedtemule?

    Har grejat lite med både framsystem och skissat upp hur jag vill ha baslådan!

    Kamera batteriet dog när jag plåtade basen men skall ladda den nu under natten så i morgon när jag kör en heldag med bilen kommer de finnas mycket bilder! (Hoppas även jag på )
    Lägger in de ja hann plåta på basen här under









    Vad tycker ni förresten om storleken på bilderna? lagom,för små eller för stora?

    MVH//
    Henrik
    SM 2:a i Bassrace 119,9 2009!

    Comment


    • #17
      Re: Nissan micra! En grön denna gången

      Morel känns riktigt väl byggt, ända ner i billigaste serierna.
      å låter riktigt riktigt bra!
      ja spela in mina Elate mid å MT23 diskanter i hemma högtalarna drivna av en T.A.C rörförstärkare. lätt bättre å bättre för varje dag!
      nu sitter dom i bilen men har inte "hunnit" justera in ljudet riktigt än..
      men en viss skillnad mot innan iaf =)
      Mvh Magnus
      BronsMedlem

      Comment


      • #18
        Re: Nissan micra! En grön denna gången

        Trevliga grejer!

        Comment


        • #19
          Re: Nissan micra! En grön denna gången

          Har monterat framsystemet så de ska se så orginal ut som möjligt och inte massa utbyggnadtioner här och var.

          Midden sitter monterad på en mdf baffel i vardera dörr och diskanten sitter lite halvt om halvt fast i nedre delen på a-stolpen då mina a-stolpar redan var ombyggda ligger dom i sopptunnan nu . Ska kolla runt lite på de lokala skrotarna här i/runt om Göteborg och fixa ett par bättre begagnade

          Till basen byggde jag ihop en sluten låda på 60liter. (rekommendation av Morel för snabb,exakt och detaljrik bas) Har dock inte klätt lådan än då jag helst vill ha en lägre och bredare låda men detta var bara för att pröva mig fram och brist på material.
          Steget som ligger på lådan skall inte användas framöver så fort kole audio steget kommer hem till pappa igen!!
















          Var tvungen att skrapa bort lite av insidan på gallret så högtalarna inte slog i




          Tror inte jag har visat varvräknaren jag satte dit nästan med en gång jag fick hem bilen.

          Jag är själv förvånad att det inte skramlar de minsta lilla ifrån dörrarna nu utan dämpning! samt att jag just nu kör framsystemet passivt.
          Vad tror ni blir bäst om man kör kittet aktivt eller passivt?

          MVH//
          Henrik
          SM 2:a i Bassrace 119,9 2009!

          Comment


          • #20
            Re: Nissan micra! En grön denna gången

            Har börjat så smått efter semestern att dämpa dörrarna och har påbörjat en ombyggnadtion av bagaget Har bara bilder på dämpningen just nu! ska ut och greja efter denna uppdate!




            Jag känner mig långt ifrån klar med dämpningen!
            SM 2:a i Bassrace 119,9 2009!

            Comment


            • #21
              Re: Nissan micra! En grön denna gången



              Blev snyggt i mina ögon
              SM 2:a i Bassrace 119,9 2009!

              Comment


              • #22
                Re: Nissan micra! En grön denna gången



                Börjar ta sig!
                SM 2:a i Bassrace 119,9 2009!

                Comment

                Working...
                X