Announcement

Collapse
No announcement yet.

vw Lupo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Re: vw Lupo

    Originally posted by Landén View Post
    Som att bända in en grävskopa i jungfrurövhål ungefär ( får man skriva så?)

    Det ..
    enda som krävs är en 4hjulsdriven traktor ju........den kan köra i skiten då
    De finns bara ett sätt å göra saker å ting på, och de är rätt sätt, vad som däremot är rätt finns de många åsikter om........

    Comment


    • #92
      Re: vw Lupo

      För att vara en lycklig man så krävs det att man bejakar sin frus intressen.... Om hon då gillar att sy och kan tänka sig att sy om mina sportstolar såklart.

      Dagen i ära så åkte jag och köpte massor av röd alcantra-fejk.
      av bara farten flög en stol ur Lupon och förhandlingarna började om vad jag skulle göra i genäld medans min fru sydde om stolen..



      Så här ser mina billiga kinastolar ut..




      Det sämsta med dom är stoppningen. så jag lade ner en del tid på att bygga upp skummet som jag ville ha dom. Med framförallt lite högre lårkudde.



      För att inte katterna skulle ligga i stolen så lades den uppånerpå i soffan.
      Det sket katterna i..

      Så som dessa är sydda så var jag övertygad om att resultatet kunde bli bättre om nån som vet hur man syr gör jobbet.




      Tyget 129kr metern



      Här är arsledynan, där har jag lagt på en extra skumplast.



      nytt VS gammalt.



      sömmerskan som påstod att hon hade sämre villkor än HM-arbetarna.. Så jag hämtade the och fyra rutor choklad...



      ...



      Lite skrynklig men i stora drag klar.. den skall nu steamas.



      Här syns hur mycket stoppning jag la till.



      Med arsledynan klädd med.. Ryggdynan skall göras lite egen så den kanske tar lite tid. vill ha lite svankstöd nämligen..



      Svårt som fan att fota röda färger och kunna återge färgmättnad och struktur.. men såhär ser det ut. och man sitter mycket goare i dom nu...

      hoppas att man lyckas hålla ångan uppe resten av veckan med...
      Mini Cooper goes Pioneer
      http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=36531
      Volvo V50
      http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=34708

      Sponsorer som håller mig flytande:
      Pioneer, Stinger

      Comment


      • #93
        Re: vw Lupo

        Nice med förstående fruga!
        Duktig på att sy verkar hon oxå va.

        Comment


        • #94
          Re: vw Lupo

          Originally posted by Bantou View Post
          Nice med förstående fruga!
          Duktig på att sy verkar hon oxå va.
          Förstående vette fan.. Hon står ganska ofta och undrar om den där lupon fortfarande är tänkt som jobbpendlarbilen (ursprungsplanen), Det handlar nog mer om att stå ut
          Om jag däremot börjar prata om att bygga i vårna nya bil så påstår hon att hon har en direktlänk mellan sin hjärna och myndigheterna som skickar skilsmässopapperna. Sanningshalten i det betvilar jag dock....

          Däremot så jobbar hon som ingeniör/produkutvecklare/projektledare på Volvo, så man kan bolla massa ideér med henne utan att hon direkt är insatt i bilstereo och få vettiga svar, gällande främst konstruktion och om man behöver cad-hjälp.
          Mini Cooper goes Pioneer
          http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=36531
          Volvo V50
          http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=34708

          Sponsorer som håller mig flytande:
          Pioneer, Stinger

          Comment


          • #95
            Re: vw Lupo

            Originally posted by Landén View Post
            Förstående vette fan.. Hon står ganska ofta och undrar om den där lupon fortfarande är tänkt som jobbpendlarbilen (ursprungsplanen), Det handlar nog mer om att stå ut
            Om jag däremot börjar prata om att bygga i vårna nya bil så påstår hon att hon har en direktlänk mellan sin hjärna och myndigheterna som skickar skilsmässopapperna. Sanningshalten i det betvilar jag dock....

            Däremot så jobbar hon som ingeniör/produkutvecklare/projektledare på Volvo, så man kan bolla massa ideér med henne utan att hon direkt är insatt i bilstereo och få vettiga svar, gällande främst konstruktion och om man behöver cad-hjälp.
            Jobbar hon för kineserna eller Volvo?
            Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
            ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

            Comment


            • #96
              Re: vw Lupo

              Originally posted by Lonefox View Post
              Jobbar hon för kineserna eller Volvo?
              Volvo penta, så där har inte kineserna så mycket att säga om..
              Mini Cooper goes Pioneer
              http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=36531
              Volvo V50
              http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=34708

              Sponsorer som håller mig flytande:
              Pioneer, Stinger

              Comment


              • #97
                Re: vw Lupo

                Kul att du engagerar den andra hälften! Jag har försökt med min, men det har inte lyckats än tyvärr!
                Stolarna ser ut att bli bra också för den delen!
                Sponsor:
                Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
                Tudor Batteries - www.tudor.se
                Sonax Bilvård - www.sonax.se

                Comment


                • #98
                  Re: vw Lupo

                  Originally posted by Landén View Post
                  Volvo penta, så där har inte kineserna så mycket att säga om..
                  Oh....inom koncernfamiljen.
                  Då får du hälsa till en "familjemedlem" då

                  Och ja just det. Ni gör ett bra jobb. Eller ja du.......eftersom du lyckas övertala henne
                  Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                  ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                  Comment


                  • #99
                    Re: vw Lupo

                    Låter som en guldfruga i de här sammanhangen!

                    Gillar jobbet med sätena. Köpa billigt, modda till användbarhet. Låter utmärkt.

                    Bygglogg: SQW: TransFårrden

                    Comment


                    • Re: vw Lupo

                      läste denna tråden landen blev impad av ditt sköna bygge vart fann du detta tyget du använde då jag har äkta alcantara i min delta så vore det kul att ha detta röda i inredningen Tack du gav mej ju tipset då jag såg hur fin din bil blev..

                      Comment


                      • Re: vw Lupo

                        Originally posted by hasse the man View Post
                        läste denna tråden landen blev impad av ditt sköna bygge vart fann du detta tyget du använde då jag har äkta alcantara i min delta så vore det kul att ha detta röda i inredningen Tack du gav mej ju tipset då jag såg hur fin din bil blev..
                        Hejsan. det var kul att höra. Hade nästan glömt av denna bilen (på gott och ont). Är ganska säker på att jag köpte det på stoff och stil i Bäckebol Göteborg.

                        Behöver du mycket? Tror jag har en del kvar faktiskt, hade planer på att använda det i kojan men kan likaväl använda vinyl. Men börja med att kolla på Stoff och stil, tror dom har webshop med. Skulle det vara så att dom inte vill skicka provbit så kan jag skicka en bit i kuvert till dig så att du kan färgmatcha.

                        Fridens Liljor //Landén
                        Mini Cooper goes Pioneer
                        http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=36531
                        Volvo V50
                        http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=34708

                        Sponsorer som håller mig flytande:
                        Pioneer, Stinger

                        Comment


                        • Re: vw Lupo

                          tjena landen wow det skulle vara kanon om du ev kan göra så tar ett pm till dej framöver hoppas denna bilen du nu har blir lika kul eller har du liksom jag en drottning som styr över en hihihi well som sagt jag hör av mej stoort tack för hjälp och info hasse

                          Comment

                          Working...
                          X