Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pontiac Parisienne Pilsner Skrovgrå 1965.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Pontiac Parisienne Pilsner Skrovgrå 1965.

    Byggde en liten sak för att förenkla anslutningar till batteri.




    Skulle egentligen behövt säkringshållare, men jag vet inte om jag orkar investera i sånna, blir ju hur många som helst och det blir dyrt. Ska få ihop lite mer så får vi se om det går att staga upp det lite.


    skulle egentligen vilja gömma kablarna bakom skärmen men får bli såhär ändå. Får man fast allt snyggt och rakt på innerskärmen så ser det nog rätt bra ut ändå. Inte hundra nöjd med hur det ser ut borta vid säkringshållaren och jag är helt övertygad över att min ~30mm2 till 7st 4mm2 kabel inte är regelrätt någonstans


    Köpte även 2st slutsteg häromdagen.
    Ett 2 kanals rockford. Modell mindre. Duger nog att driva något i det högre frekvensområdet.
    Ett 4 kanals gas. Äldre, men inte nog gammalt för att vara från den bra tiden. Men borde nog gå att driva något, bryggar man och kör 2 kanaler så kanske till framdörrarna.

    Comment


    • #17
      Re: Pontiac Parisienne Pilsner Skrovgrå 1965.

      Originally posted by FarmoR View Post
      Har inte fått så överdrivet mycket gjort, eller ja, nästan ingenting.
      Fixade bättre montering samt ordning på säkringshållaren som går in och ger saker i bilen ström. Tror det går till ljuset framför allt.
      Har även dragit matningen till HU igenom den.
      Men jag tycker att förra ägaren har varit väldigt generös med säkringar, 40A till en ~2.5mm2 kabel kan väl inte vara godkänt?

      Klippte även bort lite överflödigt.



      50mm2 från generator.


      Min fina lilla slang jag tyckte verkade bra när jag beställde den. Råkade köpa en absolut skitliten från biltema först så vågade inte göra samma misstag. tyckte att 36mm borde bli bra.. Blev lite väl saftig.


      Anledning till att det stått lite still är att någon här hemma tyckte jag skulle bygga en kaninbur... Ska målas och ska på handtag, haspar osv.
      Hmmm, känner igen kapasitets konflikten : )

      Lycka till, men låt inte kaninerna gnaga av dina fina kablar, hehe
      sigpicOld Genesis amps never die, they may however slide into retirement
      Old school rockford amps will just kick your ass until they detonate.......

      God bless the Amp Doctor !

      Comment


      • #18
        Re: Pontiac Parisienne Pilsner Skrovgrå 1965.

        Ojojoj vad jag hade varit inaktiv här. Största anledning var nog att min dator dog och det blev för krångligt att hålla på med telefonen.
        En hel hög med bilder saknas, men jag håller på lite lagom. Lägger in lite kortfattat.

        Den blev svart tillslut. Här står den på vinterdäck och är otroligt garagedammig.

        Döskallar.


        Byggde mig en liten panel till bilstereon. Displayerna går till olika slutsteg och till batteribanken.


        Konstruerade ett par dörrsidor nyss också.


        Böjde och svetsade ihop ett gäng galler.

        Och tillslut blev dom såhär.


        Faitalpro 8".
        Ska dämpa lite i dörrarna och försöka få det bra ordentligt. Sen fixa låda till hatthyllan, bygga ny baslåda då den jag har är alldeles för lågt avstämd i mitt tycke. Hänger ju inte med när det gäller hårdrock

        Skickar även med en bild när den blev klar för sommaren nu här om veckan

        Comment


        • #19
          Re: Pontiac Parisienne Pilsner Skrovgrå 1965.

          Vilket jobb vart ball i svart!!
          MVH Oliver

          Både gott ljud i bilen och utanför!
          BMW m5 f10
          https://www.garaget.org/?car=425750

          Comment


          • #20
            Re: Pontiac Parisienne Pilsner Skrovgrå 1965.

            wow trevligt med ännu en usa bil fint bygge du fått till älskar dessa parisienner brukar köra en blå cabbe själv i bland yes då får man fundera ut ett bygge till sin cheva caprice hgv där om ngt finns ju plats i massor detta ska följas trevligt bygge som sagt.....

            Comment


            • #21
              Re: Pontiac Parisienne Pilsner Skrovgrå 1965.

              trevlig bil, denna bilmodell kör man vart år på cruisingar i skånelandet spännande att se vad han nu hittar på med denna fina skapelse man följer .......

              Comment

              Working...
              X