Announcement

Collapse
No announcement yet.

alpine 701box hjälp med o laga

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • alpine 701box hjälp med o laga

    Jo nu är det såpass tråkigt att nåt har blivit fel i min alpine pxa-701 box.
    en av midbasarna sprakar riktigt illa. och byter jag plats på midbaskablarna så flyttar man oljudet till andra midbasen.
    så efter en stund så vi kom fram till att det är nåt fel på processorn.

    så jag undrar om det finns nån vänlig o duktig själ som skulle kunna hjälpa mig o felsöka ev laga. sj bor jag 5mil nordost om uppsala så hyffsat i närheten vore kanon!


    //Henke

  • #2
    Re: alpine 701box hjälp med o laga

    Originally posted by henkek View Post
    Jo nu är det såpass tråkigt att nåt har blivit fel i min alpine pxa-701 box.
    en av midbasarna sprakar riktigt illa. och byter jag plats på midbaskablarna så flyttar man oljudet till andra midbasen.
    så efter en stund så vi kom fram till att det är nåt fel på processorn.

    så jag undrar om det finns nån vänlig o duktig själ som skulle kunna hjälpa mig o felsöka ev laga. sj bor jag 5mil nordost om uppsala så hyffsat i närheten vore kanon!


    //Henke
    Du har alltså bytt plats på RCA kablarna in i steget?
    SM-guld 2007 och 2008.
    Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

    Comment


    • #3
      Re: alpine 701box hjälp med o laga

      japp det har jag

      Comment


      • #4
        Re: alpine 701box hjälp med o laga

        Bytte ni plats på processorsidan eller på stegsidan?
        "Sound by Hewi"

        Blue eMotion by heWi

        Comment


        • #5
          Re: alpine 701box hjälp med o laga

          Bara på steg sidan. Men de blir väl samma sak om jag skiftar på processorsidan?

          Comment


          • #6
            Re: alpine 701box hjälp med o laga

            Originally posted by henkek View Post
            Bara på steg sidan. Men de blir väl samma sak om jag skiftar på processorsidan?
            Nej om rca kontakten på lågnivåkabeln är paj på processorsidan så märker du inte det genom att bara skifta på stegsidan , men om du skiftar i bägge ändarna och felet fortfarande ligger kvar i samma högtalare så vet du att kabeln är schysst iallefall och att det är ngt vaj med den utgången på processorn.
            "Sound by Hewi"

            Blue eMotion by heWi

            Comment


            • #7
              Re: alpine 701box hjälp med o laga

              Ok. Får prova byta till lågnivå som jag vet funkar. Återkommer ikväll om det låter lika illa efter bytet

              Comment


              • #8
                Re: alpine 701box hjälp med o laga

                Jag provade nyss o byta lågnivå men det blir ingen skillnad tyvärr

                Comment


                • #9
                  Re: alpine 701box hjälp med o laga

                  Originally posted by henkek View Post
                  Jag provade nyss o byta lågnivå men det blir ingen skillnad tyvärr
                  Då är det i processorn som ni redan konstaterat. Det hade varit enklare om det varit i steget.

                  Kontakta 12Volt användaren här på forumet, så kan de säkert informera hur du skall gå till väga.

                  /Jonas
                  SM-guld 2007 och 2008.
                  Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                  Comment


                  • #10
                    Re: alpine 701box hjälp med o laga

                    Finns de nån annan i närheten som kan tänka sig ta en titt på min processor?

                    Comment

                    Working...
                    X