Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vw beetle 1966

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Vw beetle 1966

    Etter mye frem og tilbake på kick panelen (som jeg aldri ble helt fornøyd med) valgte jeg å plasta egne. Har aldri prøvd plastning før så det ble en ny erfaring. Tid er ordet her har jeg forstått. Det gikk med noen timer totalt.

    Kjøpte polyester og alt som kreves for plastning. Jeg maskerte området som skal plastes med tejp før jeg la alumniniumsfolie og glasfibermatte. Totalt 2 lag med polyester/glasfibermatte ga en fin og stødig form. Jeg ble ganske fornøyd med jobben. Har montert rammen for midbass også som er satt fast med smeltelim. Djupet er 65 mm på midbassen hvilket er mye med tanke på at det er trangt ved føtterne i en boble, og jeg tenkte en stund på å bytte til sk slim kit. Jeg gikk bort fra det, vil forberede for i fremtiden å kunne bytte kit uten å tenke på monteringsdjup.

    Comment


    • #17
      Re: Vw beetle 1966









      Comment


      • #18
        Re: Vw beetle 1966

        Ved å plasta egne kick panel så øker jeg også volumet til midbassene, og det er jo ikke helt fel. Volumen er nå på ca 3 liter.

        Har noen funderinger rundt diskanten. Skal jeg plaste ferdig kick panelen og så lage hull i polyesteren eller lage en ring i MDF til den? Hvis dere forstår frågan?

        Comment


        • #19
          Re: Vw beetle 1966

          Originally posted by Eiko View Post
          Ved å plasta egne kick panel så øker jeg også volumet til midbassene, og det er jo ikke helt fel. Volumen er nå på ca 3 liter.

          Har noen funderinger rundt diskanten. Skal jeg plaste ferdig kick panelen og så lage hull i polyesteren eller lage en ring i MDF til den? Hvis dere forstår frågan?
          Jag hade monterat den i egen kammare, alltså inte med ett borrat hål.
          Här har du ytterligare en punkt som kan orsaka lekage.
          sigpic

          We know the Rolex feeling, only the best are copied.

          Ljudbyggaren sedan 1998

          Importör av Mosconi, Gladen
          Se oss på Facebook för nyheter.

          Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

          Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

          International Head Judge och numera även kallad besserwisser

          Comment


          • #20
            Re: Vw beetle 1966

            Originally posted by Nonne View Post
            Jag hade monterat den i egen kammare, alltså inte med ett borrat hål.
            Här har du ytterligare en punkt som kan orsaka lekage.
            Godt poeng. Da blir alternativet utenpåliggende montering (ikke estetisk pent), eller borre hul og sette dit et lite kammer fra innsiden som monteres med lim for å unngå lekkasje. Det burde vel duge?

            Comment


            • #21
              Re: Vw beetle 1966

              Plassering og justering av diskant.



              Comment


              • #22
                Re: Vw beetle 1966

                Kledde inn rammen med høytalertyg og penslet ett strøk med polyester.



                Comment


                • #23
                  Re: Vw beetle 1966

                  Prøvemontering i bil. Til å være første forsøk med plastning så er jeg fornøyd med resultatet og passformen. Jeg brukte en del tid på optimal plassering av midbass for å få best mulig plass til beina.



                  Comment


                  • #24
                    Re: Vw beetle 1966

                    Så til neste steg. Hvordan får man dette mest mulig tett? Bør jeg legge på et lag med polyester/glassfibervev og spackel på topp, eller holder det med primer/spackel? Kick panelet er blitt veldig robust så jeg føler ingen behov for flere lag med polyester/glassfibervev.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Vw beetle 1966

                      Måste bara säga, vilket härligt bygge, jag gillar WV bubblor.

                      Enligt mina små erfarenheter, så blir det skillnad på om det är tätt.
                      -När smaker en blues som bäst?
                      -Hvaergang!

                      Keep The Devils music alive.

                      Alcohol does not make you FAT-it makes you LEAN........against tables, chairs, floors, walls and ugly people.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Vw beetle 1966

                        Prosjektet er i gang igjen etter en liten pause. Fortsetter på kick panelen. Legger på et lag med glasfibermatte og polyester. Fomen virker stødig og tett.



                        Last edited by Eiko; July 7, 2019, 22:51.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Vw beetle 1966

                          Kick panelene slipet jeg litt for å ta bort skarpe kanter og hjørner. Etterpå la jeg to lager med sprutsparkel. Noen finish utover dette er ikke nødvendig da mattesats skal legges over.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Vw beetle 1966

                            Prøvemontering i bil. Passformen er okey.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Vw beetle 1966

                              En pakke kom i posten for noen dager siden. Bestilling av Silent coat til resten av bilen som skal støydempes, en 5 kanaler fra Ground Zero og en 12" slimbass fra Gladen.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Vw beetle 1966

                                Gladen bassen ser bra ut. Er på 400w rms, og behøver en sluten låda på ca 32 liter. Jeg har en låda stående i garaget, men den har hull på fel side så jeg må bygge en ny.

                                Last edited by Eiko; September 4, 2019, 21:26.

                                Comment

                                Working...
                                X