Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny kille nytt ljud ;)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny kille nytt ljud ;)

    Hej alla

    Som sagt, ny kille nytt ljud. Ny på forumet men troligen kan alla ni mer än mig så jag provar en fråga. Söker nytt ljudsystem för min Audi A4 B8 (2013) med orginalljud. Alltså bara concert å inget annat.

    Har fått pris för ljud plus montering via Backes på Ekerö med följande grejjer:

    http://www.backesljud.se/hogtalare/k...audio-sqx-165/

    mosconi one 120.4

    JL Audio 10W3v3

    Jag söker BRA ljud framför högt och jag vill höra era åsikter.
    Dom bygger en låda i vänstra facket i bagageutrymmet så kalla det "stealth".

    Vad tycker ni? Bra uppgradering för en rimlig peng eller pengar i sjön? Ligger lite på budget p.g.a barn på G å en 3 åring så inga fantasiutsvävningar tack

    Tacksam för åsikter!

    //Jörgen

  • #2
    Re: Ny kille nytt ljud

    En sqx 8a eller 10a ist? Spara lite pengar på det?

    Comment


    • #3
      Re: Ny kille nytt ljud

      Nu vet jag inte vad du har fått för pris på paketet inkl montering men jag tycker det helt klart låter
      som en vettig anläggning
      "Sound by Hewi"

      Blue eMotion by heWi

      Comment


      • #4
        Re: Ny kille nytt ljud

        Oj vad ni var snabba

        Framsystemet är 6,5". Blir nervösa när ni frågar om 8-10. Är 6,5 litet?

        Anledningen är att 6,5 glider in i fabrikshålen och är ett kit till A4 B8. Går jag på större blir det ett helt annat jobb.

        Som ni märker är jag rätt grön på detta!

        Tack!

        Comment


        • #5
          Re: Ny kille nytt ljud

          Produktmässigt ligger det i linje med vad som hypas häromkring oxå
          Det skulle väl vara om det är att gå på en Gladen bas oxå, kanske är det en fråga om monteringsdjup... SQX 10/8 är omåttligt poppis.

          Bygglogg: SQW: TransFårrden

          Comment


          • #6
            Re: Ny kille nytt ljud

            Att välja bas är nog det svåraste som finns om man inte har erfarenheter av bilen eller förstärkaren.

            Men jag anser både Jl Audio och Gladen har fruktansvärt bra basar, jag har sålt en hel del av båda märkena så erfarenhet finns.

            Jag tror inte man blir besviken på någon av ovan nämnda basar om dom drivs av ett Mosconi One 120.4 utan låt utrymmet avgöra valet!
            sigpic

            We know the Rolex feeling, only the best are copied.

            Ljudbyggaren sedan 1998

            Importör av Mosconi, Gladen
            Se oss på Facebook för nyheter.

            Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

            Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

            International Head Judge och numera även kallad besserwisser

            Comment


            • #7
              Re: Ny kille nytt ljud

              Att tänka på är ju oxå att lägga lite extra pengar på monteringen. Är ju iofs en nyare premium bil så har kanske rätt vettig installation som det är. Men i äldre bilar är det ju iaf ofta så att ljudet inte blir så mycket bättre med dyra frontar när oem monteringen är helt kass utan dämpning och ostabil infästning av högtalarna. Men det har ju dem säkert koll på som du lämnar bilen hos.
              Och sen gör det ju grym skillnad med att kunna tidskompa grejerna....

              Comment


              • #8
                Re: Ny kille nytt ljud

                Tack för alla svaren!
                Ja jag tror att kablarna i bilen och dämpning är rätt OK för att vara OEM men vi får se när man krämar på med lite bättre grejjer. Har läst så sjukt bra saker om JL så jag stannar nog på Backes rek. kring detta. Det är Backes som ska montera in sakerna men jag vet inte om dom jobbar nåt med tidskomp etc.

                Jag är ingen ljudfreak som kommer höra skillnader på några Hz hit eller dit utan vill bara att allt ska låta bra både på lågt och högt ljud. Nu blandas Bamse och hans vänner med tung House och en och annan Josh Groban låt så jag vill hitta nån gyllene medelväg.

                Återigen TACK!

                Jörgen

                Comment


                • #9
                  Re: Ny kille nytt ljud

                  Originally posted by Joppelito78 View Post
                  Oj vad ni var snabba

                  Framsystemet är 6,5". Blir nervösa när ni frågar om 8-10. Är 6,5 litet?

                  Anledningen är att 6,5 glider in i fabrikshålen och är ett kit till A4 B8. Går jag på större blir det ett helt annat jobb.

                  Som ni märker är jag rätt grön på detta!

                  Tack!
                  Nu var det dock basen som Ville tyckte att du kunde byta ut mot en av Gladens SQX modeller för att få ner priset något. 8" eller 10" som framsystem är överkurs för dom flesta och inget man monterar i en normal bil om det inte finns plats för det, ofta alltför mycket jobb för att vara vettigt.
                  Mitt projekt: Volvo V60
                  BRL - B2 & Dayton

                  More to come...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ny kille nytt ljud

                    Originally posted by ChriZtoffer View Post
                    Nu var det dock basen som Ville tyckte att du kunde byta ut mot en av Gladens SQX modeller för att få ner priset något. 8" eller 10" som framsystem är överkurs för dom flesta och inget man monterar i en normal bil om det inte finns plats för det, ofta alltför mycket jobb för att vara vettigt.
                    Tänkte mest samma märke typ o sen spara lite pengar till ngt annat

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ny kille nytt ljud

                      Jag slår ett slag för jl-basen iallafall. Jag har själv en sådan och jag är nöjd
                      Sponsor:
                      Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
                      Tudor Batteries - www.tudor.se
                      Sonax Bilvård - www.sonax.se

                      Comment

                      Working...
                      X