Announcement

Collapse
No announcement yet.

DLS Ultimate UR35i, någon som hört det låta bra? + SQ 4-kanals steg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: DLS Ultimate UR35i, någon som hört det låta bra? + SQ 4-kanals steg

    Originally posted by HHR View Post
    Verkar inte alls dumt, hur länge kan du vänta? Får mer pengar den 20-26 ungefär någon gång.
    Det går bra! hör av dig direkt
    SM 2a, Street 2K 2015.
    SM 2a, SuperStreet No wall 2012.
    SM 3a, Bassrace 149.9 2012.
    SM 3a, SuperStreet 1-2 2011.

    Comment


    • #17
      Re: DLS Ultimate UR35i, någon som hört det låta bra? + SQ 4-kanals steg

      Lite jobbigt dock med inga kontroller på steget, i fall man vill gaina lite låga frekvenser för att få bättre tryck utan sub. Men det är ju inte så många andra som har det så heller i den klassen. Kanske därför ljudprocessorerna finns? Kan inget om dem.

      Hur blir ljudet utan att man skruvar allt för mycket på stereon? Blir det något tryck? Eller blir det lite som gjort för att kompletteras med sub för att man ska kunna spela skithögt utan att konerna rör sig för mycket?

      Räcker verkligen effekten? Eller ska man räkna med att steget bryggat klarar en uppsättning bara?
      Last edited by HHR; March 14, 2011, 00:53.

      Comment


      • #18
        Re: DLS Ultimate UR35i, någon som hört det låta bra? + SQ 4-kanals steg

        Originally posted by HHR View Post
        Lite jobbigt dock med inga kontroller på steget, i fall man vill gaina lite låga frekvenser för att få bättre tryck utan sub. Men det är ju inte så många andra som har det så heller i den klassen. Kanske därför ljudprocessorerna finns? Kan inget om dem.

        Hur blir ljudet utan att man skruvar allt för mycket på stereon? Blir det något tryck? Eller blir det lite som gjort för att kompletteras med sub för att man ska kunna spela skithögt utan att konerna rör sig för mycket?

        Räcker verkligen effekten? Eller ska man räkna med att steget bryggat klarar en uppsättning bara?

        Det var många duktiga som sa innan jag ens köpte grejerna att det skulle blir hur grymt som helst.
        Jag hade ett dls ur5i kitt på två kanaler samt en Hertz bas bryggat på steget. Det lät sjukt bra!
        Jag har en alpine 9887 som jag rattade allt ifrån.
        Jag kan garantera dig att dina kittsystem eller vad det var du tänkt köra på det kommer lira riktigt rent och snyggt ihop med grym kontroll.
        Har du möjlighet att komma hit så får du testa det!
        SM 2a, Street 2K 2015.
        SM 2a, SuperStreet No wall 2012.
        SM 3a, Bassrace 149.9 2012.
        SM 3a, SuperStreet 1-2 2011.

        Comment


        • #19
          Re: DLS Ultimate UR35i, någon som hört det låta bra? + SQ 4-kanals steg

          Originally posted by Davidzzon View Post
          Det var många duktiga som sa innan jag ens köpte grejerna att det skulle blir hur grymt som helst.
          Jag hade ett dls ur5i kitt på två kanaler samt en Hertz bas bryggat på steget. Det lät sjukt bra!
          Jag har en alpine 9887 som jag rattade allt ifrån.
          Jag kan garantera dig att dina kittsystem eller vad det var du tänkt köra på det kommer lira riktigt rent och snyggt ihop med grym kontroll.
          Har du möjlighet att komma hit så får du testa det!
          Jo, jag tänkte att det får nog bli en liten roadtrip, lättare på något vis och posten slarvar inte bort något osv. Sen får man ju klämma och testa innan, jag ser fram emot det!

          Jag hör av mig sen när pengarna är på plats.

          Comment


          • #20
            Re: DLS Ultimate UR35i, någon som hört det låta bra? + SQ 4-kanals steg

            Ringde DLS igår, de hade medvetet designat filtret med polerna vända till basen. Det skulle bli rätt så i slutändan och att det lät bäst så när allt kördes som komplett system. 3-vägsfilter ska ju vara lite skumma att konstruera som jag har hört så, aja.

            Sluten låda rekommenderades inte alls, eftersom basen var gjord för open air. Bra baffel och dämpad dörr rekommenderades bara.

            Idag kunde jag inte inse fakta utan byggde en låda på 13,45 liter i alla fall, bara för att testa hur det lät. 19 mm spån med hård yta. Smältlim mellan skarvarna, väl tilltagna skruvar samt mjukt skumgummi som dämpning.



            Uploaded with ImageShack.us

            Stoppade i den i bilen framför förarstolen och kopplade på filtret med felvända poler... HELVETE vilken skillnad! Låter verkligen sjukt mycket bättre. Sedan vände jag polerna, det blev ännu bättre då. De spelar riktigt lågt också. Jag spelade igenom många låtar för att kunna få en aning om hur lådan var "höftad", för stor eller för liten. Jag vet inte riktigt vad jag tycker. Den spelar lågt, men samtidigt trivs den bättre om man vrider upp förstärkningen på stereon på 80-100 hz, än 60. Allt låter bra utom basgitarren/erna i The Cranberries - Zombie (http://www.youtube.com/watch?v=6Ejga4kJUts). Peakar lite. Höjer man förstärknings-frekvensen blir det värre. Då borde lådan vara lite liten?
            Men annars märks det inte.
            Innan var man lite rädd att 5,25orna inte skulle klara fylla upp svackan mellan mid och sub. I de flesta låtar spelar det nästan allt som sub ska klara. Inte många låtar som det fanns mycket lägre att kräva i faktiskt, inte så det störde direkt i alla fall. Riktigt fin kläm i basen, kändes lite i magen och stolen, då hade jag bara vänster framsystem igång, resten bortfadat. Klart imponerade även om det inte gick spela så högt på stereon, nu märks det ännu tydligare att det inte orkar, Hehe.
            Balanserar man över till höger framsystem med bak avstängt så låter det hur dåligt som helst, verkligen. Så det blir bygge för slutna lådor utan tvekan.

            Jag tog senare in lådan i mitt rum och kopplade ur mina två passiva subbar och ersatte med denna. Den gjorde jobbet makalöst bra. Duger gott till vanlig lyssningsvolym med 2-3 mm slaglängd ungefär (1-1,5 mm över noll). Men lite saknas allra längst ned. Men imponerande för bara en 5"!

            Vad tycker ni, hur ska jag bygga lådan? Plasta och greja har jag aldrig gjort förut, men det verkar rätt underhållande. Först har jag funderat på helt slutet i MDF eller spånskiva i minst 19 mm, en avlång låda istället för handskfacket med stag. Eller ska man plasta i botten i handskfacket och sedan plasta en ny översida på det? Blir glasfiberlådor ens så stabila så det duger för slutet?
            Alla som plastar verkar ju ha öppet ut till dörren.

            Slutstegsköp planeras på fredag eller helgen.
            Last edited by HHR; March 16, 2011, 00:39.

            Comment


            • #21
              Re: DLS Ultimate UR35i, någon som hört det låta bra? + SQ 4-kanals steg

              Du kan utan tvivel bygga en låda i glasfiber och få den tillräckligt stark!
              Att 5.25" det låter bättre med en 14L låda förstår jag då den är så pass stor så den nog fungerar som en perfekt "open air" montering , hade dls byggt elementet för att monteras i sluten låda hade vi nog snackat om kanske 5-6L volym.
              Att få ut 14L slutet i en dörr utan att påverka några funktionen typ fönsterhissar osv och att samtidigt få det att se hyffsat snyggt ut är dock inte helt enkelt men helt klart besväret!
              Lådan behöver inte byggas i "bara" plast eller "bara" mdf utan du kan ju kombinera dessa två , där du vill/behöver ha runda formet plastar du och där det kan vara platt och rakt kan du köra mdf.
              "Sound by Hewi"

              Blue eMotion by heWi

              Comment


              • #22
                Re: DLS Ultimate UR35i, någon som hört det låta bra? + SQ 4-kanals steg

                Steg i helgen? här är mitt nummer! 0734446073.
                SM 2a, Street 2K 2015.
                SM 2a, SuperStreet No wall 2012.
                SM 3a, Bassrace 149.9 2012.
                SM 3a, SuperStreet 1-2 2011.

                Comment


                • #23
                  Re: DLS Ultimate UR35i, någon som hört det låta bra? + SQ 4-kanals steg

                  Originally posted by Davidzzon View Post
                  Steg i helgen? här är mitt nummer! 0734446073.
                  Jepp, ser ut så, ska slå en pling sen på fredag.

                  Originally posted by Hewi View Post
                  Du kan utan tvivel bygga en låda i glasfiber och få den tillräckligt stark!
                  Att 5.25" det låter bättre med en 14L låda förstår jag då den är så pass stor så den nog fungerar som en perfekt "open air" montering , hade dls byggt elementet för att monteras i sluten låda hade vi nog snackat om kanske 5-6L volym.
                  Att få ut 14L slutet i en dörr utan att påverka några funktionen typ fönsterhissar osv och att samtidigt få det att se hyffsat snyggt ut är dock inte helt enkelt men helt klart besväret!
                  Lådan behöver inte byggas i "bara" plast eller "bara" mdf utan du kan ju kombinera dessa två , där du vill/behöver ha runda formet plastar du och där det kan vara platt och rakt kan du köra mdf.
                  Hehe, det var lite tanken med volymen att det skulle fungera mer som open air fast ändå inte. Men jag ska se vad som får plats, kanske får man plasta resten om volymen inte räcker/blir bra.
                  Last edited by HHR; March 16, 2011, 13:00.

                  Comment


                  • #24
                    Re: DLS Ultimate UR35i, någon som hört det låta bra? + SQ 4-kanals steg

                    Originally posted by HHR View Post
                    Jepp, ser ut så, ska slå en pling sen på fredag.
                    Gött! Bara att ringa. Är nog i garaget och grejar hela dagen/helgen!
                    SM 2a, Street 2K 2015.
                    SM 2a, SuperStreet No wall 2012.
                    SM 3a, Bassrace 149.9 2012.
                    SM 3a, SuperStreet 1-2 2011.

                    Comment

                    Working...
                    X