Announcement

Collapse
No announcement yet.

Datorhögtalare ? DIY ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Datorhögtalare ? DIY ?

    lyssnat på samson A6?

    Comment


    • #17
      Re: Datorhögtalare ? DIY ?

      Nej det tror jag inte jag har gjort, dock försvinner dom direkt p.g.a platsbristen som råder, kommer bli muppar då jag är intresserad av att höra hur dom låter.

      MVH Simon Jonsson

      Comment


      • #18
        Re: Datorhögtalare ? DIY ?

        Originally posted by Snoddas View Post
        Nej det tror jag inte jag har gjort, dock försvinner dom direkt p.g.a platsbristen som råder, kommer bli muppar då jag är intresserad av att höra hur dom låter.

        MVH Simon Jonsson
        Funderar också på att bygga mupparna, vad driver man dom med för steg? Hur gör man för att koppla till en aktiv sublåda?
        Audi A6 2,4 Quattro
        HU: Pioneer P88RS FRONT: Dynaudio Esotec MW 162 GT
        Dynaudio T-100 STEG: DLS Genesis Q90x

        Comment


        • #19
          Re: Datorhögtalare ? DIY ?

          Originally posted by Snoddas
          Hej! Har ett tag funderat på att förbättra ljudet vid min dator, min första tanke va att köpa sig ett par aktiva högtalare men efter lite provlyssningar här och där så har jag kommit fram till att det inte känns värt det med tanke på ljud/pris så jag tänkte bygga mig något eget istället.

          Tyvärr så är det en smula platsbrist där dom ska stå men uppåt finns det rum så min tanke är att bygga av 3" eller 4" rör och ställa dom upp på skrivbordet och bygga en baffel på sidan
          och ha 1st eller 2 st element i varje rör, 5" eller 6".

          Nu till min fråga, vad ska man ha för element? Kit system, koaxial eller bredbands element? Lådorna kan bli typ 1 meter höga. Behöver nog inte spela under 50Hz, ska man köra portar eller slutet?

          Förstår ni hur jag menar med lådorna? Detta kommer bli ett litet test projekt då jag inte är sugen på att lägga 3-5 k på ett par aktiva burkar. Kommer drivas av en hemmastereo förstärkare.

          Mvh Simon Jonsson
          Investera i ett riktigt system istället? digitalt d vs(med förutsättningar att du har det) har du redan en förstärkare äre ju ännu bättre! skriv i pm om det skulle vara något

          Comment

          Working...
          X