Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vad gör jag för fel med audison bit nove.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vad gör jag för fel med audison bit nove.

    Jag har börjat ställa in ljudet på min Saab.
    Jag har en bit nove processor som inputen är graderad med 1-5.
    Jag kör igång rosa brus -10db. Ställer upp alpine ilx650 bt. På 80%
    Av maxvolym 28 av 35 och vreden på lägsta på bit nove. Likt förbannat lyser clip dioderna med rött på 4 ingångar av 6 möjliga med lägsta inställningen på alla. Blir fan knäpp på det.
    Jag har front, rear och sub som preout från HU.
    Finns det någon. Vänlig själv i närheten av Övik som klarar att ställa in den mot ersättning eller finns det någon som kan svara på vad jag gör för fel och hur jag ska göra? 😑

  • #2
    Re: Vad gör jag för fel med audison bit nove.

    När jag ställer in Mosconi + en Alpine HU så ställer jag volymen till 34 av 35.
    Om allt är rätt så klipper DSPn på 35 ... alltså på full mutter.

    Kör inte rosa brus, kör en 1000hz ton i stället, att ställa med rosa brus får jag inte att funka lika bra!
    sigpic

    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

    Ljudbyggaren sedan 1998

    Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

    Comment


    • #3
      Re: Vad gör jag för fel med audison bit nove.

      Originally posted by Nonne View Post
      När jag ställer in Mosconi + en Alpine HU så ställer jag volymen till 34 av 35.
      Om allt är rätt så klipper DSPn på 35 ... alltså på full mutter.

      Kör inte rosa brus, kör en 1000hz ton i stället, att ställa med rosa brus får jag inte att funka lika bra!
      Tack Nonne! Ska jag köra samma test ton på samma volym från huvudenheten för gainen på slutstegen när jag ställt in för test tonen.. Jag har en 5 kanalare för 3,5” koaxialer bak vid bagagelucka samt fram på instrumentbrädan. Sen 1 kanal för subwoofern. Sen ett eget 2 kanals slutsteg för högtalarna i framdörrarna!
      Ska man använda 1khz test ton då också eller ska man ha olika frekvenser för olika högtalare.

      Comment


      • #4
        Re: Vad gör jag för fel med audison bit nove.

        Originally posted by Matlas View Post
        Tack Nonne! Ska jag köra samma test ton på samma volym från huvudenheten för gainen på slutstegen när jag ställt in för test tonen.
        Du måste veta att din stereo inte distar på 34, det är här du börjar.
        Sen ställer du din DSP, när den är distfri så ställer du gain på stegen.
        Här mäter du på utgångarna och som regel har man nästan ingen gain innan det klipper.

        Originally posted by Matlas View Post
        Jag har en 5 kanalare för 3,5” koaxialer bak vid bagagelucka samt fram på instrumentbrädan. Sen 1 kanal för subwoofern. Sen ett eget 2 kanals slutsteg för högtalarna i framdörrarna!
        Ska man använda 1khz test ton då också eller ska man ha olika frekvenser för olika högtalare.
        Du får inte ha aktiverat några filter eller andra saker på stereon, samma gäller DSPn ... allt ska vara på noll!

        1000hz tonen kör du på alla enheter utom baststeget, här kör du en 40hz ton.

        När du mäter in substeget så ska det ligga separat från subwooferutgången på stereon, signalen ska ha egen ingång tex kanal 3-4.
        Ställ subutgången på stereon på 14 av 15 möjliga, då vet du att det klipper på 15 nä det distar.

        Gör du rätt här så klipper substeget när det går på full mutter!
        sigpic

        We know the Rolex feeling, only the best are copied.

        Ljudbyggaren sedan 1998

        Importör av Mosconi, Gladen
        Se oss på Facebook för nyheter.

        Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

        Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

        International Head Judge och numera även kallad besserwisser

        Comment

        Working...
        X