Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lim?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lim?

    Tjena.

    Tänkte montera diskant och mellanregister i dörrstolparna. Men vad använder man för lim för att fästa strechtyget som man fäster på MFF ringarna osv? Är det vanligt superkul?

    // Martin

  • #2
    Re: Lim?

    Antingen använder man snabblim och härdare eller så spänner man tyget så in i helvete och skjuter fast med häftpistol .... likt proffsen
    sigpic

    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

    Ljudbyggaren sedan 1998

    Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

    Comment


    • #3
      Re: Lim?

      Originally posted by Nonne View Post
      Antingen använder man snabblim och härdare eller så spänner man tyget så in i helvete och skjuter fast med häftpistol .... likt proffsen
      Tack ännu en gång!😁 Har köpt lite olika lim och ska testa mig fram.

      Comment


      • #4
        Re: Lim?

        Jag tror att snabblim (superlim) funkar fint. Finns en ryss på Youtube som bygger dörrsidor, poddar och a-stolpar. Han använder superlim att fästa upp tyget med.
        Han verkar djävulskt duktig på detta.

        Lasse

        Comment


        • #5
          Re: Lim?

          Magic sound heter hans kanal

          Han är grym synd bara att han inte kan köra på engelska så man förstår . Men fina byggen gör han helt klart

          Comment


          • #6
            Re: Lim?

            Originally posted by lasse69 View Post
            Jag tror att snabblim (superlim) funkar fint. Finns en ryss på Youtube som bygger dörrsidor, poddar och a-stolpar. Han använder superlim att fästa upp tyget med.
            Han verkar djävulskt duktig på detta.

            Lasse
            Du menar den här killen ?

            https://www.youtube.com/watch?v=DPt1...=MagicSoundPro

            Comment


            • #7
              Re: Lim?

              Han ser ut o kunna sina saker!😁 ska testa superlim också.

              Comment


              • #8
                Re: Lim?

                Tjena.

                Nu har jag provat 2 olika superlim. Vanligt superlim var enklast. Men även Biltemas superlim med aktivator funkade bra. Superlim med aktivator var enkelt att använda när man limmade fast MDf ringarna på a stolparna.

                Comment


                • #9
                  Re: Lim?

                  Originally posted by Maak14 View Post
                  Tjena.

                  Nu har jag provat 2 olika superlim. Vanligt superlim var enklast. Men även Biltemas superlim med aktivator funkade bra. Superlim med aktivator var enkelt att använda när man limmade fast MDf ringarna på a stolparna.
                  Man kan även använda smältlim men jag föredrar snabblim, särskilt med Biltemas billiga lösning.
                  Tidigare kostade detta flera hundra kronor från andra leverantörer.
                  sigpic

                  We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                  Ljudbyggaren sedan 1998

                  Importör av Mosconi, Gladen
                  Se oss på Facebook för nyheter.

                  Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                  Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                  International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lim?

                    Originally posted by puttel View Post
                    Magic sound heter hans kanal

                    Han är grym synd bara att han inte kan köra på engelska så man förstår . Men fina byggen gör han helt klart
                    En bild säger mer än tusen ord??

                    jag håller med det hade varit lite roligt att höra vad han babblar om.

                    Comment

                    Working...
                    X